Pekka Hiltunen
18.05.21, 09:47
Mitähän tiedetään Euran nimismies Renvallista? Käsittääkseni hän oli Halikon nimismiehen veli. Lappi Tl:n seppä Erik Ekin yksi lapsista käytti Lapista Hinnerjoelle muutettuaan Renvall-nimeä. A.o. sopii kyllä seppä Ekin lapsikatraaseen, kun on keskivaiheilla ja lapsilla on noin 2v ikäerot. Kun kenenkään muun ei sisarussarjassa tiedetä milloinkaan käyttäneen Renvall-nimeä, olen päätynyt pitämään mahdollisena esim kälyn tyttären aviotonta poikaa, josta on maksettu ruokko pojan adoptoimiseksi perheeseen. Nyt aivan viime aikoina on selvittelemäni suvun jäsen saanut dna-osumia seudulta ja jopa k.o. nimeä käyttävän henkilön.
Olen aiemmin muitta mutkitta sijoittanut Hinnerjoen muuttokirjassa nähtävän "smeden Eks sonin" Halikon nimismiehen äpäräpojaksi, mutta Eurajoen ja lähistön dna-mätshit puhuvat muuta.
Tiedän, että Lappi Tl:n kirjat ovat palaneet eikä Eurasta ole laadittu maallikon harrastuksiin soveltuvaa SAY:a, eikä nimismies ole osunut silmiin kirkonkirjoistakaan - eikä tästä kai olisi iloakaan, kun äitiä etsitään. Seuran digitoitu materiaali varmaan antaisi viitteitä, mutta näin vanha koira ei opi uusia temppuja - jollei ole pakko, kun ei kyseessä ole edes oma, vaan tuttavan suku.
PH
Olen aiemmin muitta mutkitta sijoittanut Hinnerjoen muuttokirjassa nähtävän "smeden Eks sonin" Halikon nimismiehen äpäräpojaksi, mutta Eurajoen ja lähistön dna-mätshit puhuvat muuta.
Tiedän, että Lappi Tl:n kirjat ovat palaneet eikä Eurasta ole laadittu maallikon harrastuksiin soveltuvaa SAY:a, eikä nimismies ole osunut silmiin kirkonkirjoistakaan - eikä tästä kai olisi iloakaan, kun äitiä etsitään. Seuran digitoitu materiaali varmaan antaisi viitteitä, mutta näin vanha koira ei opi uusia temppuja - jollei ole pakko, kun ei kyseessä ole edes oma, vaan tuttavan suku.
PH