PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : viestijärjestys


Vikelli
31.10.08, 10:53
Neuvoa kysyn, kun en näköjään osaa itse ratkaista pulmaa. Olisiko jollakin aikaa neuvoa tätä tötteröä?

Viestiketjut alueella Pohjanmaa näyttäytyy koneessani aakkosjärjestyksessä. Muilla alueilla näkyy aina viimeinen viesti ensimmäisenä. Mitä minun pitäisi muuttaa, että näkisin Pohjanmaan avattuani heti viimeisimmän viestin?

Suurkiitokset jo etukäteen!

t. Leena Spelman

Juha
31.10.08, 11:16
Mene Pohjanmaa -alaforumiin ja paina kerran hiirellä otsikkotekstiä "Viimeisin viesti".

Se järjestään viestit siten, että uusin on ylimmäisenä.

Samalla tavalla voit hyödyntää mitä tahansa otsikkoa. Toisella painalluksella viestit järjestyvät sitten päinvastoin eli vanhin tulee ylimmäiseksi.


Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
Suku Forumin moderaattori

Vikelli
31.10.08, 11:54
Juha,

kiitos neuvosta. Sillä kyllä sain viimeisen näkymään, mutta suo anteeksi, kysyn vielä ja kerron ongelman esimerkin avulla.

Lappi, näpäytän sitä ja viestiketjut näkyvät aikajärjestyksessä viimeinen ylimmäisenä. Tässä näen päivämäärästä heti kaikki ne, jotka ovat minulla lukematta. Järjestys pysyy seuraavallakin kerralla.

Pohjanmaa, näpäytän sitä ja viestiketjut näkyvät aakkosjärjestyksessä ja minun täytyy näpäyttää tosiaan sitä ylhäällä olevaa "viimeisin viesti" ja se näyttää nyt viestiketjut aikajärjestyksessä. Järjestys on taas aakkosissa, kun avaan SukuForumin ja Pohjanmaan uudelleen.

Vai olisiko minun pitänyt käydä sulkemassa koko kone, että muutos pysyisi?

Olen jossain vaiheessa varmaan tehnyt jonkun virheen ja Pohjanmaa mennyt eri järjestykseen kuin muut.

Terveisin Leena

tellervoranta
31.10.08, 12:30
Näin se on kuten sanoit. Olisiko Pohjanmaa aakkosissa, koska on niin paljon kirjoituksia.
Kokeilin erästä toista viestiryhmää niin että laitoin vanhimmat ensin, ajattelin saada nimeni pois :D:, mutta palattuani sivulle järjestys oli se, mikä alunperin. :eek::eek:

Harri Lintula
31.10.08, 13:15
Hei!

Asia on selitetty viestiketjun Parannusehdotuksia pysyvässä viestissä:

Äänestys: Asetukset eivät yhdenmukaisia - Miten oletuslajitus (http://suku.genealogia.fi/showthread.php?t=1071)


t. Harri

Juha
31.10.08, 13:23
Kiitoksia Harri!

Sama pää kesät talvet, niin en tuota muistanut lainkaan.

Eli joka kerta pitää erikseen järjestellä, jos haluaa eri järjestyksen kuin oletuksena on.


Juha

Vikelli
31.10.08, 14:32
Suurkiitokset teille kaikille!

Asia selkisi ja sain takaisin vähän itseluottamusta koneen käsittelyssä, mikä oli taas kerran pohjalukemissa.

Suunnittelen taas kurssia, josta saisi ymmärrystä tietojenkäsittelyn hienouksista, käyttöjärjestelmistä ym. Tämä itseopiskelu tökkii usein, mutta toisaalta yrityksen ja erehdyksen kautta oppii paljon.

t. Leena