PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Uudenkirkon Sihvoinit


henrikssonin sukua
06.06.22, 17:27
Hei, etsin isäni äidin puoleisia esivanhempia, jotka ovat lähtöisin Uudeltakirkolta, Leistilän kylästä. Jonkin verran tietoja on saatu jossain vaiheessa kerättyä, mutta kovin tarkkoja ne eivät taida olla:

Isäni äidin isoäiti on nimeltään Maria Sihvoina. Hän on saanut ensimmäisen lapsensa Ivanin vuonna 1880. Poika on syntynyt Pietarissa, mutta on merkitty Uudenkirkon kirkonkirjoihin Sihvoin-nimellä, koska hänen isänsä oli tahollaan vielä tuolloin naimisissa, ja äiti ei ollut Pietarissa tuolloin vielä kirjoilla.
Marian isä on nimeltään Andrei Sihvoin, ja hänen isänsä on nimeltään Henrik Sihvoin. Henrik Sihvoin on saanut elinikäisen asumisoikeuden Uudenkirkon Leistilän kylään, mutta mistä hän on sinne tullut, meillä ei ole tietoa.
Kenenkään syntymäaikoja me emme ole saaneet selville, mutta Maria ja Andrei ovat syntyneet päätelmiemme mukaan 1800-luvulla.

Olet katsonut SSHYn sivuja, ja siellä on Leistilän kylässä Sihvoin-nimisiä ihmisiä, mutta Maria Sihvoina oli ortodoksi, joten heidän tietojaan voisi olla ortodoksisissa kirkonkirjoissa. Koetin katsoa näitä tietoja kansalliskirjaston Astia-palvelusta, sillä sinne on käsittääkseni digioitu luovutetun Karjalan ortodoksiseurakuntien kirjoja. Mutta en kai osannut kirjoittaa oikeita hakusanoja, sillä kirkonkirjoja en löytänyt.

Osaisiko joku auttaa minua oikeaan suuntaan? Mitä hakusanoiksi Astiaan? Mistä muualta voisin etsiä? Muuta mieleen tulevaa apua?

ystävällisin terveisin,
Katri

Markku Ruuskanen
07.07.22, 09:21
Antti Heikinpoika Sihvonen s. 16.3.1813 Uusikirkko Vpl, Jäppilä, ja hänen isänsä Heikki Sihvonen s. 1778 Uusikirkko, Leistilässä, Heikki muutti perheineen 27.6.1831 Inkerinmaalle. Heikki on merkittynä Uudenkirkon rippikirjassa 1813-28 s. 143 ja 58. ja Antti lastenkirjassa 1813-30. s. 86.

henrikssonin sukua
30.10.22, 10:31
Hei Markku! Ja kiitos tuhannesti viestistäsi. Jostain syystä minulle ei ole tullut sinun vastauksestasi ilmoitusta enkä ole huomannut sitä aiemmin. Pahoittelen, että kiitokseni tulevat näin myöhään. Nämä auttavat minua eteenpäin - ja on erityisesti isäni sukupolvelle erittäin tärkeä tieto henkisesti. Kiitos vielä!

ystävällisin terveisin,
Katri