PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Apua kaivataan! Hukassa Taimi Juntto os. Pakarinen


Satu Matintytär
22.12.20, 16:22
Jossakin on virhe tai väärä merkintä. Seuraavat tiedot ovat hautakivessä:


Taimi Juntto os. Pakarinen s. 16.6.1912 k. 26.4.1966

Suullisena perimätietona lisäksi: toinen nimi Annikki ja syntymäpaikka Lauritsala.

Tällaista ihmistä ei kuitenkaan Kouvolan keskusrekisterin tiedoista löydy. Lappeesta löytyy kuulemma syntyneistä yksi Taimi Pakarinen, mutta muut tiedot eivät aivan täsmää. Eli en saa näitä tietoja, enkä tiedä miten ne eivät täsmää.

Mitäs nyt teen?

Tapani Kovalaine
22.12.20, 17:45
Jos Lappeen seurakunnassa syntyneen Taimi Pakarisen tiedot eivät "aivan" täsmää, niin sen ei pidä antaa häiritä. Tämä Taimi voi olla esimerkiksi niin kutsuttu tupla. Kun asuinpaikkaa vaihdettiin, henkilöitä saattoi jäädä joskus siirtämättä ja syynä usein oli se, että pikkuisen henkilötiedot poikkesivat.

Suosittelen jäljittämään Lappeen Taimi Pakarista. Minne meni, menikö avioon, jne.

Satu Matintytär
22.12.20, 17:55
Kiitos vastauksestasi. Luulen, että tämä on oiva tapa. Vaan miten tämän jäljityksen teen? Hiskistä ja SSHYstä ei löydy mitään.

Tapani Kovalaine
22.12.20, 20:57
Lappeen ja Lauritsalan syntyneitä koskevat tiedot päättyvät netissä helmikuuhun 1912 ja niinpä emme pääse näkemään Taimin syntymään liitettyjä vanhempien tietoja. Ne olisivat jäljityksen kannalta olleet tärkeitä.

Henkikirjojen avulla pystyy vuoteen 1920 saakka seurailemaan Lappeen seudun Pakarisia, mutta Taimi on päässyt henkikirjaan vasta vuonna 2028.

Jäljelle jää yhteydenpito siihen tahoon, jonka hallussa on Lauritsalan ja Lappeen kirkonkirjat 1912 vuodelta ja siitä eteenpäin. Netti on toistaiseksi riittämätön väline. Tai jos odotellaan vuoteen 2028 ja sadan vuoden sääntö tulee avuksi...

Satu Matintytär
22.12.20, 21:05
Niin just. Voi rähmä. Oon jopa harkinnut soittamista Lappeenrannan vanhemmille Pakarisille, mutta se lienisi turhan tungettelevaista. Siellä alueella elää useita Pakarisia.

Olen tätä pähkinää useamman vuoden pureskellut, mutta en pääse asiassa oikein edemmäksi.

Essimi
23.12.20, 11:06
Tässä linkki seurakunnan tietoihin, kannattanee olla yhteyksissä sinne päin: https://www.lappeenrannanseurakunnat.fi/info-ja-asiointi/sukututkimus

Satu Matintytär
23.12.20, 18:35
Tässä linkki seurakunnan tietoihin, kannattanee olla yhteyksissä sinne päin: https://www.lappeenrannanseurakunnat.fi/info-ja-asiointi/sukututkimus


Sukututkimukset tuolta alueelta tehdään Kouvolan keskusrekisterissä, jonne olen jo ollut yhteydessä. Ei löytynyt näillä tiedoilla, eli jotakin on väärin. Muuten kai seurakunta ei anna tietoja, vai?