Jokkel
20.08.20, 17:32
Tammelassa asusti Erik Mattsson s. n.1697 h.11.5.1761. Hänet on vihitty 2.12.1721 Tammelassa Maria Michaelsdr kanssa. Marian asuinpaikaksi mainitaan vihkipäivänä Forssan Kuusto. Erik on toiminut Tammelan Haudankorvalla Heickilän isäntänä 1722-1740. Seuraavaksi Erik vihittiin Maria Jöransdr Lindun kanssa 24.6.1732 Ypäjällä. Vuonna 1748 Erik muutti Tammelan Vieremän Marckulan isännäksi.
Olen joskus löytänyt tiedon, että Erikin äiti olisi Gertrud Jacola ja isä patronomin mukaan Matts. Mutta tämä on tapahtunut harrastuksen alkuvaiheessa. Silloin en ymmärtänyt lähteiden muistiin merkinnän tarpeellisuutta.
Maria Jöransdr syntymäpaikaksi olen merkinnyt Ypäjän. Vihittäessä 1732 asuinpaikka on Levän kylän Lindun talo. Hän löytyy Tammelan Vieremän kuolleista 15.2.1790.
Olen joskus löytänyt tiedon, että Erikin äiti olisi Gertrud Jacola ja isä patronomin mukaan Matts. Mutta tämä on tapahtunut harrastuksen alkuvaiheessa. Silloin en ymmärtänyt lähteiden muistiin merkinnän tarpeellisuutta.
Maria Jöransdr syntymäpaikaksi olen merkinnyt Ypäjän. Vihittäessä 1732 asuinpaikka on Levän kylän Lindun talo. Hän löytyy Tammelan Vieremän kuolleista 15.2.1790.