PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Siskoksien sukulaisuus

ejl
17.03.25, 22:32
FamilytreeDNAn tulokset 3 siskoksella,
veli ja hänen kaksi sisartaan.

toinen nainen on tuloksien mukaan sukua miehelle niin isän kuin äidin puolelta (violetti symboli, jossa kuvattuna mies ja nainen), toinen vain äidin puolelta (punainen symboli, jossa kuvattuna nainen).

Onko mahdollista,että heillä on yhteinen isä?

Jaska
18.03.25, 00:07
FamilytreeDNAn tulokset 3 siskoksella,
veli ja hänen kaksi sisartaan.

toinen nainen on tuloksien mukaan sukua miehelle niin isän kuin äidin puolelta (violetti symboli, jossa kuvattuna mies ja nainen), toinen vain äidin puolelta (punainen symboli, jossa kuvattuna nainen).

Onko mahdollista,että heillä on yhteinen isä?

Jaetuista centiMorganeista pitäisi nähdä selvä ero täys- ja puolisisarusten välillä. Minä ja siskoni jaamme 2665 cM, pisin jakso 205 cM.

Niitä sukupuolisymboleita ei kannata tuijottaa, koska ne nähtävästi ilmestyvät vain kun kummallakin on sukupuu tehtynä ja sieltä löytyy vastaus sukulaissuhteeseen. Esimerkiksi minulla ei siskoni kanssa näy mitään symboleita, koska hänellä ei ole sukupuuta tehtynä. Minulla on vain yksi äidinpuoleiseksi merkitty osuma (ja 0 isänpuoleista ja 0 molemminpuoleista), ja kaiken lisäksi en kyllä mitään yhteistä löydä hänen sukupuustaan. Ilmeisesti ne symbolit siis ovat valitettavasti ihan arvontaa...