PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Suku2004 på svenska


rostebe
08.01.21, 19:57
Hei, miten saan ohjelmasta ruotsinkielinen? Ominaisuudet ruudussa on nyt Ohjelman kieli harmannettuna Suomi eikä voi vaihtoehtoja valita.
setup10.3.2.0.exe on kyseessä.
Huomasin nyt että vanhassa koneessa on versio 10.3.2.2 svenskspråkig, mistä se löytyy?
Kiitos avusta
Bengt
Hyvää Uuden Vuoden Jatkoa!

rostebe
08.01.21, 20:18
Kysymys ratkesi jo
Bengt

rostebe
26.02.21, 20:03
Eipäs ratkennutkaan.
Jag har installerat ”Släktprogrammet 2004 Version 10.3.2.2 (Vista/7) svenskspråkig”
MFC/MDAC 6.6.8063.0 / ########
Under Verktyg, Inställningar, Rapportens språk = Svenska
, Programmets språk = Svenska
I Rapporter, Inställningar är Inställningsgrupp = Asetukset 1 (inga andra möjligheter)
Ändå kommer i Förfädersrapporten tex
Taulu 960
IX. Anders Staffansson Glamars. –Puoliso Elin. Taulu 961.
VIII Lapset
Klaus Andersson Glamars. Taulu 480.
Taulu 961
IX. Elin. –Puoliso Anders Staffansson Glamars. Taulu 960.

På flere ställen även Katso myös xxx. Även Eronnut

Under en person kommer nog Född, Död, Far, Mor på svenska men det blir ju en märklig språkblandning. Hur kan detta korrigeras, det har nog tidigare fungerat OK.


Undrar Bengt

rostebe
26.02.21, 20:43
I min tidigare dator var allt OK. Den enda skillnaden jag nu kan se är att Rapportens inställningar där är Inställningar 1, enda valmöjligheten, och nu Asetukset 1, enda valmöjligheten. Den gamla har Win på svenska, den nya Win på engelska.
Ahh, en andra skillnad är rapportens utskriftsform, Utskrift_word_xml.SE.xsl kontra Tulostus_kehyksiin.FI.xsl.

Alltså, man bör även i Rapporter, Inställningar välja en svenskspråkig utskriftsform. Då blir det rätt.
OK jag är nöjd nu. Skrev detta för att nån annan kanske kan ha nytta av det.
Hälsningar, Bengt

PekkaV
26.02.21, 22:29
Hej Bengt,

Suku2004 är redan urgammal. Dess efterträdare är FinFamily . Se (https://sourceforge.net/projects/finfamily/). Jorgen Othman och Mika Halonen kommer löpande med uppdateringar till det.

Mvh

Pekka Valta

rostebe
26.02.21, 23:45
Nå men då passar det ju för mig, som oxo är urgammal. Har använt det och dess föregångare. Jag har vant mig att använda släkt2004 som datainput och vid behov gedcomma till andra program. Jo jag kan nog testa FinFamily igen och se om det ger något mer.

Bengt

rostebe
16.02.23, 16:12
Nyt uusi PC taas. Miten löydän Suku2004 ruotsinkielisen asennusohjelman setup10.3.2.2?
Bengt

PekkaV
17.02.23, 00:29
Fråga kari.luukka*pp.inet.fi .

rostebe
18.02.23, 11:43
Jag fick infon att om man installerar till svenskspråkig Windows, så blir Släktprogrammet 2004 också svenskspråkigt.

Detta som info till övriga som undrat.
mvh
Bengt