PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Viipurin yhteiskanta?


PekkaV
14.01.23, 17:16
Olen sivusta seuraillut Savitaipaleen tutkijoiden ponnisteluita koota sukukantaa tuhoutuneista rippikirjoista huolimatta. "Anssi K." on ansiokkaasti tutkinut säilyneitä aineistoja ja antanut niistä vinkkejä. Teknisenä lämmittelynä kokeilin niistä käräjäaineistojen henkilötietojen tietokantaistamista. N. 1800 hengen kantahan siitä kertyi suht pienellä työllä.

Viipuri näyttää olevan samassa tilassa, jos on uskominen Astiaa http://wiki.narc.fi/portti/index.php/Viipuriin_liittyv%C3%A4t_aineistot

Törmäsin tähän Isotammen Hiskipuut-hankkeessa, kun kokeiltiin mm. Viipurin kolmen seurakunnan (ruå, saks, tuomio) kaikkien hiskiaineistojen imurointia ja kokoamista perheiksi ja sukupolviksi pääosin koneälyn voimin. 75 000 henkilö ja 17 000 perhettä nyt kasassa, laatua ei kukaan takaa! Pientä kokeilua ollut myös Katihan integroinnin suuntaan.

Alkoi kiinnostamaan, onko Viipurin tutkijoilla jotain systemaattista yhteistyötä Viipurin hajanaisten aineistojen koostamiseksi? Onko tuloksia nähtävissä netissä?

2023 avauksena

Pekka Valta

grevnäs
19.01.23, 19:45
Hej!

En tiedä yhteisistä ponnistuksista, mutta itse olen koonnut Viipurin ruotsalaisen seurakunnan tietoja.