TormuLankila
07.10.20, 18:14
Onkohan tätä alla mainittua kirjaa jo kirjoitettu? Tutkin omaa sukuani Tormulainen ja huomasin, että Kimmo Kemppaisen kirjassa olisi jotakin mainintaa suvusta, sukuhan on erittäin pieni, ukkini oli ainoa elossa oleva sukunimeltään Tormulainen 1920 luvun alussa, meni sittemmin naimisiin ja sai kaksi lasta, joista toisen lapsi olen minä.
Olen selvittänyt sukua jonkin verran ja kaikki lisätieto on tarpeen ja olen iloinen jos jotain löytäisin.
Nov 2010, kirjoittaja Kimmo Kemppainen
Kimmo Kemppainen Kimmo Kemppainen ei ole kirjautuneena
Forumin jäsen - Medlem i forumet
Oletus Vs: Heikki Jokelainen s. 1713 tai 1715 k. 12.5.1794 Pielisjärvi Viensuu
Yritän sisällyttää kirjaan sellaisia sukuja, joista ei ole paljon painettua tietoa. Tähän mennessä olen tehnyt luvut seuraavista:
Anttonen
Heikkinen
Hurskainen
Härkönen
Jokelainen
Karhu
Kemppainen
Keränen
Kettunen
Kurkinen
Mikkonen
Mulari
Mäkäräinen
Määttä
Möttönen
Näyhä
Pyykkönen
Pääkkönen
Romppainen
Tormulainen
Torvinen
Osasta sukuja on käsittelyssä vain yksi sukuhaara.
Kimmo Kemppainen
Lainaa:
Alkuperäinen lähettäjä blue-eyed Lue viesti
Kimmo, jäi sanomatta, että odotan innolla kirjaasi, mitä se sitten pitääkin sisällään, niin kaikki varmaan liittyy minun sukuihini.
Varsinkin tuo Jokelaisten alku kiinnostaa. DNA-haaviini on jäänyt Jokelaisia myös kannakselta, joten mitenkähän ne tulkitset. Edesmennyt Veikko Sumén, joka oli innokas Jokelaisten tutkija, sanoi, että Jokelaiset ovat tulleet Viipurin kannakselta, mutta sinun käsityksesi on, että mahdollisesti Ruotsista.
Harmi, kun tietääkseni vain yksi Jokelainen on tehnyt DNA-testin ja hänkin haluaa pysyä nimettömänä, joten en voi asiaa kysellä, miten hän on sukupuunsa rakentanut.
Liittyykö tähän kirjaasi myös Kovalaiset? Facebookin Vienan DNA-ryhmässä on vinkki Vienan Kovalaisista, että heidät olisi tarkkaankin tutkittu. En vain ole saanut itsestäni aikaiseksi, että olisin ruvennut "metsästämään" tuota tutkimusta. Kuka on se Kovalainen, joka on ensimmäisenä mennyt Vienaan?
Olen selvittänyt sukua jonkin verran ja kaikki lisätieto on tarpeen ja olen iloinen jos jotain löytäisin.
Nov 2010, kirjoittaja Kimmo Kemppainen
Kimmo Kemppainen Kimmo Kemppainen ei ole kirjautuneena
Forumin jäsen - Medlem i forumet
Oletus Vs: Heikki Jokelainen s. 1713 tai 1715 k. 12.5.1794 Pielisjärvi Viensuu
Yritän sisällyttää kirjaan sellaisia sukuja, joista ei ole paljon painettua tietoa. Tähän mennessä olen tehnyt luvut seuraavista:
Anttonen
Heikkinen
Hurskainen
Härkönen
Jokelainen
Karhu
Kemppainen
Keränen
Kettunen
Kurkinen
Mikkonen
Mulari
Mäkäräinen
Määttä
Möttönen
Näyhä
Pyykkönen
Pääkkönen
Romppainen
Tormulainen
Torvinen
Osasta sukuja on käsittelyssä vain yksi sukuhaara.
Kimmo Kemppainen
Lainaa:
Alkuperäinen lähettäjä blue-eyed Lue viesti
Kimmo, jäi sanomatta, että odotan innolla kirjaasi, mitä se sitten pitääkin sisällään, niin kaikki varmaan liittyy minun sukuihini.
Varsinkin tuo Jokelaisten alku kiinnostaa. DNA-haaviini on jäänyt Jokelaisia myös kannakselta, joten mitenkähän ne tulkitset. Edesmennyt Veikko Sumén, joka oli innokas Jokelaisten tutkija, sanoi, että Jokelaiset ovat tulleet Viipurin kannakselta, mutta sinun käsityksesi on, että mahdollisesti Ruotsista.
Harmi, kun tietääkseni vain yksi Jokelainen on tehnyt DNA-testin ja hänkin haluaa pysyä nimettömänä, joten en voi asiaa kysellä, miten hän on sukupuunsa rakentanut.
Liittyykö tähän kirjaasi myös Kovalaiset? Facebookin Vienan DNA-ryhmässä on vinkki Vienan Kovalaisista, että heidät olisi tarkkaankin tutkittu. En vain ole saanut itsestäni aikaiseksi, että olisin ruvennut "metsästämään" tuota tutkimusta. Kuka on se Kovalainen, joka on ensimmäisenä mennyt Vienaan?