PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Carl-Erik Granith?


Boberg
28.11.23, 21:00
Hans föräldrar var Ester Maria & August Alfred Granith, och han var nog född innan år 1960 på ön Nagu eller i Åbo? Om där finns någon av er som har säker information om när han var född, eller när han eventuellt avled så skulle jag vara mycket tacksam om ni vill dela med er av denna information till mig?
Min e-postadress är: berndt.boberg*outlook.com

Med vänliga hälsningar
Berndt Boberg

Pia Monica
27.12.23, 13:32
Kan det vara Klas-Erik August Granith som du söker?
Född 26.9.1930, död 16.4.1994. Begravd på Katarina begravningsplats, Åbo.
Hälsningar Pia

Boberg
02.01.24, 19:41
Hej Pia,
Jag vill börja med att framföra ett varmt tack för er information till mig i detta ämne.
Jo min information om förnamnen i rubriken så härstammar denna information ifrån en finsk släktforskare, jo denna avlidna herre som ni informerar mig om är ju nog rätt herre som jag vill hitta information om? Det mesta tyder på han och min avlidna mor ifrån Sverige var bryllingar?
Om där finns någon av er som 100% säkra på var han var född? Eller om han eventuellt hade någon fru? Eller om han eventuellt hade några biologiska barn?
Så skulle jag var mycket tacksam om ni vill dela med er av denna information till mig?

Med vänliga hälsningar
Berndt Boberg

Boberg
13.04.24, 18:35
Jo nu är jag 100% procent säker att denna avlidna person istället var den Klas-Erik August Granith som där informeras om i ämnet, och jag är också ganska säker på att han var född på Nagu där hans föräldrar var bofast fram till dess de avled. Hans hustru med förnamnen Raili Tuulikki har blivit begravd på samma gravställ som honom, och hon var född 11.08.1933, och hon avled den 29.05.2016. Jag har ganska säker information att hon härstammade ifrån Åbo trakten, och att hon ej heller var svensktalande. Om där finns någon av er som med säkerhet vet vilket efternamn hon hade som ogift så skulle ja vara mycket tacksam om ni vill dela med er av denna information?

Med vänliga hälsningar
Berndt Boberg