PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Isak Grönroos Ja Aleksandra Helin


Jaana Leino
30.10.08, 16:42
Isak Erland Grönroos s. 14.12.1859 Eurassa aviossa Aleksandra Helin s. 27.1.1862 Eura ja k. 20.3.1892.

Lapset :

Isak Jalmari s. 18.12.1884 Eura
Frans Eemil s. 4.5.1887 Eura
Vanja Aleksandra s. 14.9.1890 Eura

Lasten äiti kuoli keuhkotautiin vonna 1892. Mikä mahtoi olla lasten kohtalo ? Sukulaisita kysyessäni muistelivat , että Emil olisi otettu johonkin perheeseen paimenpojaksi, muista lapsista ei ole tietoa. Itse kuulun Frans Emilin sukuun) Onko kellään asiasta tietoa. Rippikirjoista en löytänyt.

Terv. Jaana Leino

Mariasparf
31.10.08, 10:01
Jaana !
Kohteenani on tuttavani saman nimisiä esipolvia.
Tietoni ovat erittäin hatarat koska hän on jäänyt 3-vuotiana orvoksi äidistään
jolla oli sukunimi Leino.
Heräsi kuitenkin ajatus , että tutkimmekohan samaa sukua kuitenkin. Minulla on vain hajanaisia tuttavani antamia nimiä ja linkki kysymääsi pariskuntaan kateissa....mikäli linkki on.Olin saanut myös nimen Gustav Grönroos jota en osaa liittää mihinkään.

Mikäli sukupuuhusi kuuluu nimi Olga Hilja Leino s. ehkä Lieto , niin on mahdollista , että samoja kokoamme. Nimi Volin esiintyy myös näissä yhteyksissä.

Voit lähettää yksityisen viestin mikäli liippaa läheltä .

Terveisin Mariasparf

Jaana Leino
31.10.08, 12:43
Hei

Minulla on Gutav Viktor Grönroos Sorkkinen Eura s. 14.12.1864. Onko etsimäsi suku myös Eurasta Sorkkisista? Jos on niin sitten melko varmati on samaa sukua.

Muut nimet tuntuivat kovin oudoilta mutta tiedän niin vähän pappani puoleisesta suvusta , olen vasta nyt alkanut tutkimaan sitä.

Menen tiistaina jälleen kirjastoon tutkimaán rippikirjoja. Sitten tiedän lisää. Oliko tästä Gustavista sinulla sytymäaikaa tiedossa tai näistä muista henkilöistä ? Jos ovat Sorkkisista niin voisin vaikka samalla tutkia.

Terv. Jaana

Mariasparf
31.10.08, 13:56
Hei !

Minulla on myös aika vähän tietoja . Koitan kasata jotain " malliksi" jospa löytyisi jokin kytkentä. Ongelmana on vain se , että esim. lähtöpariskunta taitaa olla niin " nuori" etten voi niitä tietoja tällä forumilla esittää.

Palaan jossain vaiheessa tänne.

Mariasparf