PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Adam Admsson Svanborg.s.27.7.1806


Mariasparf
06.06.20, 13:11
Vääpeli Adam Svanborgin pojan tiedot etsinnässä!

Adam Adamsson Svanborg s. 27.7.1806 on ollut elossa vielä 1857 Kälviällä . Hänestä on ainoa maininta julkaistuissakin sukututkimuksissa , että ” kuollut merillä”. Nuoruutensa hän oli merillä joista sain tietoja , mutta tämä 1857 jälkeisten elämän vaiheitten kaivauksiin toivoisin saavani apua . Minne lähti seilaamaan ja missä tapahtui mahdollinen haaksirikko!Olen pitänyt taukoa pitkään , mutta nyt on aikaa olla kotona !


Mariasparf

Pekka Sukeva
07.06.20, 07:42
Mitä tiedät Adamin merimiesajasta? Mikä on viimeisin vuosi kun Adam on elossa ja missä?


Onko Adam (1806) elossa 1857?


Vanhassa viestiketjussa kumoat tämän tiedon


Vs: Svanborgit Kälviällä 1700-1800 Korjaus alkuperäiseen kysymykseen !

Kohdassa Adam Adamsson ja lainamakasiini on virhe !
Lainamakasiini olikin perustettu vuonna 1816 jolloin vanhempi Adam Svanborg olikin vielä elossa . Olin jotenkin huonosti katsonut ajankohdan hatusta ja vetäissyt perustamisvuodeksi 28.09.1857.

Adam Adamsson on siis edelleen entistä enemmän hukassa !

Mariasparf

Julle
07.06.20, 10:11
< Vääpeli Adam Svanborgin pojan tiedot etsinnässä!

Adam Adamsson Svanborg s. 27.7.1806 on ollut elossa vielä 1857 Kälviällä . Hänestä on ainoa maininta julkaistuissakin sukututkimuksissa , että ” kuollut merillä”. Nuoruutensa hän oli merillä joista sain tietoja , mutta tämä 1857 jälkeisten elämän vaiheitten kaivauksiin toivoisin saavani apua . Minne lähti seilaamaan ja missä tapahtui mahdollinen haaksirikko!Olen pitänyt taukoa pitkään , mutta nyt on aikaa olla kotona ! >

Joku luutnantti Swanborg oli ainakin konkurssin partaalla vuonna 1830 ja 1831?
https://digi.kansalliskirjasto.fi/search?query=%22Adam%20Svanborg%22&fuzzy=true&formats=NEWSPAPER

Lukemisiin

Mariasparf
07.06.20, 12:49
Kiitos paljon vastaajille !
Nyt on erilaista uutta ja vanhaa selvitettävää tullut . Yritän saada siitä vähemmän virhellisen version kasaan kunhan löydän vanhemmat kaivaukseni . On ollut liian pitkä tauko sukututkimuksessani.
Palaan asiaan !
Terv. Mariasparf