PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Eva Huru s.1713 Torniosta vanhemmat haussa


tellervoranta
13.11.21, 13:02
Minulla on esipolvissa seuraavanlainen pari:

Haukipudas-vihityt
11.1.1736 |i Haukipudas och ÖfverKiiminki uk Henrik Henr.s Suå|p:Eva Pehrs dr Huru|Tårneå sochn|

Koska olen isälinjaisesti Huru Kiiminki (ks. Hurut esipolvissa), niin kiinnostaisi tämä Evan vanhemmat. Evalle minulla on syntymäaika 0.11.1713.

Tuo Heikin paikkamerkintä Ylikiiminki minun pitää tsekata..hän on siis Heikki Suockonen 2.Haapaniemi.

PekkaJS
13.11.21, 20:32
Hiskissä on Alatornion kastetuissa Pär Jönsson Karungista, jolle syntyy 1713 Ella-tyttö. Voisi hyvin olla Hurun Pekka, joka näkyy Haru-nimellä muutama vuosi aiemmin ja uudelleen toisen avion jälkeen nimellä Per Jönsson Huru. Ensimmäinen vaimo "Pehr Huurus hustru" kuolee 1723.

T Pekka

tellervoranta
14.11.21, 11:44
Kiitos Pekka. Kyllä on varmaan oikeat tiedot.
Haukiputaalla ei juuri esiinny Eva eikä Ella-nimiä, joten en huomannut Ellalla hakea. Meidänkin suvun Hångala-perheeseen syntyi mm.tytär Elin, joka myöhemmin esiintyi nimillä Helga ja Helena.
En löytänyt sitä Meriläisen/Suokkosen Heikki Heikinpoikaa Ylikiimingistä vihkimisaikaan, mutta saattoi ollakin.
Henkikirjassa v.1735 Eva löytyi Kellon Tacku no 7 talosta piikana. Suon eli Suokkosen talo on Kellossa no45 ja rippikirjassa Heikki Heikinpoika ja vo Eva löytyvät v.1736.

http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=10657749