PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Oskar Pakkala


Heinoska
15.12.20, 23:55
Vuonna 1908 ilmeisesti H:gin Ruotsalaisessa seurakunnassa vihittiin Fanny Sofia ent. Gössling os. Blid mieheen nimeltä Oskar Pakkala. Fanny Sofia oli vielä nuori tuolloin s.27.4.1876 ja minun iiä:ni. Onko joku törmännyt Oskariin ja Fannyyn, oliko heillä lapsia ? Oskarista minulla ei ole muuta tietoa kuin tuo vihkitieto seurakuntauutisista ja että oli työmies. Isoisoisäni Axel Rudolf Gössling oli Fannyn ensimmäinen mies. Avioeropäivää en ole mistään löytänyt. Fanny Sofia kuoli jossain Tampereen seudulla mahdollisesti ennen 1950. Hänen miehensä tämä Oskar kuoli ennen sitä joskus 1920-lla.Voisinko jostain kirjasta löytää tuon vihkimerkinnän vuodelta 1908. Jos niin, mistä ? onko jo diginä ?Axel Rudolf oli elossa vielä 1926 siitä minulla on tieto mutta menikö hän uusiin naimisiin? onko kukaan sattunut törmäämään ?

Heinoska
16.12.20, 00:16
Tässä on ollut sikäli eikoinen tapaus ajatellen tuota aikaa että lapset mitä suuremmalla todennäköisyydellä jäivät isälleen Axelille. Olenkin aina ihmetellyt miksi tätini ei koskaan puhunut mummostaan. Tätini jäämistöstä papereita löysin joissa puhuttiin Fanny Sofia Pakkalasta mutta en todellakaan tiennyt miksi nimi oli tuo Pakkala. Luulin kyseessä olevan vain jonkunlainen nimenmuutos joka oli tuohon aikaan muodissa. Siihen jumituin vuosikausiksi turhaan tietoa etsien.. Axelin ja Fannyn poika minun isoisäni kun oli myös Oskar etunimeltään ! liikaa yhteensattumia kokemattomalle tutkijalle. :confused:

SimoR
16.12.20, 10:35
Pirkkalan Sanomat 10.12.1925 jossa Oskar Pakkalan kuolinilmoitus ja leskenä Fanny Pakkala

Heinoska
16.12.20, 13:21
Kiitos SimoR. Minäpä koitan tuon löytää jos siinä olisi mainintaa muista suremaan jääneistä. Lisää tietoja saa laittaa jos joku tietää, Oskarista, Fannysta tai Axelista. 1900-alku aika pimennossa minulla kunkin kohdalta. Tietysti Axel ja Fanny erityisesti kiinnostaa koska ovat sukulaisia. Tiedän vain heidän yhteiset lapsensa mutta oliko muita kumppaneita ja jälkeläisiä. ? Jos tietää mutta ei tohdi tänne laittaa niin yv:nä. Olisin kiitollinen jokaisesta murusestakin.