PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Sähköpostien tallennus


tapsatu
21.10.08, 08:33
Hei tietokonetekniikan osaajat!
Minulle on kertynyt sukuasioista toistatuhatta meiliä Outlookiin. Mitenkähän ne voisi säilöä tikulle tai rompulle? Yksitellen osaan sen kyllä tehdä, mutta aikaa menisi vallan tuhottomasti.
tapsatu

Erkki Järvinen
21.10.08, 08:51
Hei tietokonetekniikan osaajat!
Minulle on kertynyt sukuasioista toistatuhatta meiliä Outlookiin. Mitenkähän ne voisi säilöä tikulle tai rompulle? Yksitellen osaan sen kyllä tehdä, mutta aikaa menisi vallan tuhottomasti.
tapsatu
Tämä onkin hyvä kysymys - käytän Outlook Express -sähköpostiohjelmaa josta olisi hyvä saada viestit siirrettyä cd:lle kun tietäisi miten.

Juha
21.10.08, 09:42
Ms Outlook Express tallentaa sähköpostit dbx-päätteiseen tiedostoon. Löydät tuon tiedoston koneeltasi helpoiten Windowsin "Etsi" -toiminnolla.

Tallenna tuo mainittu tiedosto rompulle. Jos sitten tarvitsen noita tietoja, voit avata tiedoston MS Outlook Express ohjelman "Tuo" -toiminnolla.

Näin olen itse toiminut ja hyvin pelaa - esimerkiksi kun olen vaihtanut konettani. Nyt käytän sellaista sähköpostiohjelmaa, jossa viestit jäävät palvelimelle. Näin ne säilyvät, vaikka vaihtaisin konettani jne.

kkylakos
21.10.08, 09:52
Hei,

Outlookin mailit ovat (ainakin työkoneellani) tiedostossa, jonka pääte on .pst. Englanninkielisessä versiossa tekisin itse näin:

a) File->New->Outlook data file tiedoston nimeksi vaikka sukututkimus.pst ja kansion nimeksi sukututkimus
b) siirtäisin mailit tähän omaan kokonaisuuteensa
c) etsisin koneelta sukututkimus.pst:n sijainnin (jos jo unohtanut) ja polttaisin levylle.

Yksinkertaistetussa versiossa etsi koneelta nykyinen .pst tiedosto (jossa ovat kaikki mailisi) ja polta se arkistoon.

Tälläisen kokonaisuuden saa Outlookilla myöhemmin avattua, en tiedä saako jollain muulla ohjelmalla.

(Ohjeilla ei ole mitään takuuta, perustuvat käytännön kokemukseen eivätkä viralliseen totuuteen)

Erkki Järvinen
21.10.08, 12:58
Ms Outlook Express tallentaa sähköpostit dbx-päätteiseen tiedostoon. Löydät tuon tiedoston koneeltasi helpoiten Windowsin "Etsi" -toiminnolla.

Tallenna tuo mainittu tiedosto rompulle. Jos sitten tarvitsen noita tietoja, voit avata tiedoston MS Outlook Express ohjelman "Tuo" -toiminnolla.

Näin olen itse toiminut ja hyvin pelaa - esimerkiksi kun olen vaihtanut konettani. Nyt käytän sellaista sähköpostiohjelmaa, jossa viestit jäävät palvelimelle. Näin ne säilyvät, vaikka vaihtaisin konettani jne.

Kun tätä asiaa tutkistelin niin onnistuihan se mutta ei aivan Juhan ohjeiden mukaan. Nuo Outlook Express -sähköpostit (dbx) ovat niin syvällä tiedostopolun häntäpäässä ettei niitä tuolla "Etsi" toiminnolla löytynyt.

Oma menetelmäni olikin sitten seuraavanlainen;
Sähköposti > Tiedosto > Kansio > Järjestä uudelleen kaikki kansiot,
näin järjestettäessä kaikki kansiot posteineen kopioituvat Roskakoriin josta sitten olikin helppo ennen tyhjäystä tarkistaa "täydellinen polku"
aina sitten noihin kyseisiin dbx -tiedostoihin jotka sitten kopioin vastaavaan paikkaan toisella koneellani (verkossa) olevaan Outlook Express -sähköpostiohjelmaan varastoon.

tapsatu
21.10.08, 15:06
Erkki Järviselle: olettaisin, että roskakorista poimitut .dbx-viestit pystyy myös polttamaan rompulle tai tallentamaan esim. tikulle. Onko näin?

tapsatu

Erkki Järvinen
21.10.08, 16:24
Erkki Järviselle: olettaisin, että roskakorista poimitut .dbx-viestit pystyy myös polttamaan rompulle tai tallentamaan esim. tikulle. Onko näin?

tapsatu

Olen tuota samaa asiaa miettinyt mutta en tiedä!