PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Perukirjojen sukuselvitykset


Liisa H
27.09.20, 17:51
Mistähän voisi tiedustella perukirjojen liitteinä olevien sukuselvitysten kopioita ?
Minulla olisi perukirjat 1989 Vantaalla ja 1955 Keravalla, mutta valitettavasti ei niiden mukana olevia sukuselvityksiä.

Erkki A Tikkanen
25.12.20, 17:43
Mistähän voisi tiedustella perukirjojen liitteinä olevien sukuselvitysten kopioita ?
Minulla olisi perukirjat 1989 Vantaalla ja 1955 Keravalla, mutta valitettavasti ei niiden mukana olevia sukuselvityksiä.

Esim. kyseisten paikkakuntien kirkkoherranvirastoista. Virkailijathan tekivät noita selvityksiä nimenomaan noihin perukirjoihin liitettäviksi.

Kun itse aloittelin 80-luvun alussa tutkimuksiani, löysin näitä selvityksiä oman paikkakuntani kirkkoherranvirastosta ja kopioin kaikki käsiini saamani. Silloin ei vielä ollut näitä nykyisiä sääntöjä estämässä tiedon saantia.

Löysin muutama kymmenen selvitystä etsimistäni suvuista ja tiedän, että vielä jäi lukuisia löytämättä ja nyt se on myöhäistä, niitä kun ei enää saa kopioida sukututkimustietoja kyseleville samalla tavalla kuin silloin ennen hyvään aikaan. :cool: