PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Mursu Juuson s.1678 Pudasjärvi vaimo ?


tellervoranta
18.11.08, 14:39
Pulkkinen eli Mursu Juuso Juusonpka v1678 Pudasj.-8.7.1757 Ii, Oijärvi, vaimo Valpuri Laurintr Pätsi v.1667-12.1.1747 Ii, Oijärvi, vihitty 6.8.1699, on liitetty Lauri Laurinpka Kokon ja vaimonsa Valpuri Tuomaantr Pätsin lapsiin. Mitä tästä arvellaan :confused:
Muut lapset Lauri, Simo, Martti, Matti,ja mahdollisesti Heikki.
Älkää antako sen säikäyttää, että tulisitte minun kaukaisiksi sukulaisiksi, jos näin olisi.:eek::eek:

JHissa
19.11.08, 13:54
Jaakko Jurvansuun kanssa
http://www.jurvansuu.net/kokko_suku.htm#Pätsi Walborgh Larsintytär (http://www.jurvansuu.net/kokko_suku.htm#P%C3%A4tsi%20Walborgh%20Larsintyt%C 3%A4r)
käymässäni sähköpostikeskustelussa epäilin, että Vappu Laurintytär Pätsin isä voisi olla Lauri Laurinpoika Kokko eli Pätsi, koska en ole löytänyt ketään muutakaan mahdollista Lauri Pätsiä isäksi. Vappu Laurintytär Pätsi ja Josef Josefinpoika Mursu vihittiin Pudasjärvellä 6.8.1699 ja he muuttivat Iin Karjalankylän Pulkkiseen vasta 1702 vanhemman Josef Mursun ostetua tilan 1.3.1702. Lauri on epäily, joka pitäisi saada varmennettua tai kumottua. Myöskin Pudasjärvellä asuneiden Laurinpoikien Matti ja Heikki Kokkon isä voisi olla Lauri Laurinpoika Kokko eli Pätsi.

Terveisin Johannes Hissa

tellervoranta
19.11.08, 15:28
1.Varmaankin n. 5 vuotta sitten oli jo tutkittua tietoa pojista Lauri, joka mahdollisesti aviosta Matleena Jaakontr Hyttisen kanssa, Simo (Haapalahteen), Martti, joka kuoli Pudasjärvellä ja jonka leski ja poika perh. tulivat Honkaseen eli Timoseen (esivanhempani) ja Matti.

2. SukuForumille kirjoitettuani minuun otti yhteyttä henkilö, jolla suku tiedossa Savosta Paltamoon tulleesta Lars Kocoista, jonka jälkeläisiä Ylikiimingin ja edelleen Pudasjärven Kokot ja esim. Rovaniemelle v.1620 rantautunut poika Olavi ( Pulkamo-suku). Sain skannattuja tietoja, mitkä huonosti näkyvät ja missä tämän Laurin porukkaan kuuluivat Lauri, Simo, Martti, Matti pso Anna Martintr Hyry sekä Heikki.

3. Nähtävästi samasta kirjasta olemme katselleet tuon Valpuri Laurintr Pätsin, jolle Jurvansuu käytti muistaakseni nimeä Putzi. En ole aiemmin kiinnittänyt tähän Valpuriin huomioa, vaikka tuota Mursun sukua olen lukenut. Muuten tuon pariskunnan tyttö on minun esivanhempi Iissä. :cool:

JHissa
19.11.08, 16:45
Laurinpojat Simo, Martti ja Lauri Kokko löytyvät Pudasjärven ensimmäisestä rippikirjasta yhdessä vanhempiensa kanssa:
http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/pudasjarvi/rippikirja_1700-1700_mko1-4/48.htm
Koska ensimmäinen rippikirja alkaa vasta noin vuodesta 1700 on Vappu kerennyt mennä jo naimisiin. Itse olen Josef Josefinpoika Mursun eli Pulkkisen pojan Josefin jälkeläinen. Lähetin aikanani tiedot Jurvansuulle, jotta niissä olevia tietoja voisi korjailla.

Terveisin Johannes Hissa

tellervoranta
24.11.08, 20:05
Tässäpä Juuson ja Valpurin perhettä. Vanhinta tytärtä Kaarina ei enää näy tässä rippikirjassa. Olen Elinin jälkeläinen.

http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/ii/rippikirja_1731-1750_ik251/108.htm

mika68
24.11.08, 20:19
Hei,

tässä viestiketjussa kun on esillä Pudasjärven Mursu-sukua, niin kiinnostaisi tietää Kuolajärvellä 1.11.1725 Tuomas Ollinpoika Tenno-Kantolan kanssa avioituneen Margareta Heikintytär Mursun (8.3.1697-9.10.1776) vanhempia ja esivanhempia. Margareta oli kotoisin Posiolta tai Pudasjärveltä.
Tietojeni mukaan hänen vanhempansa olivat Heikki Aabrahaminpoika Mursu ja Margareta Juhontytär.
Ja mistä tämmöinen Mursu-suku oikein tuli Pudasjärvelle?

Mika J

tellervoranta
25.11.08, 10:03
Hyvää Katrin, Kaijan, Katjan, Kaisan, Katin, Kaarinan, Kaisun, Riinan, Katariinan ja Katriinan päivää:)

Mikalle tiedoksi, että tällä Forumilla on Mursu-asiantuntija, joka vastaa kysymykseen tai sitten ei.

Omasta puolestani huomasin esipolviani katsoessani, että jo neljä vuotta sitten minulla on ollut tuo Elin/Elsa Juusontr Mursu tiedostossani...vaan milloin sitä muistaa kaikkia tiedostoja lapata :rolleyes::cool::rolleyes: