PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Sigfrid Wilhelmina Pousett , Liljendalin kappeli


Paul W. Sivakka
10.10.08, 23:44
Olo on hakeva ja neuvoton.
Ko. neiti on muuttanut Porista , Porin kirjojen tietojen mukaan, Liljendaalin Kappeliin 30.6. 1898, mutta Liljendalin seurakunta ilmoittaa ettei ko neitiä löydy kirjoista. Neiti on syb ntynyt Porissa 28.6. 1875.
Hiskin tiedot ei riitä.
mikä neuvoksi ?

Paul W. Sivakka
Pori

Birgitta Lind
11.10.08, 03:43
Pitäisi löytyä kirjoista koska hänet on haudattukin Liljendalissa.

http://www.genealogia.fi/haudat/index.htm
Itä-Uusimaa / Liljendal
http://web.genealogia.fi/asp/hautoja1d.asp?lang=fi&code=56&id=204551

Terv.
Birgitta Lind

Birgitta Lind
11.10.08, 04:53
Vielä lisäys edelliseen, Sigrid Pousette oli opettajana 41 vuotta Liljendalissa.

Sinun kannattaisi lainata seuraavat kirjat:
Anders Allardt Liljendal sockens historia
Pousette: siv. 423, 424, 425.
Löytyy kuvakin Sigridista.

Liljendal Hembygdsbok
Pousette: siv. 141, 142, 143.
Kuva: Sävträsk skola 20.5.1926 med lärarinnan Sigrid Pousette.

Terv.
Birgitta Lind

Paul W. Sivakka
11.10.08, 10:30
Suurkiitos Birgitta Lind ! No jopas jotakin , täytyy sanoa. Sigfrid Wilhelmina
on äitini serkku , hänen isänsä Knut Otto Pousett oli mummoni velipuoli olivat eri isää, luulenpa tietäväni kuka on hänen isänsä. Itse asiassa hänen äitinsä isä Lagermarckin aatelissukua.
Hänen olemassa olostaan ei ollut äidilläni mitään tietoa. Sigfrid Wilhelminan
täti l. mummoni eli vielä 1940- luvulla Porissa.
Tietojeni mukaan Sigrid Wilhelmina ei koskaan antanut kuulua itsestään sukulaisiin. Poriin päin. Uskon vahvasti tämä olis ilahduttanut todella paljon.

Liljendalin lirjan etsin käsiini kirjastosta.

Ystävällisesti Birgita Lind jos sinula jotain lisätietoja hänestä otan ne mielelläni vastaan Olen selvittänyt Pousette sukua laajemminkin. Tämä haara johon Sigrid kuluu on tullut Ruotsista, Oulun kautta Noormarkkuun ja Euraan.

Suuret kiitokset sinulle Birgitta Lind.

Paul W.Sivakka
Pori

Risto Toivonen
11.10.08, 20:54
Knut Otto Poussette on mukana Vallon-Skivan 2.0 2008 CD-levyllä, jota saa ostaa Sällskapet Vallonättlingar seuralta Ruotsista. Myös hänen esivanhempiaan on mukana. Vanhin mukana oleva taitaa olla Poncet. Född 15.. i Vallonien, Belgien. Död 16...

Taitavatkin olla sinun antamia tietoja, kun olit yhtenä tietolähteenä.

Paul W. Sivakka
11.10.08, 21:12
Täytyy myöntää , että minä olen niihin tietoihin " syyllinen ". Olen Ruotsiin
lähettänyt paljon tietoa Poustteista. Sitonut yhteen tietoja joita kerran
sattumalta Amerikan sukulaiselta sain ja josta vyyhti lähti purkautumaan plus ,että onnenkantamoisella löysimme tiemme Euran seurakunnan tietoihin.
" Tarina" kokonaisuudessaan on mielenkiintoinen.
Tulipa täss muutama vuosi sitten autolla kuljettua Ruotsin maalla Pousette suvun ja Öbergin suvun jäljillä jotka kohtasivat Suomessa.

Yst. terv.
Paul W. Sivakka