PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Suku Forumin tilastoja


Heikki Koskela
22.10.08, 12:38
Mielijohteesta aloin laskea joitakin Forumin käyttäjätilastoja, jotka saattavat olla ylläpitäjillä tarkoin tiedossa. Oloni on ollut nuhainen pari päivää ja ajattelin rasittaa turhanpäiväisyyksillä aivojani. Tilanne perustuu noin klo 12.00 kirjautuneisiin käyttäjiin ja heidän kirjoitusaktiivisuuteensa.

Rekisteröityneitä kirjoittajia oli tuohon aikaan 3860, joista 38 oli kirjoittanut vähintää 100 viestiä kirjautumisensa jälkeen. Se tekee likiarvona 1 % kaikista kirjautuneista. Heidän (minä mukana) viestejään on koko viestien määrästä, joka oli tuohon aikaan 23216, noin puolet eli 11585. Henkilöt, jotka olivat kirjoittaneet vähemmän kuin sata tai ei ollenkaan, näyttää olevan valtava enemmistö (noin 99 %). Mainitut 38 kirjoittajaa (osa "viran" puolesta) ovat hyvin dominoiva porukka. Toisaalta, jos kirjoitettujen viestien määrää lasketaa esim. 50:een, tilasto kaunistuu merkittävästi.

Johtopäätöksiä voi tehdä kukin mielensä mukaan. Tämähän on vain tilastoa (mahtaako olla edes oikein laskettua kun tuo ikäkin vähän jo painaa). Mieleen juolahtaa kyllä ajatus: Keitä Suku Forum palvelee?

On kuitenkin heti todettava, että Forumilta löytyy erinomaisen hyvää ja perusteltua tietoa hyvin paljon. Vain osa on tämänkaltaista jaarittelua kuten tämä kirjoitus.

Muutoin olen sitä mieltä, että tilasto on yksi surkeimmista tavoista kuvata ihmiselon ihanuutta/kurjuutta.

Tapani Kovalaine
22.10.08, 12:59
Mie olen monesti kirjoittanut Pohjois-Karjalan sukunimien kantajien lukumäärätilastoista vuodelta 1890, sillä tykkään tilastoista.
Vielä toisin sellaisen näkökulman, että kun katsoo, miten joku viestiketju on kasvanut esim. 4.000 katsomiskerran kokoiseksi ja viestejä on ollut siihen mennessä 100 kpl, niin jakolasku on paikallaan.
Emerentialla näytti olevan 100 kpl per viesti katselijoita (Mahtoivatko tosiaan lukeakin?). Alueilta tulevilla viesteillä on oma levikkinsä, sillä Kainuun kiinnostuneita on selkeästi vähemmän per viesti kuin esim. Hämeen. Jne.
Tommoinen 38 katsojaa per viesti on hirmuisen hyvä saavutus ja siihen voi päästä, jos kirjoittaa viestinsä mahdollisimman kiinnostavaksi...

Juha
22.10.08, 13:03
Suku Forum pyrkii palvelemaan kaikkia alan harrastajia ja monelle vastaus yhteenkin kysymykseen voi olla erittäin tärkeä. Monella eri forumilla, mitä itse seuraan, on melko vähän niitä vakiokirjoittajia.

Sitä paitsi voihan omaan kysymykseen löytää vastauksen tältä forumilta ihan kysymättäkin. Sain itselleni viimeksi tänään yhden mukavan faktan eräästä Matti Lundin viestistä.

Ikään kuin "viran puolesta" kehottaisini käyttäjiä tekemään kysymyksiä rohkeasti - Suku Forum on avoin sekä aloittelijoille että pidemmälle ehtineille. Kysyä voi ihan mitä tahansa omiin tutkimuksiin liittyvää.


Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
webmaster

Tapani Kovalaine
22.10.08, 13:10
ASIAN VIERESTÄ: Hellapoliiseja ja Suku Forumin löytäneitä sukututkijoita on tilastojen mukaan kahdenlaisia:
Toiset osaavat lukea innokkaasti ja toiset osaavat innokkaasti kirjoittaa - kaikki muut ovat sitten Gaussin käyrällä...

Heikki Koskela
22.10.08, 13:46
Ikään kuin "viran puolesta" kehottaisini käyttäjiä tekemään kysymyksiä rohkeasti - Suku Forum on avoin sekä aloittelijoille että pidemmälle ehtineille. Kysyä voi ihan mitä tahansa omiin tutkimuksiin liittyvää.


Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
webmaster

Tällaista myönteistä asennetta minä odotinkin. Minäkin toivon, että jo kirjautuneet olisivat aktiivsempia kyselijöitä/vastaajia.

Tapani Kovalaine:
Emerentialla näytti olevan 100 kpl per viesti katselijoita (Mahtoivatko tosiaan lukeakin?).

On täysin varmaa, etteivät kaikki lukeneet tekstejä. Sehän kuuluu jo Gaussin käyrän tilastolliseen luonteeseen.

Aki Pitkäkoski
22.10.08, 13:47
Suku Forumille on nyt kirjoitettu 20 600 viestiä,
kun pois luetaan ylläpitotiimiin kuuluvien viestit.

Tämä tekee Suku Forumin olemassaolon (72 viikon) ajalta
noin 280 viestiä / viikko ja
noin 40 viestiä / päivä

Vertailun vuoksi:

Suku-postituslistalle kirjoitettiin vuoden 2005 alusta aina
sen sulkemiseen saakka n. 8 000 viestiä.

Tämä tekee n. 130 viikon ajalta
runsaat 60 viestiä / viikko ja
noin 9 viestiä / päivä

Eli Suku Forumille kertyy tällä vauhdilla yli nelinkertainen määrä viestejä (per viikko tai päivä) verrattuna Suku-listaan vuosina 2005-2007.
----

Suku Forumilla on nyt noin 3 700 jäsentä (poislukien ylläpito sekä mm. joitain testikäyttöön tarkoitettuja tunnuksia)

Suku Forumien viestien kirjoittamiseen on osallistunut 1445 eri kirjoittajaa. Kiitos siitä kaikille! Kirjoittelemisiin!

Suku-postituslistalla oli v. 2007 n. 900 jäsentä.

Tapani Kovalaine
22.10.08, 13:57
ASIAN VIERESTÄ: Olisi selvästikin tilastojen kaunistelua, jos edellä olevista luvuista poistettaisiin kaikki ne viestit, joita on kirjoitettu tälle Asian vierestä -palstalle!

Kertauksena kerron parhaan lukemani tilastokaskun:

Suomessa jokainen nainen synnyttää keskimäärin 1,7 lasta. Minkä ihmeen takia johtajiksi päätyvät juuri nuo nolla-pilkku-seiskat?

Tuiju Olsio
22.10.08, 14:37
Minulle oli yllätys, että tänne näinkin paljon on jo viestejä kirjoitettu ja että jäseniä on paljon. Itse en ole paljonkaan kirjoittanut, en kysellyt enkä vastaillut. Olen aikaisempina vuosina muilla postituslistoilla paljonkin kysellyt, vatauksiakin saanut, mutta moni kysymys on jäänyt vastauksia vaillekin. Kysymyksiini löytyisivät vastaukset varmaankin jonkin arkiston uumenista, mutta kun ne arkistot ovat vähän kaukana.
Olen lukenut kaikki nuo 20.600 viestiä, hopeakannuista ja kaskuista lähtien. Paljon on ollut mielenkiintoista ja kaikesta oppii lukemallakin. Se, että ymmärränkö kaikki ruotsiksi kirjoitetut oikein, en ole varma, mutta lukea yritän niitäkin. Kiitän kaikkia kirjoittajia.

Aki Pitkäkoski
22.10.08, 14:55
Oot sinäkin, Tuiju, jo muutaman kymmentä viestiä tänne kirjoittanut :)

admin
22.10.08, 15:30
Jos kirjoitetaan tilastoista niin lisätään muutama (turha luku)
jokainen kävijä käy keskimäärin yhdeksällä (9) sivulla per käyntikerta
n. 90% kävijöistä tulevat suomalaisista IP-osoitteista
joka neljäs käynti on alle minuutin pitkä
joka kolmas käynti on yli 10 min. pitkä
20% käynneistä ovat yli 30 min pitkiä!
40% käyttävät näyttöresoluutiota 1024x768
2-3% käyttävät resoluutiota 800x600
n. 5 % käyttävät ns. PDA näyttöresoluutioita (käsitietokoneita, puhelimia)
päivittäin sivuja ladataan n. 15.000 kpl
noin 250-300 rekisteröitynyttä käyttäjää kirjautuu foorumiin per päivä
viime aikoina viestejä per päivä on ollut 50-100 kpl
...Hasse

Heikki Koskela
22.10.08, 15:31
ASIAN VIERESTÄ: Olisi selvästikin tilastojen kaunistelua, jos edellä olevista luvuista poistettaisiin kaikki ne viestit, joita on kirjoitettu tälle Asian vierestä -palstalle!

Kertauksena kerron parhaan lukemani tilastokaskun:

Suomessa jokainen nainen synnyttää keskimäärin 1,7 lasta. Minkä ihmeen takia johtajiksi päätyvät juuri nuo nolla-pilkku-seiskat?


Niin, voisiko tilastoista poistaa jotain muutakin kuin ylläpitoviestit ja vaikka Asian vierestä-tekstit. Eivätkö nekin ole viestejä lukijalle?

Tilastokasku mielestäni kertoo hyvin tilaston ominaisuuksista. Hyvä, että nolla-pilkku-seskat löytävät oman paikkansa. Minäkin olen noin 0,00001-prosenttisesti ruotsalainen.

Tuiju Olsio
22.10.08, 16:00
Jos kirjoitetaan tilastoista niin lisätään muutama (turha luku)
jokainen kävijä käy keskimäärin yhdeksällä (9) sivulla per käyntikerta
n. 90% kävijöistä tulevat suomalaisista IP-osoitteista
joka neljäs käynti on alle minuutin pitkä
joka kolmas käynti on yli 10 min. pitkä
20% käynneistä ovat yli 30 min pitkiä!
40% käyttävät näyttöresoluutiota 1024x768
2-3% käyttävät resoluutiota 800x600
n. 5 % käyttävät ns. PDA näyttöresoluutioita (käsitietokoneita, puhelimia)
päivittäin sivuja ladataan n. 15.000 kpl
noin 250-300 rekisteröitynyttä käyttäjää kirjautuu foorumiin per päivä
viime aikoina viestejä per päivä on ollut 50-100 kpl
...Hasse
WAU!
(Olisin halunnut kirjoittaa vain tuon yhden sanan, mutta se ei onnistunutkaan. Sana pitää olla vähintään 10 merkkiä pitkä :confused: )

Tuulakki
23.10.08, 16:45
Kiitos Juhalle rohkaisusta kirjoitella! Pikkuisen kyselyintoa laannuttaa nolla vastausta saaneet kyselyni. Siitä ei kukaan kai edellä ollut tehnyt tilastoa, nolla on aina nolla.

Tilastoa voisi siis tehdä myös siitä, kenen kysymys johtaa vastaamattomuuden kilpajuoksussa, leikki leikkinä ja pihlajanmarjat happamina! Itse ilmoitan, etten ole saanut yhtään toisten antamaa vastausta viestiini elokuulta 2007. Pankaapas joku sekin tilasto paremmaksi! :) Kysely on täällä: http://suku.genealogia.fi/showthread.php?t=666

En silti luovuta vielä...Ehkä rengit, piiat ja torpparit - vaikkakin talollisten jälkikasvuna eivät yksinkertaisesti sukupuussa enää kiinnosta. Tuntuu kuitenkin turhauttavalta ruveta kyselemään maistraatista tietoja elossa olevista henkilöistä nykyisen tiedotus- ja yhteydenpitotekniikan aikakaudella.

Jotta tämä ketju ei mene 'pilalle', laitanpa uuden ketjun koskien sukututkimusmateriaalin muodolllista keruuta.

Jouni Kaleva
23.10.08, 17:31
Kiitos Juhalle rohkaisusta kirjoitella! Pikkuisen kyselyintoa laannuttaa nolla vastausta saaneet kyselyni. Siitä ei kukaan kai edellä ollut tehnyt tilastoa, nolla on aina nolla.

Tilastoa voisi siis tehdä myös siitä, kenen kysymys johtaa vastaamattomuuden kilpajuoksussa, leikki leikkinä ja pihlajanmarjat happamina! Itse ilmoitan, etten ole saanut yhtään toisten antamaa vastausta viestiini elokuulta 2007. Pankaapas joku sekin tilasto paremmaksi! :) Kysely on täällä: http://suku.genealogia.fi/showthread.php?t=666

En silti luovuta vielä...Ehkä rengit, piiat ja torpparit - vaikkakin talollisten jälkikasvuna eivät yksinkertaisesti sukupuussa enää kiinnosta. Tuntuu kuitenkin turhauttavalta ruveta kyselemään maistraatista tietoja elossa olevista henkilöistä nykyisen tiedotus- ja yhteydenpitotekniikan aikakaudella.

Jotta tämä ketju ei mene 'pilalle', laitanpa uuden ketjun koskien sukututkimusmateriaalin muodolllista keruuta.Tuulakki

Älä lannistu, et ole ainoa, joka on saanut nolla-vastauksia tiedusteluihin, minä olen yksi heistä.

Kun katsoin viestiäsi, niin siinä liikutaan Vesilahden seurakunnassa, eikös vain? Joskus voi auttaa, jos sijoittaa viestin ao. maakunnan mukaisesti, Sinullahan oli tämä Yleisessä keskustelussa. Joskus vaan ei kukaan tiedä, kun ei satu mikään yksiin tai lähellekään. Olen ollut huomaavinani, että joskus vastaukset ovat melko kaukanakin kysytystä ongelmasta, mutta silti lähtee juttu pyörimään ja joskus yhteinen punainen lanka löytyy. Kokeile vaikka uutta alkua hieman eri lähestymiskulmasta hakemaasi perheeseen!

Joskus ei kysymyksen ajankohta ole otollinen, asiasta tietävä ei jsut silloin satu huomaamaan koko kysymystä ja sinne se hautautuu. Kertaus parin kk kuluttua voi auttaa.

Sami Lehtonen
23.10.08, 17:55
Tuulakki

Älä lannistu, et ole ainoa, joka on saanut nolla-vastauksia tiedusteluihin, minä olen yksi heistä.

Kun katsoin viestiäsi, niin siinä liikutaan Vesilahden seurakunnassa, eikös vain? Joskus voi auttaa, jos sijoittaa viestin ao. maakunnan mukaisesti, Sinullahan oli tämä Yleisessä keskustelussa. Joskus vaan ei kukaan tiedä, kun ei satu mikään yksiin tai lähellekään. Olen ollut huomaavinani, että joskus vastaukset ovat melko kaukanakin kysytystä ongelmasta, mutta silti lähtee juttu pyörimään ja joskus yhteinen punainen lanka löytyy. Kokeile vaikka uutta alkua hieman eri lähestymiskulmasta hakemaasi perheeseen!

Joskus ei kysymyksen ajankohta ole otollinen, asiasta tietävä ei jsut silloin satu huomaamaan koko kysymystä ja sinne se hautautuu. Kertaus parin kk kuluttua voi auttaa.

Peesaan Jounia ja kommentoin tähän. Itsellänikin on nolla vastausta kysely, joka ei ole tuottanut tulosta. Yksi haaste on se, että näemmä kyselet jälkeläisistä - niitä kun on tunnetusti vaikea tutkia, ellei sitten itse ole kyseisestä haarasta tai sitten sattumalta törmännyt jo tehtyyn sukukirjaan.

Yksi, mikä monilta unohtuu (ei sinulta Tuulakki), on selvä nimi/paikkakuntatieto otsikkoon. Myönnän, että ainakin minulta jää lukematta kyselyt, joiden otsikko on: "Onko tietoa", "Onko kukaan tutkinut", kun parempi tapa olisi laittaa otsikkoon paikkakunta ja suku ja esittää itse kysymys siinä viestissä. Toinen on sitten tietysti kysymyksen sijoittaminen oikeaan lokeroon. Renkiä ja piikoja on niin maan pirusti pitkin suomenniemeä ollut, ettei niitä millään ole voinut kukaan tutkia kaikkia. Omalta seudulta niitä kyllä voi löytyä. Luulisin omasta kannastani löytyvistä ihmisistäkin suurimman osan olevan talonpoikia, renkejä, piikoja ja käsityöläisiä kanta-hämeen alueelta.

Tapani Kovalaine
23.10.08, 19:13
Tuulakki hei!
Vuoden vanha kysymyksesi on ollut kiperä ja sen vuoksi ei vielä ole tullut siihen vastauksia keltään. Mutta kannattaa odottaa. Eniten kannattaa odottaa sitä, että Vesilahden tietoja tulee lisää Hiskiin ja lisää SSHY:n digikuviin.

Hiski kertoo, että sulta puuttuu Herman Perälä, siis tuo pikkupoika, joka kuoli 28.10.1855 Pöyhölän kylän Jutilassa 2 vuoden 6 kk:n ja 3 päivän vanhana.

Henkikirjapuolelta löytyy toki yhtä ja toista, mutta aluksi kannattaa tarkastella vuotta 1875, jolloin Juha Perälän leski Johanna oli jo uudessa aviossa Kristian Davidinpojan kanssa ja perhe asui Pöyhölän kylän RN:o 4 Jutilan talon torpassa. Digikuva 5752 näyttää seuraavalta: http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=457751&zoom=3&x=1&y=1&sx=400&sy=400

Kuvasta saa irti sen verran, että seitsemän henkeä oli huushollissa, oli kolme alaikäistä tytärtä ja oli kaksi alaikäistä poikaa. Haavisto oli perheen sukunimenä. Arvioin että tytöt olivat Matilda Perälä 15 v, Erika Haavisto 9 v ja ehkä Hilma Perälä 17 v. Pojat ovat saattaneet olla Oskar Haavisto 8 v ja joku, jota en annetuilla lähtötiedoilla millään keksi.

Jos olisi digikuvia tai enemmän hiskiä, niin juttuhan olisi ihan helppo... Ootellaan...

Tapani Kovalaine
23.10.08, 20:16
Hei Tuulakki!
Vihdoin luin tuon pienellä painetun präntin, jossa kerroit kolmesta pienestä tytöstä, jotka Kristian Haavisto ja Johanna Haavisto, ent Perälä, o.s. Björni saivat 29.12.1870 vihkimisensä jälkeen.
Silloin edellä kaavailemani perhekoostumus muuttuu siten, että tytöt v. 1875 olivatkin: Erika 1864, Mariana 1871 ja Johanna 1872. Pojista toinen oli Oskar Haavisto ja ehkä toinen oli Kristianin edellisen avioliiton poika.

Minne olivat menneet 15-vuotias Matilda Perälä ja hänen vanhemmat siskonsa? Palvelijoiksi läheisiin taloihin? Vihkitietoja ei heistä Hiskin avulla tunnu löytyvän.

tellervoranta
23.10.08, 20:23
Tapani se ei ole tainnut kysyä yhtään kysymystä, mutta on lähettänyt lukuisan määrän vastauksia vaivojaan säästämättä.
Niin on tehnyt moni muukin. Kiitos kaikille näille henkilöille :):):)

Päivi H
23.10.08, 21:28
Pikkuisen kyselyintoa laannuttaa nolla vastausta saaneet kyselyni. Siitä ei kukaan kai edellä ollut tehnyt tilastoa, nolla on aina nolla.



Muistaakseni en ole saanut yhtään nolla-vastausta, joskaan kaikkiin kysymyksiini ei ole vastattu, varsinaisen kyselyn sisällä siis. En kyllä odotakaan, että kaikki ojennetaan tarjottimella.

En unohda ikinä pikku tapausta toiselta sukututkimusfoorumilta (tai muinoiselta postituslistalta). Innokas kyselijä latoi kysymyksiä tuhkatiheään ja saikin vastauksia, kunnes joku hermostui ja tokaisi: - Tutki välillä itse!

Neuvoa noudattaen
PH

Tuulakki
23.10.08, 22:18
Maltan tuskin odottaa sitä aikaa, kun omat resurssini riittävät syvällisiin tutkimuksiin arkistoissa! Kyselijä-rotuun tunnustan kuuluvani nyt, koska en vielä pitkään aikaan luota taitoihini. Kokeneet sukututkijat ovat onneksi olleet halukkaita auttamaan, kun kysymäni seudun tietoja on sattunut löytymään - joskus sen myötä jopa kaukaista sukulaisuutta. Ja kirjeenvaihto on jatkunut myös muissa merkeissä. Kunnioitan ja ihailen suuresti sukututkijoiden taitavuutta, enkä halua käyttää ketään hyväksi. Monet kysymykseni liittyvät tutkimusten solmukohtiin, joissa eivät taitavakaan tutkijat ole jostain syystä päässeet eteenpäin.

Olen ostanut tietoja seurakunnista tai maistraatista ja kysynyt henkilökohtaisessa yhteydenotossa tietojen maksullisuudesta. Voihan minun laisiani kutsua eräänlaisiksi vapaamatkustajiksi, mutta auttaminen on aina vapaaehtoista. Nolottaa, kun minusta ei ole täällä foorumilla kuin alan opiskelijaksi, mutta ehkä sekin päivä tulee, kun ratkaisen jonkun muun ongelman, edes yhden pienen...:)

Päivi H
23.10.08, 22:31
Tuulakille:
Hei!
Ettei jäisi väärinkäsityksiä, lainasin sinua vain saadakseni esiin tuon 0-asian, joka oli kiivennyt jonnekin yläilmoihin. Sen jälkeen on monta kommenttia.
PH

Sami Lehtonen
23.10.08, 23:10
Tuulakille:
Hei!
Ettei jäisi väärinkäsityksiä, lainasin sinua vain saadakseni esiin tuon 0-asian, joka oli kiivennyt jonnekin yläilmoihin. Sen jälkeen on monta kommenttia.
PH

Jatkaisin vielä tässä, että paljon on merkitystä silläkin, kuinka kysyy. Seuraavia kysymyksiä ei kannata esittää:
"Etsin Matti Möttöstä Pihtiputaalta"
"Onko Pihtiputaan Möttösiä tutkittu?"
"Tunteeko kukaan Möttöstä?"

Paljon parempi on, jos ensin pystyy esittämään, mitä jo tietää. Jos syntymäaika ja -paikka ei ole tiedossa, niin kysymyksen oikea osoite on viimeisen asuinkunnan kirkkoherranvirasto.

Kyllä varmasti kaikki auttavat mielellään eteenpäin, jos eteen tulee ongelmakohta tai tarvitsee varmistuksen jollekin asialle. Pääasia on, että on itsekin tehnyt asialle jo jotain. Näin sen oman kysymyksensä onnistuu ehkä jopa naamioimaan jonkinlaiseksi tutkimuslöydöksi, jonka sitten lopettaa kysymyksellä, josko joku muukin on asiaan törmännyt tai sitä muuten pohtinut.

Tämä ei ollut varsinaisesti tuulakille osoitettu - se vastauksetta jäänyt kysymyksesi oli aivan asiallinen ja sisälsi jo paljon tietoa, jolla mahdollinen vastaajakin voi päätellä omien tietojensa koskevan juuri samaa henkilöä/perhettä. Ehkäpä tämä oli niille 99% jotka etupäässä lukevat näitä muiden kirjoittamia viestejä, kunnes joskus tulevaisuudessa rohkaistuvat kysymään jotakin. Silloin on parasta esittää kysymys sellaisessa muodossa, että siihen on mahdollista vastata ja vielä mieluusti tyhjentävästi yhdellä viestillä.

Vielä anteeksipyyntö kaikille Möttösille - tarkoitukseni ei ollut leimata ketään!

Tapani Kovalaine
24.10.08, 08:27
Tuulikki Ranta kirjoitteli edellä: Tapani se ei ole tainnut kysyä yhtään kysymystä, mutta on lähettänyt lukuisan määrän vastauksia vaivojaan säästämättä. Niin on tehnyt moni muukin. Kiitos kaikille näille henkilöille.

Heleppo se on Tellervon yllyttää minua tekemään Suku Forumiin jokin kysymys, mutta ensin on syytä eläytyä asian vierestä perusteluihin, miksi en oo enemmälti kyselly.

Töissä ollessa olin 2500 kertaa häissä ja tein joka kerta morsiamelle kysymyksen, tahtooko hän on ottaa puoliksokseen. Silmät säteillen ja empimättä sain morsiamelta myöntävän vastauksen, mutta, mutta vierestä vietiin... Hän ottikin puolisokseen vieressään olevaan uroksen ja hyö sitten poistuivat paikalta kohti honeymoonia!

Ihan viime metreillä tuli luokseni neljä morsianta, joilla ei ollut minkäänlaista sulhasta mukanaan. Tein heillekin saman kysymyksen ja hyö valitsivat - ei minua, vaan vieressään olevan morsiamen!

Olen eläkkeellä alkanut ajatella, että kaikki nuo morsiot olivat jostakin saaneet selville, että mie oon ollu pian 40 vuotta ukkomies ja vähemmän vakavamielinen sukututkimuksen harrastaja.

Enkös vaan ookkin?
Kysyy nyt Tapani

(... jolla oli kerran kaksi haastemiestä lainattu vihkitodistajiksi ja sattuipa silloin venäläisen morsiamen sukunimi olemaan Baskakova, jolloin sutkina savolaisena varmistin tilanteen vakavamielisyyden lausumalla hänen sukunimensä paskaakkova... haastemiehet olivat ihan correct, vaikka seurasivat asian vierestä!)

tellervoranta
24.10.08, 09:21
Kyllä tuulimariahelenatellervo on huomannut ammatin, siis Tapanin.
Ja sitäpaitsi olet kysellyt mandeleitten perään. :p:
Onhan se niin, jotta jos ei ole kysymyksiä, ei ole mihin vastata.

Taidan lähteä taas nuoleskelemaan :D:, siis kirjekuoria, jos eivät ole kiinni ja räknäämään eri kirjekuorien (satojen) lukumäärän tämmäämistä yksyhteen sekä tsiikailemaan nimikirjoituksia.:eek::eek:

Tapani Kovalaine
24.10.08, 11:09
Oh sorry, Tellervo ja Tuulakki meni pahanpäiväisesti sekaisin Tuulikiksi, anteeksi! Näin käy, jos ei ajattele mitä kirjoittaa...