PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Timosten sukuseura


Paha Susi
08.01.22, 16:52
Yritin löytää yhteystietoja Timosten sukuseuraan, mutta tumpelona en löytänyt googlettamalla niitä. Sukuseura on ainakin ollut ja toiminut, mutta miten nykyisi? Kiitos, jos (ja kun) joku osaa antaa tietoa miten saan yhteyden.

Tapani Kovalaine
08.01.22, 17:44
Timosten sukuseura toimi aktiivisti vuonna 1988 jolloin maaherra Esa Timonen olisi luvannut minulle kyydin Kuopioon sukuseuran kokoukseen, mutta kun olin lupautunut olemaan tuolloin Legolandissa Tanskassa. Laatimani esitelmän Timosten suvusta luki kokouksen puheenjohtaja.

Nyt näyttäisi olevan sen verran passiivi vaihe sukuseuralla menossa, ettei netin avulla löydy yhteystietoja.

Minulle kertyi 1980-luvulla melko tavalla aineistoa Timosten Kiteen sukuhaarasta. Jospa yhteystietoja odotellessa tämän Suku Forumin kautta löytyisi tarvitsemaasi tietoa Timosista? Suku on suuri, yli 4400 henkilöä.

Paha Susi
08.01.22, 18:41
Minulla on tuossa nokan alla Timosten sukuseuran jäsenkirjeet 1998 ja 1999 sekä samalta vuosikymmeneltä kutsuja kokouksiin. Puheenjohtajina ovat toimineet ainakin Pekka Timonen ja Helinä Timonen. Omalta osaltani suvun tutkimus on alkutekijöissään alkaen anopistani Helmi Sonisesta (Timonen) Pielavedeltä edeten Juho Timosen kautta kahteen peräkkäiseen Johaniin ja isäänsä Pekkaan vuonna 1786 ja hänestä Juhoon (1759). Suku haarautuu Helmin äidin puolelta Voutilaisiin.

sukutut642
09.01.22, 13:46
Tapani Kovalainen, tiedätkö mahdollisesti ovat Pohjanmaan Timoset samaa sukua? Eräs esi-isäni on Olavi Pietarinpoika/Olli Pekanpoika Timonen, s. n. 1550 Savossa, k. 1610 Lappajärvellä. Pohjanmaalla on valtavasti Timosten jälkeläisiä, arviolta muutama tuhat.

Tapani Kovalaine
09.01.22, 14:32
Tapani Kovalaine, tiedätkö mahdollisesti ovat Pohjanmaan Timoset samaa sukua? Eräs esi-isäni on Olavi Pietarinpoika/Olli Pekanpoika Timonen, s. n. 1550 Savossa, k. 1610 Lappajärvellä. Pohjanmaalla on valtavasti Timosten jälkeläisiä, arviolta muutama tuhat.
Timonen on sukunimenä ja sukuna lähestulkoon samaa luokkaa kuin sukunimet Heikkinen tai Savolainen. Pohjanmaalle muutettuaan ja siellä talosta toiseen muutettuaan Savolainen saattoi muuttua Timoseksi ja Timonen Savolaiseksi. Vastaukseni siis on, että osa Pohjanmaan Timosista voip hyvinnii olla Kuopion ja Joensuun ja Lieksan ja Kiteen seudun Timosille sukua - tai sitten ei.

Linkki Salsteen Timos-tietoihin: https://www.tuomas.salste.net/suku/nimi/timonen.html

Paha Susi
09.01.22, 15:08
OLisiko kiinnostusta herätellä henkiin jossain muodossa Timosten sukuseuraa? Tällä hetkellä ei ole toimintaa, mutta sain tiedon mistä löytyy tietoa ja olen sopimassa palaverista.

rttimon
31.03.24, 09:11
Hei, Minuakin kiinnostaisi saada tietoa Timosten sukuseuran piirissä tehdyistä sukuselvityksistä. Äitini aikoinaan olikin seuran jäsen, mutta silloin kun aloin itse siitä kyselemään, seura tuntui jo olevan nukuksissa. Olen päässyt 1600-luvun alkupuolelle, mutta siellä on joitakin epäselvyyksiä. Tutkimani sukuhaara oli silloin Nurmeksessa, 1800-luvun alkupuolelta lähtien Tohmajärvellä, jossa näyttää kyllä olleen Timosia jo aiemminkin. Mahdollisista yhteyksistä Kiteen Timosiin minulla ei ole tietoa. Mistähän löytyisi tietoa?
Risto Timonen

Paha Susi
31.03.24, 11:23
Moi, tuon lähettämäni viestin aikoihin sain tosiaan tietooni yhden sukuseuran jäsenistä, mutta ennen kuin ehdimme tavat kyseinen henkilö siirtyi manan majoille. Myöhemmin sain selville, että sukuseuran toiminta on lakkautettu ja paperit toimitettu maakunta-arkistoon. Eli lienevät nykyään Mikkelissä.

Itse tiedän sukua Nurmeksesta, Pielavedeltä, Tohmajärveltä ja Kiteeltä. Ainakin.
Jos halua tutkailla tarkemmin niin ota yhteyttä sähköpostiin paha.susi*raa.to niin katsellaan mitä saadaan aikaisin. Noista monien juuret osoittavat Sortavalaan.

Hannu

rttimon
04.04.24, 10:55
Laitoin sähköpostia. Sortavalassa syntyneeksi minunkin isäni on merkitty.
Risto