PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Missä Militaria?


moi
20.05.20, 07:05
Olen yrittänyt löytää Kansallisarkiston sivuilta Militaria-sivuja tuloksetta. Ainoa mitä löysin on Militaria III /Leskikuningattaren henkivartiorykmentti. Onko tiedostot hautautuneet Vakan mukana vai onko ne sijoitettu johonkin ovelaan paikkaan? Tuo narcin hakupalvelun irvikuva (toivottavasti uusi on fiksumpi!) ei tällaista maallikkojäsentä paljon auta. :confused:

Pekka Sukeva
20.05.20, 09:10
SSHY:n jäsensivulta löytyy sotilasasiakirjoja

Juha
20.05.20, 10:15
Kansallisarkisto on juuri uudistamassa sähköisiä palvelujaan

Militaria II kokoelmaa ei ole koskaan ollut heillä digimuodossa.

Niitä löytyy tosiaan Suomen Sukuhistoriallisen Yhdistyksen jäsenpuolelta.

moi
20.05.20, 11:57
Kiitokset tiedoista! Olin siinä käsityksessä, että ainakin nuo hakemistot olisivat Kansallisarkiston digisivuilla. Tutkitaan sitten SSHY:tä.

Juha
20.05.20, 12:12
Ruotujakoisten jalkaväki- ja rakuunarykmenttien asiakirjat sisältyvät Militaria II -kokoelmaan, ja värvättyjen joukkojen asiakirjat Militaria III -kokoelmaan. Militaria-kokoelman asiakirjoihin sisältyy pääkatselmusrullia, katselmusrullia, rekrytointirullia, virkakirjelmiä ja rykmenttien hallintoon liittyviä asiakirjoja.


Tsekkaas tämä! (https://holvi.com/shop/JUHANSUKU/product/f72601b94beca2121bbd306f37ff972a/)



Juha

HannuT
20.05.20, 14:44
Olen yrittänyt löytää Kansallisarkiston sivuilta Militaria-sivuja tuloksetta. Ainoa mitä löysin on Militaria III /Leskikuningattaren henkivartiorykmentti. Onko tiedostot hautautuneet Vakan mukana vai onko ne sijoitettu johonkin ovelaan paikkaan? Tuo narcin hakupalvelun irvikuva (toivottavasti uusi on fiksumpi!) ei tällaista maallikkojäsentä paljon auta. :confused:
Ruotsin kansallisarkiston digiarkisto on mielestäni ylivertainen ruotsinvallan aikaisissa sotilasasioissa:
https://sok.riksarkivet.se/amnesomrade?infosida=amnesomrade-militaria

t. Hannu