PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Karjalan Vahvialasta Vahvelaisen - ja Nurmen suvut


ANNEI
11.10.08, 08:56
Hei! Olisin tiedustellut, tietääkö kukaan onko Vahvialan kylästä tehty Vahvelaisista ja Nurmista sukututkimusta? Äitini on os. Vahvelainen. Äidin isä oli Emil Vahvelainen s. 9.9.1907 ja äidin äiti oli Saima Vahvelainen os. Nurmi s.22.5.1909. Kaikki mikä tieto liittyy heihin, olisi erittäin kiinnostavaa. En ole vielä kovin tietoinen sukututkimuksesta, mutta ehkä ajan kanssa opin.

Marilai
16.10.13, 12:43
Hei. Olimme muutama vuosi sitten yhteyksissä vahvelaisen nimen perusteella joka oli meillä kummallakin perheiden myötä kiinnostuksen kohteena. Oletko saanut lisätietoja heistä? Olen päässyt mukaan Järvenpään kyläkirjaa tekevään ryhmään ja sinä tulit mieleen kun on nyt tehty uusi kirja Vahvialan 16:sta kylästä taloineen. Saattaisi olla mielenkiintoinen. Kerrohan kuulumisiasi.

liisa.ahonen
16.10.13, 15:51
Viesti ei ollut osoitettu minulle, mutta alkoi kiinnostaa että mikä ja minkälainen kirja Vahvialasta sekä mistä sitä saa?

Marilai
16.10.13, 16:10
Hiljattain painosta tullut kirja "Vahviala, 16 karjalaista kylää karttoina".
kaikkien kylien tarkat kartat talonnimineen ja niiden tietojen kanssa mitä saatavissa on (omina osioineen). Ja niitä tietoja on yllättävän paljon. Suosittelen ehdottomasti!!! Tiedustella voi Vahviala-seurasta.

ANNEI
23.10.13, 20:38
Hei! Olen tänä syksynä tilannut tämän tarkoittamasi kirjan. Se on erittäin hyvä ja siinä on myös äitini kotitalo Männikkö merkitty Sipilän kylään eli Vahvialan kirkonkylä s. 44. Sipilä ja Järvenpäähän ovat naapurikyliä. Äitini setä oli lapsena hoidossa Järvenpäässä Ögårdilla. Olen edennyt aika mukavasti sukuni tarinan tekemisessä Vahvelaisista ja sain tässä vuosien saatossa myös selville, että kuulumme myös Nurmin sukuun Nurmista. Vahvelaisen ja Nurmin suvustahan on tehty sukututkimusta. Jos haluat lisätietoa, laita vaikka sähköpostia; toimisto (at) jykyla.fi. Olisi muutenkin mukava tietää sinun sukusi tarina.

Marilai
24.10.13, 19:44
vastasin ko. osoitteeseen. Toivottavasti tuli oikein...