PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Harrastelijan 15-vuotisjuhla


Tapani Kovalaine
23.09.22, 13:48
Sep 2007 lukee meikäläisen kohdalla kaikissa viesteissäni tänne Suku Forumiin. Mutta sehän merkitsee, että nyt on tilaisuus viettää sukutietojen Forum-harrastelijan 15-vuotisjuhlaa! Tuli aloiteltua syksyllä 2007. Tosin jo joulukuussa 1965 aloitin tämän harrastuksen Valtionarkiston saleissa.

Viestejä on kertynyt jo 7.500 kpl. Niistä noin 500 puuttuu nykyisestä laskurista, sillä Forumin palvelimen kaatuminen kymmenisen vuotta sitten söi ne viestit. Keskiarvoksi kertyy 500 viestiä per vuosi. Olisi kyllä kertynyt parikymmentä viestiä vielä enemmänkin, mutta olen perunut nuo 20 viestiäni kun olen huomannut, että joku forumilainen oli jo ehtinyt löytää kysyjälle vastauksen.

Näin siinä lopulta käy, jos ei malta olla kiinnostunut pelkästään omien esipolvien kysymysketjuista. Olen laittanut merkille, että 15 vuoden aikana on tämän Suku Forumin kuvioissa tapahtunut monenlaista muutosta. Alkuaan oli kaikenlaista ylimääräistä infoa. Pääsi näkemään kuinka monta katselijaa on paraikaa kutakin viestiketjua lukemassa. Nyt pääsee näkemään, että aivan on ykkösviestin varassa, maneekö palsta välillä kokonaan nollille. Palstan seuraajien tilastointiin ei enää ole riittänyt resursseja.

Suuret kiitokset täytyy antaa jokaiselle, joka on jaksanut osallistua tällaisen viestipalstan elinvoimaisena pitämiseen. Kilpaijoita on alalle ilmaantunut, esimerkiksi SSS:n, SSHY:n ja moninaiset Facebookin sukututkijoita kosiskelevat palstat.

JUHLIJAN LOPPUTOIVOMUS: Suku Forum saisi minun mielestäni kyllä jatkaa aivan maailman tappiin asti.

KRH
23.09.22, 14:20
Kiitos kiitoksista.

Juha
24.09.22, 13:18
Seuran puolesta kerron, että Suku Forum jatkaa porskuttamista!

Mahtavaa porukkaa täällä, kiitos siitä kaikille.

Olarra
24.09.22, 20:03
Onneksi täällä ei voi peukuttaa, sillä tekisin nyt niin. Sukuforumiin on myös kertynyt iso määrä hyödyllistä tietoa, jota saa hakutoiminnolla esiin. Arvelen, ettei moni aloitteleva harrastaja tätä aina tiedä/hoksaa. Hyvää jatkoa forumille.

PirkkoSoundy
26.09.22, 10:58
Tapani Kovalaine - olisi 15 vuotta voinut paljon huonomminkin käyttää. Kiitos viesteistäsi!

Tarkan tiedon määrä ja kiehtovasti rönsyilevät ketjut ovat kyllä tämän forumin valtteja. Ja etsintätoiminto. Itse löysin tien tänne aika vasta, ja monista vanhemmista ketjuista on ollut apua kun olen eksynyt Oulun porvarien vaiheita selvittelemään.

siksak
30.09.22, 21:11
Kiitos, Hyvä ja mielenkiintoinen harrastus.:)

K-Erik
02.10.22, 09:50
Tack speciellt för din kunskap om Norra Karelen. Forumet är alltid intressant just för att här förs fram både klokt och ännu klokare.


Erik