PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Nilsiä, Lundgren


Lasse1951
25.09.08, 11:01
Tervehdys,

Löytyykö Nilsiän tuntijoita?

Kadoksissa on yksi sukuni haara joka ilmeisesti on asettunut Nilsiään.

Linkki kahden sivun pdf tiedostoon http://www.the-holms.org/evafranck.pdf jossa ne suvun jäsenet jotka luulen tietäväni, mutta paljon puuttuu.

Jos jollain on tietoja dokumentissa mainittujen sukuihiin, olisin kiitollinen tiedoista.

Terveisin,

Lasse Holm

Tapani Kovalaine
28.09.08, 21:38
Digikuvien ja hiskin valossa näyttää Ulrica Charlotta Lundgren'in s. 1781 kohtaloksi tulleen 28.4.1814 kuolema Reittiön kylässä Iisalmen msrk:ssa:
http://www.digiarkisto.org/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/nilsia/rippikirja_1811-1816_tk1468/168.htm

Hänen leskensä Påhl Savolainen s. 1780 muutti vuonna 1816 Vuotjärven kylään ja avioitui saman vuoden keväällä leskeksi v. 1814 jääneen Brita Katariina Iskaniuksen, s. 1788 Kuopion mrsk Palojärvi, kanssa. Perhe muutti 21.2.1819 Kuopioon Riistavesi nro 3:een, jossa syntyi kaksi lasta 1828 ja 1829. Ennestään heillä oli muutossa mukana tulleet Henrik Savolainen, vaimon ed. avioliiton kaksi lasta ja yksi yhteinen lapsi (ks. Hiski, Kuopion tulomuutot 1819).

Lasse1951
28.09.08, 22:51
Kiitos Tapani,

Taas vähän lisävalaistusta tästä Holmin suvun haarasta joka on vuosia pysytellyt piilossa, ehkä siitä syystä että en tunne seudut, ja toisena syynä ovat sukutaulumme häntäpäässä, eli olen edennyt hiljoitellen sukupuuta alaspäin selvityksissäni.

Tämä Nilsiän haara on edelleen paljon tietoja vaille, joten olen edelleen kiitollinen kaikista vihjeistä ja tiedoista koskien heitä, tavoitteena tietysti löytää elossaoleva jälkeläinen joka tietää sukuhaarasta jotain....

Tutkimuksen edistys voi seurata osoitteesta http://www.the-holms.org/annamariaholm.htm

Terveisin,

Lasse Holm

Tapani Kovalaine
29.09.08, 12:41
Johan Lundgren muutti vaimonsa ja kahden lapsensa Johan Friedrichin ja Ulrica Charlottan kanssa Kuopiosta vuonna 1792 Nilsiään. Kuopion kaupungin lastenkirjassa 1786-1803 sivulla 54 kerrotaan, että Nilsiän Kärsämäen kylään olisi muuttanut kolmaskin lapsi, Eva Margareta s. 1785. Tätä Eevaa ei näy Nilsiän tulomuutossa, ei ainakaan Hiskin mukaan.
Johan Fredrik Lundgren kuoli Nilsiän Urimalahti nro 2 taloon kuuluvassa torpassaan 12.7.1853 ja hänen leskensä Juliana Hämäläinen kuoli 24.5.1860 Urimalahdessa nro 2.
Edellisessä viestissäni puhuttiin Reittiön kylästä ja tuo kylä sijaitsi v. 1814 Nilsiässä eikä Iisalmen msrk:ssa, kuten vahingossa kirjoitin.

Haikki
15.01.09, 17:53
Kyselet Nilsiän Lundgreeneistä ja ainakin Varpaisjärvellä asuu Jorma Lundgren.Tuo Kärsämäkihän on käsittääkseni entistä Nilsiää,nykyistä Varpaisjärveä,olisiko tästä yhtään apua.
T:Seppo Kaipainen

Lasse1951
15.01.09, 18:53
Kyselet Nilsiän Lundgreeneistä ja ainakin Varpaisjärvellä asuu Jorma Lundgren.Tuo Kärsämäkihän on käsittääkseni entistä Nilsiää,nykyistä Varpaisjärveä,olisiko tästä yhtään apua.
T:Seppo Kaipainen

Kiitos Seppo,

Sattuisiko sinulla olla Jorman yhteystietoja, jotta voisin kokeilla kepillä jäitä:-)

Lasse

lasse*the-holms.org
0440 294499

Haikki
15.01.09, 21:09
Puhelinnumero 050-5425916,jos on vielä käytössä,en ole pariin vuoteen soitellut.
T.Seppo

Lasse1951
16.01.09, 15:00
Kiitos vielä kerran,

Jorma kuuluu sukuun, ja numero toimi

Lasse

Haikki
16.01.09, 15:48
Näinpä niitä uusia sukulaisia aina löytyy.
T.Seppo K

Taru
28.01.09, 13:39
[
Johan Fredrik Lundgren kuoli Nilsiän Urimalahti nro 2 taloon kuuluvassa torpassaan 12.7.1853 ja hänen leskensä Juliana Hämäläinen kuoli 24.5.1860 Urimalahdessa nro 2.
Edellisessä viestissäni puhuttiin Reittiön kylästä ja tuo kylä sijaitsi v. 1814 Nilsiässä eikä Iisalmen msrk:ssa, kuten vahingossa kirjoitin.[/quote]

Pitkästä aikaa täällä palstalla käymässä ja täältähän löytyy sukua :D: Edellä mainutun pariskunnan tytär Maria on suoraan sukua eli isäni isän isän äiti

t. Taru

Lasse1951
28.01.09, 14:49
[
Johan Fredrik Lundgren kuoli Nilsiän Urimalahti nro 2 taloon kuuluvassa torpassaan 12.7.1853 ja hänen leskensä Juliana Hämäläinen kuoli 24.5.1860 Urimalahdessa nro 2.
Edellisessä viestissäni puhuttiin Reittiön kylästä ja tuo kylä sijaitsi v. 1814 Nilsiässä eikä Iisalmen msrk:ssa, kuten vahingossa kirjoitin.

Pitkästä aikaa täällä palstalla käymässä ja täältähän löytyy sukua :D: Edellä mainutun pariskunnan tytär Maria on suoraan sukua eli isäni isän isän äiti

t. Taru[/quote]

Tervetuloa Taru myöskin Holmin sukuun.

Ehkä osoisit täydentää meidän tietoa tästä haarasta minne itse kuulut. Voit katsoa kyseistä Holm suvun haaraa tästä http://www.the-holms.org/annamariaholm.htm selaimella voiit hakea ctrl-F näppäinyhdistelmällä vaikkapa sukunimesi niin löydät kohdan missä esivanhempasi ovat.

Lasse

Taru
30.01.09, 14:06
[Tervetuloa Taru myöskin Holmin sukuun.

Ehkä osoisit täydentää meidän tietoa tästä haarasta minne itse kuulut. Voit katsoa kyseistä Holm suvun haaraa tästä http://www.the-holms.org/annamariaholm.htm selaimella voiit hakea ctrl-F näppäinyhdistelmällä vaikkapa sukunimesi niin löydät kohdan missä esivanhempasi ovat.

Lasse[/quote]

Kiitos, Toki voin laittaa Wilhelmin (isoisäni, joka jo sisaruksineen listallasi onkin) jälkeläisistä tietoa tulemaan. Mitä tietoja haluat, riittääkö nimi vai tallennatko myös syntymä (ja kuolin) ajan?

Taru

Lasse1951
30.01.09, 14:25
Kiitos, Toki voin laittaa Wilhelmin (isoisäni, joka jo sisaruksineen listallasi onkin) jälkeläisistä tietoa tulemaan. Mitä tietoja haluat, riittääkö nimi vai tallennatko myös syntymä (ja kuolin) ajan?

Taru

Moi Taru,
Mielellään täydentäisin Holmin sukukanta kaikilla tiedoilla, eli syntymäaika, vihkiaika, kuolinaika ja paikkakunnat, myöskin puolisoiden, ja jos mahdollista heidän vanhemmatkin.
Noille grafisille sivuille olen ottanut kannan että näytän vain nimi, ei sen enempää, ja jos joku ilmoittaa että nimi ei saa näkyä niin tilalla on tyhjä laatikko.

osoitteessa http://www.the-holms.org/contact.htm löytyy kyselykaavake pdf muodossa, lataa niin näet mitä tietoja haluaisimme, sivun alimmaisella rivilla löytyy sähköpostiosoite minne voi toimittaa.

Lasse

Taru
02.02.09, 14:12
Hei Lasse,
Lähetin tietoja toivottavasti tuli perille.

Taru

Lasse1951
02.02.09, 14:24
Kiitos,

Tuli perille.

Lasse

Julle
04.02.09, 15:32
< Löytyykö Lundgren tuntijoita?
Kadoksissa on yksi äitini Lundgren-sukuhaara, joka on asettunut Kuorevedelle. >
<Eipä löytynyt näistä:
Linkki kahden sivun pdf tiedostoon http://www.the-holms.org/evafranck.pdf jossa ne suvun jäsenet jotka luulen tietäväni, mutta paljon puuttuu.

Löytyykö Eeva Stiina Heikintytär Lundgren, s. 20.12.1850 vanhempien räätäli Heikki (Henrik) Lundgren Kuorevesi Joensuu Virkajärvi aikoja tai paikkoja. Vihittiin 28.10.1850 Kuorevesi Henriikka Eveliina Matintytär Kuorevesi Kerttee Sillanpää kanssa. Ajat ja paikat hakusessa?

Samoin Heikin vanhemmat:
Räätäli Juho (Johan) Lundgren Kuorevesi Joensuu Virkajärvi vihitty 24.6.1824 Kuorevesi Ulla (Ulrica) Juhontytär Kuorevesi Joensuu Virkajärvi kanssa. ajat ja paikat hakusessa?

Mistä suunnasta, miltä paikkakunnalta räätäli Juho Lundgren ilmestyi Kuorevedelle Joensuuhun Virkajärven taloon? Ei ole auennut minulle? Nilsiän suunnastako?

Tiedustellen

Lasse1951
05.02.09, 00:31
Iltaa Julle,

Kaikki noi mainitsemasi Lundgrenit ovat toistaiseksi tuntemattomia minulle, mutta katsotaan nyt mitä selviää lähiaikoina.
Olen saanut kiitettävästi yhteyttä henkilöihiin jonka kanssa yhteistyössä on kaikki mahdollisuudet selvittää nämäkin. Toki tässä vaiheessä on ehkä aikaista vannoa sitä, koska suomi on täynnä eri Lundgren sukuja........

Voit seurata edistys minun suvun Holm/Frank haaran sukukaaviosta osoitteessa http://www.the-holms.org/annamariaholm.htm

Ja aina voi myös lähestyä sähköpostilla lasse*the-holms.org

Terkkuja,

Lasse

PS. jos sinulla on tietoja jotka puuttuu siita pdf tiedostosta voisitko kertoa?

Haikki
02.04.09, 20:47
Sama piä kesät talavet,eli kun joku kyseli täällä jhokin aika sitten Lungreneista tietoja kävi mulle vanhanaikaiset,kun en poloinen muistanut että tätini oli naimisissa Rauhanoksan kanssa ja tänään naapurissa asuva ihminen soitti ja kysyi etkö yhdistänyt näitä kahta em. sukua ja silloin se mullekkin välähti.Eli Minulta löytyvät Eero(Erkki)Aulis Rauhanoksan s.4.12.1916 k.23.12.1973 siilinjärvellä jälkeläisten tiedot .

T.Haikki

Lasse1951
02.04.09, 21:03
Sama piä kesät talavet,eli kun joku kyseli täällä jhokin aika sitten Lungreneista tietoja kävi mulle vanhanaikaiset,kun en poloinen muistanut että tätini oli naimisissa Rauhanoksan kanssa ja tänään naapurissa asuva ihminen soitti ja kysyi etkö yhdistänyt näitä kahta em. sukua ja silloin se mullekkin välähti.Eli Minulta löytyvät Eero(Erkki)Aulis Rauhanoksan s.4.12.1916 k.23.12.1973 siilinjärvellä jälkeläisten tiedot .

T.Haikki

Tervehdys,

Mielenkiintoisia uutisia!

Ottaisin mielellään ja kiitollisuudella vastaan kaikki tiedot ko. suvusta.

Voi lähettää osoitteeseen lasse*the-holms.org

Lasse

Taru
02.04.09, 21:30
Sama piä kesät talavet,eli kun joku kyseli täällä jhokin aika sitten Lungreneista tietoja kävi mulle vanhanaikaiset,kun en poloinen muistanut että tätini oli naimisissa Rauhanoksan kanssa ja tänään naapurissa asuva ihminen soitti ja kysyi etkö yhdistänyt näitä kahta em. sukua ja silloin se mullekkin välähti.Eli Minulta löytyvät Eero(Erkki)Aulis Rauhanoksan s.4.12.1916 k.23.12.1973 siilinjärvellä jälkeläisten tiedot .

T.Haikki

Hei Hakki,
Lasse ehättikin jo vastaamaan :) Kiva saada lisäystä tietoihin. Veikko Viljamin jälkeläiset tekevät sukuselvitystä, että sieltäkin on täydenntstä tuossa.

Taru

irma juutinen
06.04.09, 09:00
Hei!!

Kyllä täällä Nilsiässä asustaa Lundgreenien sukua ,johon kuuluu mm. Martta Rauhanoksan-Launonen jälkeläiset .Lähetän tietoa Lasselle, aivan lähi päivunä.

t.Irma j

Taru
08.04.09, 10:25
Nyt kun tänne on putkahdellut Rauhanoksia niin heitämpä kysymyksen, josko joku tietäisi jotain Lundgren-Louhemaa perheestä :D:

Eli perhe Lassi Louhemaa ja Hilja Puustinen. Lasten nimet on tiedossa, syntymäajat puuttuu (1900-luvulla syntyneet). Ja kenen poikia tuo Lassi on. Myös Lassin ja Hiljan tiedot puuttuvat.

t.Taru

irma juutinen
08.04.09, 18:23
Hei !!!


Onkos tämä Lasse mahdollisesti asustellut Nilsiässä vai Varpaisjärvellä.
Ei ole nimi tuttu.

Taru
08.04.09, 19:03
Hei !!!


Onkos tämä Lasse mahdollisesti asustellut Nilsiässä vai Varpaisjärvellä.
Ei ole nimi tuttu.

Hei Irma,
Perhe ilmeisesti Varpaisjärvellä asustellut. Ainakin sodassa menehtyneen pojan tiedoissa lukee kotipaikka Varpaisjärvi. (Onni s.1920 k.1944) Käsittääkseni Onni on vanhin lapsista.

Saako tänne laittaa 1900-lukulaisten palkkiä nimiä?? Entäs sodassa kaatuneet kun nehän kuitenkin löytyy toisaaltakin?

t. Taru

Juha
08.04.09, 19:28
Pidetään alle sata vuotta vanhat asiat privaatteina.

Sen sijaan esim. sankarivainajien tietoja voi käsitellä niiltä osin kuin ne joka tapauksessa löytyvät julkisesta arkistolaitoksemme tietokannasta "Suomen sodissa 1939-1945 menehtyneiden tiedosto"

Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
Suku Forumin moderaattori