Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Voiko yhteisen DNA:n määrä kasvaa?
MH:n kautta teettämäni testi on tuottanut tähän mennessä yli 60000 osumaa. Osumia selatessani olen ihmetellyt sitä, että aika monilla kaukaisilla serkuilla näyttää olevan kanssani enemmän yhteistä DNA:ta kuin minulla ja heidän vanhemmillaan. Kuuluuko asian olla näin? Vain olenko näiden serkkujen kanssa sukua useampaa kautta?
Veikko
Ensinnäkin suurin osa noista 60000 geeniserkusta on huuhaata, sillä MyHeritage ei millään tavalla filtteröi osumia.
Kannattaa unohtaa alle 21cM osumat
Voit olla montaa kautta sukua jollekin henkilölle
Kiitos vastauksesta.
Tässä yksi päänvaivaa aiheuttanut esimerkki:
Osuma kertoo, että minulla ja "serkulla" on yhteistä DNA:ta 1,7% (122,2cM). Minulla on hänen kanssaan jaettuja segmenttejä 14, joista suurin on 27,8cM.
Minulla on kuitenkin hänen isänsä kanssa vain 1,3% yhteistä DNA:ta (95,2cM), jossa jaettuja segmenttejä on 8, ja niistä suurin on 26,2cM.
Serkun ja hänen isänsä yhteinen DNA on 49,8%.
Kiitos vastauksesta.
Tässä yksi päänvaivaa aiheuttanut esimerkki:
Osuma kertoo, että minulla ja "serkulla" on yhteistä DNA:ta 1,7% (122,2cM). Minulla on hänen kanssaan jaettuja segmenttejä 14, joista suurin on 27,8cM.
Minulla on kuitenkin hänen isänsä kanssa vain 1,3% yhteistä DNA:ta (95,2cM), jossa jaettuja segmenttejä on 8, ja niistä suurin on 26,2cM.
Serkun ja hänen isänsä yhteinen DNA on 49,8%.
Serkun äiti on sinulle sukua. Yhteisen dnan määrä on siksi suurempi serkun kuin hänen isänsä kanssa. Sukulaisuus voi olla vaikka kuinka kaukaa ja sattumalla suuri osuus asiassa.
vBulletin® v3.8.11, Copyright ©2000-2024, vBulletin Solutions Inc.