PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Tolkkilan (Hausjärvi) jälkeläisistä kysymys


Mika.J
02.10.08, 07:50
Eli minulla on kateissa tämmöisen henkilön tiedot.

Aino Ståhlberg (ilmeisesti käyttänyt nimeä Aalto myöh.) Vihitty Albert Niemisen
kanssa (Maanviljelijä Kalvolan Könönmäessä).Tolkkilan jälkeläisistä on laajempi tutkimus mutta juuri tästä henkilöstä ei ole mitään muuta tietoa.

Ainon vanhemmat ovat:

Johan Andersson Ståhlberg (Tolkkila) s.28.02.1849 Hausjärvi Ridasjärvi Tolkkila
k.27.06.1938 Hausjärvi

vihitty:

Augusta Ojala s.25.02.1852 Hausjärvi Kuru Perttula Ojala
k.27.06.1929 Hausjärvi

Aino on siis minun äidin isän isän sisko .

Terveisin Mika

manda
06.10.08, 17:24
Oletko yrittänyt henkikirjoista? Niistä saa yllättävästi vetoapua.
P.s. Olemme nähtävästi veljesten Iisakki ja Kustaa Antinpoikien jälkipolvia!
:oo::) Iloisin terveisin, manda

espoon-lasse
10.06.09, 16:40
Aino Ståhlbergisä minulla on seuraaavat, Hausjärven ja Hattulan henkikirjoista poimitut tiedot:
Aino Aleksina os. Ståhlberg s. 25.11.1891 Hausjärvi, asunut Hausjärven Kurun kylässä ainakin v. 1937, ei enää 1941. Mies oli työmies, pienviljelijä Kaarle Albert Nieminen s. 18.1.1891 Hämeenlinna. Tietääkseni perheessä ei ollut lapsia. Asuneet Hattulan Leiniälän kylässä tilaa n:o 3:18 Könnömäki (1948 henkikirja).
Hattulan seurakunnasta kysyin heidän hautapaikan sijainnin ja se on uuden kirkon hautausmaalla, osasto V (viisi) hauta 673, osasto 5 on vasemmanpuoleinen osasto, kun pääkäytävä tekee mutkan. Tiedusteluni jälkeen en ole hautausmaalla käynyt, mutta todennäköisesti siellä on hautakivi, josta kuolinpäivät löytyvät.
Muutoin Augusta Ståhlbergin kuolinpäivä on 6.7.1929 sen mukaan, miten Hausjärven hautausmaalla olevassa kivessä lukee.
Ainon kaksi veljeä suomensivat sukunimensä muotoon Aalto, Ainosta en ole varma, suomensiko hän. Kirjoissa nimi Aino voi esiintyä myös muodossa Aina.
Toivottavasti tiedoista oli apua, vaikka vastaus tuleekin pitkällä viiveellä.
Hyvää jatkoa toivottaa espoon-lasse