PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Paul Reinfeldt, Pernaja


Paul W.Sivakka
09.05.21, 10:56
tervehdys ! Henkilö Paul Reinfeldt on ollut jollakin ajanjaksolla
Pernå Hembygds Vänner yhdistyksen puheenjohtaja. Olen yrittänyt selvittää erään lehtikirjoituksen julkaisupäivämäärää.

lehtikirjoitukseen ei ole merkitty päivämäärää , mutta takan on tieto , että Pernå Hembygdens Vänner on piutänyt vuosikokousta ja puheenjohtajana
uhdistyksen puheenjohta Paul Reinfeldt.
Tietääkö joku täällä milloin ko. henkilö on ollut ko. yhdistyksen puheenjohtaja.

Lehtileike on Hufvudstadsbladetista.
Tietona riittää vuosikymmenen tarkkuudella.
Olisin erittäin kiitollinen vastauksesta.
Lehtileike kertoo enoni elämästä Puget Ilandilla , Oregon , USA.
Kiitos!
Paul W. Sivakka, PORI

K-Erik
10.05.21, 08:24
Kannattaa olla yhteydessä nykyiseen puheenjohtajaan Heidi Rosenbladiin. Seura on perustettu 1898, joten puheenjohtajia on ehtinyt olla. Tiedot löytyvät vaikkapa googlaamalla.

Paul W.Sivakka
10.05.21, 12:27
Tervehdys K-ERIK.

Kiitos vastauksesta ja neuvo on ihan kelpo, jota olen jo käyttänyt, arvoisa naishenkilö vastasi viestiini jo maaliskuussa ja vielä lisääkin informatiota
tuli myöhemmin , että kirjaa jossa tietoa olisi ollut ei löytynyt ja oletti sen olevan lainassa.
N. viikko sitten lähetin kyselyn mutta ei tullut minkäänlaista vastausta.
Ajattelin , että löytyisikö täältä apua ja tietäviä ihmisiä hra Paul Reinfeldtistä.
Google ei oikein kerro miytään ja valitettavasti minulla ei pääsyä kirkonkirjojen
1900 alun tietoihin.

Että näin tämä menee, mutta jos jotain voit kertoa tai saada selville niin kiitän syvästi.
Mitä tulee Lovisan kaupungin apuun ko. asiassa niin he ovatt olleet avuliaita ja neuvoneeyt minua esim . kääntymään nyk . puheenjohtajan puoleeen

Priima service.

Yst. terv.
Paul W. Sivakka

RiittaV
10.05.21, 15:13
Oletko koettanut etsiä sanomalehtiarkistosta?

https://digi.kansalliskirjasto.fi/search?formats=NEWSPAPER

Hakuun muutamia peräkkäisiä sanoja lehtileikkeen tekstistä lainausmerkeillä ympäröitynä. Ruksi ruutuun sumea haku.

KKujansuu
10.05.21, 20:13
Onko tuo nimi oikein? Sanomalehtiarkistosta löytyy helposti että "Paul Rehnfelt" -niminen henkilö on ollut ko. yhdistyksen puheenjohtajana vuodesta 1936 ainakin vuoteen 1949. Esim.

Hufvudstadsbladet, 12.05.1948, nro 126, s. 6
https://digi.kansalliskirjasto.fi/sanomalehti/binding/2284714?term=Paul+Rehnfelt&page=6

K-Erik
10.05.21, 20:22
Rehnfelt-niminen koululainen on ollut Lovisa Lyceumin koulussa. Näin kertoi tuttavani, koulun entinen rehtori. Hän on tehnyt kolun oppilaista matrikelin.

RiittaV
10.05.21, 21:18
Olisiko tämä se Yhdysvaltain elämästä kertova lehtileikkeesi:

Hufvudstadsbladet, 02.02.1946, nro 31_2p, s. 6
https://digi.kansalliskirjasto.fi/sanomalehti/binding/2278536?page=6
Kansalliskirjaston digitaaliset aineistot

Paul W.Sivakka
12.05.21, 18:14
Tervehdys ! Ensiksi pitää pyytää anteeksi , oikea henkilönimi joka on lehden
tekstissä on Paul Rehnfeldt , minä itse olin kirjoittanut ko. palstalla virheellisesti.

Toiseksi : Suuret kiitokset Teille jotka olette vastanneet kyselyyni . Erkoiskiitokseni RiittaV:lle joka löysi artikkelin jossa enoni on " Trumslagare
från Björneborg" ja osana jutussa jonka osoite oli liitteenä lähettämässäsi
vastauksessa.

Oletin jutun olleen lehdessä 1950 - 1960 luvulla , mutta juttu olikin jo vuodelta 1948 l. voisiko sanoa heti sodan jälkeen.

Parhaat kiitokseni kaikille .

Yst. terv Paul W. Sivakka
Pori