PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Vanhoja valokuvia, Asikkala, Hki, Lahti, Turku


reaston
15.11.08, 15:35
Tässä on lista vanhoista sukualbumeista löytyneistä kuvista n. 1875-1915. Albumit ovat peräisin suvulta, joka on asunut Asikkalassa, Helsingissä, Lahdessa ja Turussa. Löytääkö joku sukulaisiaan näistä?

Alexander Flick
Alina Kauranen
Blenda Lindholm
insinööri Granfelt
Janne Wirtzenius
Knut Silfvenius
Maija Villbom, Lahtis.
Alma Kuula
Joos. J. Mikkola
J. N. Tiainen, Sortavala
Lydia Björklund
Väinö Leno
Uno Gustafsson
Elli Kupiainen
Laura Förstén
Asarias Laine
Eva Åhman
Aslak Laiti
Konst. Kekoni
Pätiälä
Adolfina Pätiälä
Maria Karlsson
pastor Lindgren
Sven Barck
Rva Alopaeus
Aug. Skogberg
Hagelinin perhe

Bodniemi37
15.11.08, 19:43
Hei!

Suoralta kädeltä tunnistan listaltasi Jooseppi Julius Mikkolan (ei ole sukulaiseni), joka oli slaavilaisen filologian professori ja kirjailija Maila Talvion (Maria Winter) puoliso. Lisätietoja J. J. Mikkolasta löytyy m.m. kansallisgiografian verkkoversiosta http://artikkelihaku.kansallisbiografia.fi/artikkeli/6260/, jonka maksulliseen palveluun minulla ei tällä hetkellä ole pääsyä.

Alma Kuula (ei ole sukulaiseni) oli laulajatar ja säveltäjä Toivo Kuulan puoliso, hänen tyttönimensä ei nyt muistu mieleeni.

Anu Fagerström
15.11.08, 20:17
Alma Kuulan tyttönimi oli Silventoinen.
Minun tiedostoissa löytyy jonkinverran Hagelineja Tuusulan suunnalta.

Anu F.

reaston
15.11.08, 21:16
Hei

Kyseisen albumin omistaneen perheen poika opiskeli 1900-luvun taitteessa Helsingin yliopistossa, joten ehkä ovat sitä kautta tunteneet Mikkolan.

Nimet kuvien alle on kirjoittanut isoäitini (s. 1912), joka on varmaan pyytänyt vanhempiaan tai isovanhempiaan tunnistamaan henkilöt. Kirkonkirjoista on minulle selvinnyt, että jotkut näiden kuvien henkilöistä ovat olleet isoäitini isän ja tämän sisarusten kummeja.

Jos joku löytää sukulaisensa tästä joukosta, voin skannata kuvan ja lähettää sähköpostilla.

Terveisin
Robin

Sariainen
16.11.08, 19:31
Tässä on lista vanhoista sukualbumeista löytyneistä kuvista n. 1875-1915. Albumit ovat peräisin suvulta, joka on asunut Asikkalassa, Helsingissä, Lahdessa ja Turussa. Löytääkö joku sukulaisiaan näistä?

Alexander Flick
Alina Kauranen
Blenda Lindholm
insinööri Granfelt
Janne Wirtzenius
Knut Silfvenius
Maija Villbom, Lahtis.
Alma Kuula
Joos. J. Mikkola
J. N. Tiainen, Sortavala
Lydia Björklund
Väinö Leno
Uno Gustafsson
Elli Kupiainen
Laura Förstén
Asarias Laine
Eva Åhman
Aslak Laiti
Konst. Kekoni
Pätiälä
Adolfina Pätiälä
Maria Karlsson
pastor Lindgren
Sven Barck
Rva Alopaeus
Aug. Skogberg
Hagelinin perhe

Hmm... .. minua kiinnostaisi kovasti tuo Knut Silfvenius, sillä Krämer-jälkeläisten joukossa on Silfveniuksia. Samoin Alopaeus nimi esiintyy taisi olla Dordela-kirjassani. Kirjojeni henkilöt kun ovat Hollola- Orimattila - Nastola - Pukkila ym.ym. :D:
Voihan toki olla että hän ei kuulu joukkoon, mutta ei sitä tiedä... ? ;)
Kun saisi jotain vihjettä ajankohdasta miltä ajalta arvioit kuvien olevan. 1800-1900 vaihteestako ??? :confused:
Terv. SARIAINEN :rolleyes:

Maaret
28.04.10, 15:06
Huomasin juuri vanhan viestisi ja tuo Kekoni jäi kummitteleen. :rolleyes: Oma sukuni on Kekoni ja jäin miettimään mistäpäin tuo henkilö olisi, koska suku on aikoinaan levittäytynyt laajasti pääasiallisesti pappisperheenä. Koitan tarkistaa omista tiedoista onko minulla tietoa kyseisestä henkilöstä.

Hape
28.04.10, 19:50
Johan Adolf Alopaeus oli Orimattilan srk kappalainen v.1864-99.

Maaret
28.04.10, 19:55
Huomasin juuri vanhan viestisi ja tuo Kekoni jäi kummitteleen. :rolleyes: Oma sukuni on Kekoni ja jäin miettimään mistäpäin tuo henkilö olisi, koska suku on aikoinaan levittäytynyt laajasti pääasiallisesti pappisperheenä. Koitan tarkistaa omista tiedoista onko minulla tietoa kyseisestä henkilöstä.

Nyt löytyi. Olisikohan kyseessä Helsingissä kuollut Konstantin (Kosti) Kekoni 1856-1908, joka oli naimissa Aleksandra (Sanni) Fagerströmin kanssa? Tai heidän poikansa Kaarlo Konstantin Kekoni?

reaston
29.04.10, 00:41
Hei

Kyllä hyvinkin saattaisi olla tuo mainitsemasi Konstantin Kekoni. Suurin osa kuvista näyttää olevan 1870- ja 1880-luvuilta. Muistaakseni Kekoni näyttää kuvassa parikymppiseltä. Valitettavasti minulla ei ole nyt kuva-albumia luonani, joten en voi ainakaan vielä skannata kuvaa. Voin lähettää myöhemmin, jos olet kiinnostunut.

Rva Alopaeus voisi kyllä olla Orimattilan kappalaisen puoliso; kuvissa esiintyvä Uno Gustafsson lienee puolestaan ollut orimattilalainen kauppias.

Maaret
30.04.10, 10:27
:) olisin mielelläni kiinnostunut näkemään kuvan, kuin vaan kerkeät. noin vanhat kuvat ovat yleensä aika harvinaisia aikalaisistaan otettuina.

MarjutXX
05.06.10, 20:21
Hei!

Liityin äsken tähän Foorumiin, kun huomasin tämän ilmoituksen.

Asikkalan Skogbergit ovat sukuani, joten minua kiinnostaa näistä vanhoista kuvista Aug. Skogberg ja Laura Försten (s. 1850), Karl Gustaf Skogbergin tytär.

Olisin kiitollinen, jos saisin näiden kahden digitoidut kuvat.

Kiittäen Marjut

skoykka
05.06.10, 22:20
Hei

Kyseisen albumin omistaneen perheen poika opiskeli 1900-luvun taitteessa Helsingin yliopistossa, joten ehkä ovat sitä kautta tunteneet Mikkolan.

Nimet kuvien alle on kirjoittanut isoäitini (s. 1912), joka on varmaan pyytänyt vanhempiaan tai isovanhempiaan tunnistamaan henkilöt. Kirkonkirjoista on minulle selvinnyt, että jotkut näiden kuvien henkilöistä ovat olleet isoäitini isän ja tämän sisarusten kummeja.

Jos joku löytää sukulaisensa tästä joukosta, voin skannata kuvan ja lähettää sähköpostilla.
Terveisin
Robin

Eikö näitä kuvia voi laittaa jonnekin esille? Meillä monilla on vanhoja tunnistamattomia valokuvia, joille voisi löytyä nimet sitä kautta. Netissä on useita valokuville tarkoitettuja sivuja esim: http://www.fotopankki.fi/etusivu

Sariainen
06.06.10, 09:14
Hei!

Liityin äsken tähän Foorumiin, kun huomasin tämän ilmoituksen.

Asikkalan Skogbergit ovat sukuani, joten minua kiinnostaa näistä vanhoista kuvista Aug. Skogberg ja Laura Försten (s. 1850), Karl Gustaf Skogbergin tytär.

Olisin kiitollinen, jos saisin näiden kahden digitoidut kuvat.

Kiittäen Marjut

Hei Marjut !
Jos sukujuuresi ovat noilta alueilta, niin poikkeepa myös minun kotisivullani. Saatat sieltä myös löytää jotain. Sukututkimus osio. Katso myös vanhoja valokuvia, etenkin albumi 4.

Terv. SARIAINEN :rolleyes:
www.sukusari.fi (http://www.sukusari.fi)

MarjutXX
06.06.10, 10:29
Vieläkö Robin käy tällä Foorumilla, jotta voin hänelle esittää toivomukseni Aug. Skogbergin ja Laura Förstenin valokuvista? Sukukuvat ovat talteenottamisen arvoisia aina, kun niitä löytyy.

Hannu Numminen
06.06.10, 16:49
Vieläkö Robin käy tällä Foorumilla, jotta voin hänelle esittää toivomukseni Aug. Skogbergin ja Laura Förstenin valokuvista? Sukukuvat ovat talteenottamisen arvoisia aina, kun niitä löytyy.

Hei!

Robinin käymisistä minulla ei ole aavistustakaan, mutta voithan lähettää hänelle yksityisviestin, jos et ole niin jo tehnyt. (klikkaa hiirellä hänen alleviivattua nimimerkkiään ja valitse "Lähetä yksityinen viesti")

_eOw_
07.06.10, 18:42
----

Kyllä hyvinkin saattaisi olla tuo mainitsemasi Konstantin Kekoni. Suurin osa kuvista näyttää olevan 1870- ja 1880-luvuilta. Muistaakseni Kekoni näyttää kuvassa parikymppiseltä. Valitettavasti minulla ei ole nyt kuva-albumia luonani, joten en voi ainakaan vielä skannata kuvaa. Voin lähettää myöhemmin, jos olet kiinnostunut.
----

Nimi pisti silmään... Konstantin Kekoni ja Beurling Ester Maria saivat (tiedostoissani) 2.7.1916 Sirkka tyttären. Olisiko sama kaveri. Jos, niin kuva täydentäisi kokoelmaani. Ester Marian Nikolai-veli on isotätini kanssa(kin) geenejään sekoitellut.
Beurling esiintynee muodossa Björling?

reaston
07.09.10, 21:55
Hei

Pahoittelen pitkää poissaoloani tältä palstalta. Laitoin kuvat juuri tuonne Fotopankkiin, löytyvät sieltä osoitteesta
http://www.fotopankki.fi/reaston/kuvat

Terv. Robin

skoykka
08.09.10, 03:52
Hmm... .. minua kiinnostaisi kovasti tuo Knut Silfvenius, sillä Krämer-jälkeläisten joukossa on Silfveniuksia. Samoin Alopaeus nimi esiintyy taisi olla Dordela-kirjassani. Kirjojeni henkilöt kun ovat Hollola- Orimattila - Nastola - Pukkila ym.ym. :D:
Voihan toki olla että hän ei kuulu joukkoon, mutta ei sitä tiedä... ? ;)
Kun saisi jotain vihjettä ajankohdasta miltä ajalta arvioit kuvien olevan. 1800-1900 vaihteestako ??? :confused:
Terv. SARIAINEN :rolleyes:


Kuvissa ei ole minulle tuttuja, mutta Knut Silfveniuksen kuvan on ottanut isoisoisäni serkku G H Andersson, alunperin Kustaa Heikki Antinpoika Pere Kärkölän Marttilasta 1856-1910, valokuvaajana Tampereella 1881-1892 ja Heinolassa 1892-1910.

Eeva Lehtinen
05.02.11, 12:04
Huomasin juuri vanhan viestisi ja tuo Kekoni jäi kummitteleen. :rolleyes: Oma sukuni on Kekoni ja jäin miettimään mistäpäin tuo henkilö olisi, koska suku on aikoinaan levittäytynyt laajasti pääasiallisesti pappisperheenä. Koitan tarkistaa omista tiedoista onko minulla tietoa kyseisestä henkilöstä.

Hei!
Tuossa kuvakeskustelussa vilahti nimi Kekoni. Onko sinulla tietoa, onko Korpilahden Putkilahden Ahlbackan Kekoneilla (1800-luv.) ja Padasjoen Kekoneilla yhteyttä? Huomasin juuri, että yhden isomummoni jälkeläisen adoptoinut nainen on Putkilahden Kekonien jälkeläinen, ja hän muutti 1940-luvulla Padasjoelle Korpilahdella syntyneen adoptoidun poikansa kanssa, tosin sieltä sitten Längelmäelle. En tiedä, onko adoptioäiti orvoksi jääneelle pojalle sukua, mutta Padasjoelle saattavat johtaa isomummoni isän jäljet, ja siinä perheessä on yksi tytär mennyt Kekonin kanssa naimisiin. Toistaiseksi en ole saanut yhteyttä tuohon adoptiopoikaan, vaikka ikänsä puolesta hyvinkin on elossa.

Terv Eeva

Maaret
05.02.11, 12:43
Hei.

Ny ei yht´äkkiseltään yhdistä, liittyykö nämä paikat toisiinsa. Padasjoella toimi kirkkoherrana (1899-1901) Frans Oskar Kekoni.
http://gw5.geneanet.org/index.php3?b=strang&lang=en;p=frans+oskar;n=kekoni

Sen lisäksi löysin netistä Korpilahden Putkilahden Kekoneista tämän henkilön, onko tuttu? http://www.sukuhistoria.fi/wiki/index.php/Johan_Kekonius_(Nurmes_1770)

Tämä viimeinen linkki oli minulle aivan uusi ja äkkiseltään mikään nimi ei tuntunut tutulta. :D: Pitää tarkistaa tiedoistani.

Eeva Lehtinen
05.02.11, 14:31
Hei!
Putkilahden Ahlbacka oli ennen Toroniemi.
Juuri tuo Johan Kekoni(us) on sitä sukua, mielenkiintoista, että hän on syntynyt Nurmeksessa... En löytänytkään syntymätietoja Korpilahdelta. Tytär Johanna näkyy listalla, ja hän meni naimisiin Nikodemus Nordlundin kanssa 14.7.1846, heillä oli tytär Johanna Maria s.1851, joka avioitui Jafet Mikonpojan kanssa. Jafet oli Heinosniemeltä, mistä isäni suku on lähtöisin. Pitää kaivella edelleen, jos yhtymäkohta Padasjoen Kekoneihin löytyisi.

Eeva Lehtinen
05.02.11, 14:54
Padasjoen Kekoni, jota tarkoitin, näkyy olleen Jämsän Ruotsulan Gabriel Kekonin poika. Verkko kiristyy, mutta vielä en ole löytänyt onko Putkilahden perhe samoja.

Eeva Lehtinen
05.02.11, 14:58
No, sehän löytyi helposti, Ruotsulasta Johannakin on syntyisin. Tämähän käy kiinnostavaksi.

Leo Suomaa
05.02.11, 17:32
Ref. Alkuperäinen lähettäjä Maaret http://suku.genealogia.fi/images_Suomi_1/viewpost.gif (http://suku.genealogia.fi/showthread.php?p=64988#post64988)
Huomasin juuri vanhan viestisi ja tuo Kekoni jäi kummitteleen. :rolleyes: Oma sukuni on Kekoni ja jäin miettimään mistäpäin tuo henkilö olisi, koska suku on aikoinaan levittäytynyt laajasti pääasiallisesti pappisperheenä. Koitan tarkistaa omista tiedoista onko minulla tietoa kyseisestä henkilöstä.


- Muistan pidelleeni käsissäni tutkimusjulkaisua Kekonius-Kekoni -suvusta. Siitä varmaankin löytyisi vastaus tähän kysymykseen. Kun vain keksisi, mistä sen saa käsiinsä. LS

Eeva Lehtinen
05.02.11, 17:57
Ainakin Pentti J Voipio on kirjoittanut1994 julkaistun kirjan "Kekkoset Suomen asuttajina". Kekonius-Kekoni-sukua käsittelevä. Kai se jostakin kirjastosta löytyy.