PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Ylikiimingin Parkkisia 1700-luvun alusta


Paula
23.11.08, 20:37
Hei,

Ylikiimingin (Juopulin?) Parkkinen-Ollila taloon on 1700-luvun alussa tullut vävyksi Erkki Erkinpoika (s. 1702), vaimonsa oli Elin Juhontytär (s. 1706). En ole onnistunut pääsemään selvyyteen, ketkähän Erkin vanhemmat oikein olivat. Olisikohan jollakin tästä asiasta enemmän tietoa?

Paula
14.12.08, 11:38
Hei,

laitanpa tähän vielä Erkin ja Elinin lapset, jos jokun sukuun sattuu joku heistä tulemaan. Olisi mielenkiintoista kuulla, mihin päin sukua on kulkenut.
7.12.1726 Mikko
7.12.1726 Johannes
1.3.1727 Erkki
20.11.1730 Kaarin
8.4.1732 Jaakko
17.4.1743 Sigfrid
30.3.1739 Henrik
15.1.1741 Olavi
17.4.1743 Briitta

Itse olen seurannut Sigfrid Erkinpojan jälkeläisiä.

- Paula

Solja
05.01.09, 00:38
Hei,

Eipä ole minullakaan tietoa vävy Erkki Erkinpojan vanhemmista eli jos joku ne tietää niin täällä olisi toinenkin kiinnostunut :rolleyes:

Itselläni on tietokannassa Mikko-pojan perhettä. Tosin minulla on Mikon syntymäaikana 18.4.1725?

Mikolla ja vaimollaan Liisa Kokolla oli (ainakin) kaksi tytärtä Liisa ja Saara. Molemmat avioituivat Väänänen -sukuisen kanssa. Molemmissa sukuhaaroissa on sittemmin Holapoita, mieheni sukua.

terveisin Muhokselta,

-Solja

tellervoranta
05.01.09, 09:31
Hei :),tarkistin Mikon syntymän mikrofilmeiltä ja se on edellämainittu. Kaste 23.4. Kummit näkyvät huonosti, mutta on ainakin Matti Parkkinen vaimoineen, Simon Hiltunen vaimoineen, Philip ?, oiskohan Ukkola, Margeta Tapanintr Leskelä.
Terveisin ;);)

Paula
05.01.09, 17:13
Hei vain!

Taisi tulla useampia virheitä syntymäaikoihin, jospa ne menisivät vanhan vuoden piikkiin ;)
Sigfridinkin syntymäaika täytyy vaihtaa, jospa tämä kopioi-liitä -systeemini nyt onnistuisi paremmin, ts. 12.4.1734.
Mutta samasta perheestä varmaan on kysymys.

Sigfried meni vihille Margareta Aapontr Säävälän kanssa 1759.
Heidän jälkeläisensä ovat jatkaneet sukua Parkkisen ohella mm. Pöysköinä (seuraamassani sukulinjassa).

Loppiaisaaton terveiset Oulusta!

Paula
sp. sukuhaku*hotmail.com

tellervoranta
05.01.09, 17:45
Hei :)
katsoin muutaman muunkin lapsen kastetiedot jälkeenpäin. Kummeista jäi mieleen Paaso, Kokot, Runtti, Pekkala ?
Leskelän Elina Markuntr s.1721 avioitui Henrik Henrikinpka Paaso eli Pöyskön kanssa. Tuossa edellisessä viestissä ollut Marketta siirtyi n.1736 Ouluun ja olen arvellut avioituneen Jaakko Timosen kanssa.
Leskelä on siis äitini suku ja Kokko isäni.
Terv.

Solja
06.01.09, 01:28
Jep, Elina Leskelän ja Heikki Pöyskön jälkeläisiä on meikäläinenkin, muun muassa. Sitten taas toisaalta appeni suku on alkujaan Leskelöitä. Mikä hauskinta - isoserkkuni äidin puolelta ovat syntyneet Leskelän talossa Ylikiimingin Joloskylässä ja omistavat sen edelleenkin.

Ympäri käydään ja yhteen tullaan ;)

-Solja

tellervoranta
06.01.09, 11:39
Varmaan on solmuja yhtäpaljon kuin Honkas/Timosten ja Mikkosten välillä, jotka sitten taas ovatkin Marian ja Joosefin jälkeläisiä eli Oinas-Panuman ja Leskelän ja tulevat toisaalta minulle esivanhemmiksi ja Honkasen Kristiina on Mikkosen emäntä n.60 vuotta..hups.:eek::eek:

Jep, Elina Leskelän ja Heikki Pöyskön jälkeläisiä on meikäläinenkin, muun muassa. Sitten taas toisaalta appeni suku on alkujaan Leskelöitä. Mikä hauskinta - isoserkkuni äidin puolelta ovat syntyneet Leskelän talossa Ylikiimingin Joloskylässä ja omistavat sen edelleenkin.
Ympäri käydään ja yhteen tullaan ;)
-Solja

Keekku
11.01.09, 17:32
Sigfridin tytär Catharina, s. 8.2.1765 Ylikiiminki on minun esiäiti ja siitä eteenpäin mennään Kokkoon, Väänäseen ja Lusikkakoskeen, josta sittemmin tuli Hiltunen, joka itsekin olen omaa sukua. :)

aarre k
14.04.13, 08:58
Hei Paula.


Sigrif Erkinpojan jälkeläisiä minäkin olen. Meidän porukat on kulkeneet seuraavaa reittiä, tänne varsinaissuomeen

Vuoteen 1846 asti Ylikiimingissä jolloin muutto Lumijoelle.
noin 1859 Utajärven Juorkunaan
Tampereelle 1875
Karunaan 1881 Karuna on varsinaissuomessa Turun lähellä, kuuluu nykyään Sauvoon
Turkuun 1903
Paimio vuodesta 1997

Raimo Ranta
17.04.13, 09:13
Hei,

Ylikiimingin (Juopulin?) Parkkinen-Ollila taloon on 1700-luvun alussa tullut vävyksi Erkki Erkinpoika (s. 1702), vaimonsa oli Elin Juhontytär (s. 1706). En ole onnistunut pääsemään selvyyteen, ketkähän Erkin vanhemmat oikein olivat. Olisikohan jollakin tästä asiasta enemmän tietoa?

Hei

Epäilempä vahvasti että Ylikiimingin Parkkiseen eli Ollilaan tullut Erik Erikinpoika on alkujaan Muhoksen Juorkunasta lähtöisin oleva Erik Keinäsen poika. Mitään vahvaa näyttöä tästä ei ole. Erik katoaa Juorkunan Keinälästä vuoden 1722 jälkeen. Veli Anders muuttaa Kiiminkiin ja sisko Cecilia vihitään 01.12.1723 Pudasjärvisen Anders Laurinpoika Mannisen kanssa.
Eli perheestä näyttää olevan siteitä Kiiminkijokivarteen. Ylikiimingistä en ole löytänyt lähdettä jossa selviäsi tämän Parkkisen vävyn kotipaikka.

Sevitelläämpä
-raimor-