PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Syyskokous huomenna


kkylakos
21.11.08, 07:35
Muistutuksena, että huomenna klo 10 alk Tieteiden talolla on SSS:n syyskokous.

Seuran toimintakalenteri kotisivuilla: http://www.genealogia.fi/index.php?option=com_eventlist&view=eventlist&Itemid=230&lang=fi

Seppo Niinioja
26.11.08, 12:25
Muistutuksena, että huomenna klo 10 alk Tieteiden talolla on SSS:n syyskokous.

Seuran toimintakalenteri kotisivuilla: http://www.genealogia.fi/index.php?option=com_eventlist&view=eventlist&Itemid=230&lang=fi

Hei,

Virallista tiedotetta odotellessa olisin kysäissyt, minkä suuruiseksi jäsenmaksu ensi vuodelle vahvistettiin ja mikä on uuden hallituksen kokoonpano. Muista asioistahan ei kaiketi tehty ainakaan lopullisia päätöksiä. Jäsenmaksuun perustuva alustava budjetti olisi sopivaa aineistoa jäsensivuille, ellei se siellä jo ole.

En tiedä millä perusteilla kokousesitelmät valitaan ja esitelmöijät värvätään, mutta ainakin itselläni tämänkertainen antoi aiheen jäädä kotiin. Ehkä pieni osaottajamäärä (paljonkohan siellä suunnilleen oli?) on tavoiteenakin, ainakin se on viime vuosina hyvin toteutunut.

Seppo Niinioja

kkylakos
26.11.08, 13:42
Moi,

kuten tiedät SSS:n tiedotuksen hoitaa toiminnanjohtaja. Koska kokous oli julkinen (ja koska olen asiasta jo blogissanikin maininnut) voin todeta että paikalla oli minun laskujeni mukaan 15 henkilöä. Laskutaitoni on kylläkin kyseenalaistettu vuosien varrella useasti.

Seppo Niinioja
26.11.08, 15:36
Moi,

kuten tiedät SSS:n tiedotuksen hoitaa toiminnanjohtaja. Koska kokous oli julkinen (ja koska olen asiasta jo blogissanikin maininnut) voin todeta että paikalla oli minun laskujeni mukaan 15 henkilöä. Laskutaitoni on kylläkin kyseenalaistettu vuosien varrella useasti.

Hei Kaisa,

Joo, tiedän. Kiitos tiedosta. Sain saman määrän salissa istuvia viime vuoden kevätkokouksessa. Kyllä meidän koulutuksellamme noin pitkälle osataan laskea. :D:

t. Seppo

P.S. Kaisan blogi on täällä: http://sukututkijanloppuvuosi.blogspot.com/ . Kannattaa lukea.

Aki Pitkäkoski
26.11.08, 15:41
En tiedä millä perusteilla kokousesitelmät valitaan ja esitelmöijät värvätään, mutta ainakin itselläni tämänkertainen antoi aiheen jäädä kotiin. Ehkä pieni osaottajamäärä (paljonkohan siellä suunnilleen oli?) on tavoiteenakin, ainakin se on viime vuosina hyvin toteutunut.

Seppo Niinioja

Kyllä siinä joku logiikka varmaan on. Ja välillä on suomenkielinen esitelmä ja välillä ruotsinkielinen.

Tänä syksynä en ehtinyt kokoukseen.
Joka tapauksessa kun menen jäsenkokouksiin, menen seuraamaan päätöksentekoa ja tarvittaessa kysymään ja kommentoimaan ja joskus vaikuttamaankin. Esitelmä on bonus. Aina siitäkin jotain oppii ja saa ajattelemisen aihetta.

Toivoisin, että kokouksissa kävisi enemmän jäseniä.

Pitäisiköhän joku aktivointikampanja tähänkin lanseerata?

--aki--

Seppo Niinioja
26.11.08, 16:32
Kyllä siinä joku logiikka varmaan on. Ja välillä on suomenkielinen esitelmä ja välillä ruotsinkielinen.

Tänä syksynä en ehtinyt kokoukseen.
Joka tapauksessa kun menen jäsenkokouksiin, menen seuraamaan päätöksentekoa ja tarvittaessa kysymään ja kommentoimaan ja joskus vaikuttamaankin. Esitelmä on bonus. Aina siitäkin jotain oppii ja saa ajattelemisen aihetta.

Toivoisin, että kokouksissa kävisi enemmän jäseniä.

Pitäisiköhän joku aktivointikampanja tähänkin lanseerata?

--aki--

Ei minulla mitään ruotsinkielisiä esitelmiä vastaan ole, mutta niiden osuus on jostakin syystä ehkä turhan suuri ja saattaa osaltaan vähentää kiinnostusta osallistua itse kokoukseenkin. Aiheet ovat myös useimmiten melko eksoottisia vai lienevätkö vain minulle liian "tieteellisiä". Päätöksenteon seuraamistahan kokoukset lähinnä ovat, kuten sanot.
Sinähän sait aloitteellasi aikaan tämän forumin. Kyllä se parannus on entiseen Suku-postituslistaan nähden, vaikka voisi vielä parempi olla. Siihen ehkä palaan erikseen.

Kyllä jotakin tarttis tehdä, kun jäsenistöstä vain noin 15/6000 eli 0,25 prosenttia osallistuu päättävään kokoukseen. Josko edes kahvitarjoilu tai henkilökohtaista neuvontaa, jota ennen annettiin kirjastossa, mutta lienee lopetettu, kun puhelinneuvonta käynnistyi?

t. Seppo

Ulla Juva
26.11.08, 21:40
Sepolle ja muillekin

Puhelinneuvonta jatkuu edelleen tiistaisin ja torstaisin klo 19-21 ja toistaiseksi myös kirjastoneuvonta entiseen malliin.

Kirjasto avoinna keväällä lauantaina P.T.Kuusiluoman ilmoituksen mukaan seuraavina lauantaipäivinä klo 11-14: 10.1., 14.2., 14.3., 4.4., 9.5. ja 6.6.2009.
Vielä ei ole päätetty mitkä päivät sisältävät myös kirjastoneuvontaa.

Käyttäkää palveluita vapaasti hyväksenne

ystävällisin terveisin

Seppo Niinioja
07.04.09, 08:51
Kirjoitit:

26.11.08 13:42kkylakosMoi,

kuten tiedät SSS:n tiedotuksen hoitaa toiminnanjohtaja. Koska kokous oli julkinen (ja koska olen asiasta jo blogissanikin maininnut) voin todeta että paikalla oli minun laskujeni mukaan 15 henkilöä. Laskutaitoni on kylläkin kyseenalaistettu vuosien varrella useasti.

ja vastasin:

Hei Kaisa,

Joo, tiedän. Kiitos tiedosta. Sain saman määrän salissa istuvia viime vuoden kevätkokouksessa. Kyllä meidän koulutuksellamme noin pitkälle osataan laskea. :D:

t. Seppo

P.S. Kaisan blogi on täällä: http://sukututkijanloppuvuosi.blogspot.com/ . Kannattaa lukea.

Taas jäi epähuomiossa menemättä lauantaina 4.4. olleeseen kevätkokoukseen. Olisin mennyt, jos olisin sattunut ilmoituksen huomaamaan jostakin Genoksen takasivuilta. Olisi ollut mukava tavata tuttuja ja joskus olen tutustunut oikein viehättäviin ja fiksuihin jäseniinkin face to face, jopa tête-à-tête.

Tosin tämänaamuisen tiedotteen mukaan:

Jäsenuutisten otsikoita
Suomen Sukututkimusseuran jäsenet!
Seuran jäsenuutisten sivulla (www.genealogia.fi (http://www.genealogia.fi/) -> Jäsentietoa) on uutinen kevätkokouksen lauantaina 7.4.2009 kutsumasta uudesta kunniajäsenestä.

Ehkä kokous onkin vasta tänään!

Rohkenen onnitella VTM Kristian Stockmannia kunniajäsenyydestä. Tuleehan tieto varmasti vapaasti saatavilla olevaan Genokseenkin.

Kuitenkin, kaikitenki, kun meillä on tämä Forum SSS-tiedottaa-palstoineen, kalenteri ja vielä www.genealogia.fi (http://www.genealogia.fi) , niin toivoisin että ainakin jonnekin, lähinnä tänne Forumille, jota on oikeastaan pakkokin lukea, jos on tullut suunsa jossakin ketjussa avanneeksi laitettaisiin tiedotteet näistä sääntömääräisistä kevät- ja syyskokouksista. Kaisaha muistutti syyskokouksesta ikään kuin vapaaehtoistoimijan ja hallituksen jäsenen ominaisuudessa.

Hyvää jäsensivuilla on monen vuoden jälkeen viime vuoden seikkaperäinen toimintakertomus, jossa on myös esitetty tulot ja menot sekä tase.

Jonkin verran harmistuneena

Seppo Niinioja
Jäsen vuodesta 1974

kkylakos
07.04.09, 09:11
Kaisahan muistutti syyskokouksesta ikään kuin vapaaehtoistoimijan ja hallituksen jäsenen ominaisuudessa.

Erosin Suomen sukututkimusseuran jäsenyydestä ja täten myös hallituksesta vuoden alussa. Seuran sääntöjen mukaan "Jos hallituksen jäsenen tai varajäsenen paikka jää kesken toimikauden avoimeksi, valitaan uusi jäsen tai varajäsen seuraavassa sääntömääräisessä tai ylimääräisessä kokouksessa jäljellä olevaksi toimikaudeksi." Ilmeisesti siis kevätkokouksessa valittiin myös hallituksen täydennystä?

Yhdyn Sepon onnitteluihin Kristianille.