Magda
05.11.08, 22:03
I en tidigare gjord förfrågan gällande Pettex sold, Efraim Blancks föräldrar fick jag via ett inlägg uppgift om att föräldrarna är Haudonsari Lalla bd. Matts Henricsson och Lisa Andersdotter, (född i Kalanti sonen Ephraim 15.8.1776.)
Har nu försökt hitta anfäder till denne bd.Matts Henricsson. Sökning via Hiski och utgående ifrån Haudonsari Lalla/Laulla har jag hittat som följer:
"Födda Kalanti 9.9.1744 Mathaus, föräldrar B. Henric Michelsson och Anna Henricsdotter.
Vidga Kalanti 2.5.1736 Haudansari Lalli Bd. Henrigh Mighlss. och Haudans.Jal pyg.Anna Henrics:dr.
"Födda Kalanti 2.1.1716 Haudons. Laulla Corpor. Michael (af Galitzko reg.) och
Kon. Lijsa Jöransd:rs barn: Henricus (+)."
Kan detta vara ovannämda Henrigh Mighlss. eller betyder (+) att detta barn har dött?
Om det är rätta föräldrar vem är då denne Michael? Har försökt hitta Galitzko reg. utan resultat.
Med tack på förhand
Pia Nurmi
Har nu försökt hitta anfäder till denne bd.Matts Henricsson. Sökning via Hiski och utgående ifrån Haudonsari Lalla/Laulla har jag hittat som följer:
"Födda Kalanti 9.9.1744 Mathaus, föräldrar B. Henric Michelsson och Anna Henricsdotter.
Vidga Kalanti 2.5.1736 Haudansari Lalli Bd. Henrigh Mighlss. och Haudans.Jal pyg.Anna Henrics:dr.
"Födda Kalanti 2.1.1716 Haudons. Laulla Corpor. Michael (af Galitzko reg.) och
Kon. Lijsa Jöransd:rs barn: Henricus (+)."
Kan detta vara ovannämda Henrigh Mighlss. eller betyder (+) att detta barn har dött?
Om det är rätta föräldrar vem är då denne Michael? Har försökt hitta Galitzko reg. utan resultat.
Med tack på förhand
Pia Nurmi