Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Milloin sukututkimuspäivät Itä-Suomeen
Fishersson
17.03.25, 21:46
Valtakunnalliset sukututkimuspäivät ovat olleet viimeksi Itä-Suomessa 11 vuotta sitten Savonlinnassa. Nyt näyttää siltä, että Itä-Suomen sukututkijat on tyystin hylätty. Itä-Suomen sukututkijoilla ja sukuseuroilla ei ole ollut yli kymmeneen vuoteen tilaisuutta toimintansa esittelyyn. Hyviä paikkakuntia sukututkimuspäiville kyllä löytyisi. Esimerkiksi Lappeenranta, Mikkeli tai Joensuu. Miksei myös Iisalmi tai Kajaani. Itä-Suomi on joka tapauksessa tärkeä osa suomalaisuutta ja sen historiaa.
Kyse ei ole vain paikasta, vaan siitä, että miten aktiivinen paikallinen yhdistys on.
Mikään ei estä järjestämässä tapahtumia ihan itse ja paikallisesti. Suomen Sukututkimusseuran omat resurssit ovat todella rajalliset eli sitä omatoimisuutta tarvitaan.
Ei muuta kuin yhteys ao. alueen paikallisyhdistyksiin ja tekemään eikä odottamaan valmista :)
Juha
joka puhuu vain omasta puolestaan
Olen samaa mieltä kuin Juha. Tekemällä itse saa tapahtuman haluamalleen paikkakunnalle.
Järjestin itse joskus pienen tapahtuman. Oli yllätys miten paljon työtä se vaati. Lisäksi palkaksi tuli melkein pelkästään lievää haukkumista. En kokeile asiaa toista kertaa.
Suomen Sukututkimusseura varmasti tekee mielellään yhteistyötä. Maakuntien päivät on aina järjestetty yhteistyössä. Mutta se vaatii sitä paikallista aktiivisuutta.
Savonlinnassa päivät järjesttiin viimeksi vuonna 2014.
Täältä voi jokainen katsoa, miten päiviä on ollut ihan ympäri maatamme:
https://www.genealogia.fi/sukututkimuspaivat/
Juha
vBulletin® v3.8.11, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions Inc.