PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Jämsä - Pesonen suku Kuusamo


Ansku
22.02.20, 07:14
APUA!

Nyt putosin kärryiltä. Minulla on ollut Sukujutut ohjelmaan ja kotisivuilleni tallennettuna jo vuodesta "nolla" tieto, että esi-isäni Sigfrid Jaakonpoika Jämsän (1685-1751) puoliso olisi Briitta Pekantytär Pesonen (1701-1776). Ja Britan äiti olisi Anna Granroth, s. 1683.
Olen saanut viestin, että Briitan patronyymi on väärä, eli isä olisikin Olli Pesonen ja äiti Walborg.
Ennen kuin korjaan tiedon, niin pyytäisin, että jos joku on tutkinut tätä sukuhaaraa, niin voisinko saada lähteisiin perustuvaa tietoa Briitta Pesosen esivanhemmista.
Kiitollisena, Ansku

Leevi A
20.11.20, 17:27
Minä olen joskus päätynyt tulokseen, että Olof Olofinpoika Pesosella s laskettu 1661 Sotkamo k 3.5.1744 Kuusamo Lämsä ja vaimollaan Walborgilla s laskettu 1669 k 11.5.1755 Kuusamo Lämsä Ollila, oli mm tytär Britha s 1702 ja hänet olisi vihitty Sigfrid Lämsän kanssa. Nämä katsoin 10 v sitten enkä ole jatkanut pitemmälle tätä sukuhaaraa saati tarkastanut paremmin. Kuusamossa ei ole havaintojeni mukaan ollut Jämsä -nimisiä, Lämsä -nimisiä sitäkin enemmän.

Leevi A
20.11.20, 17:36
Täydennystä: Olof Pesosella oli veli Pehr Pesonen s nettitiedon mukaan 1675 mahd. Sotkamossa, k 15.2.1744 Kuusamo ja oli vihitty noin v 1700 Kuusamossa, pso Anna Andersintytär. En ole seurannut näitäkään tarkemmin ja pitemmälle joten on hyvinkin mahdollista, että heillä olisi ollut mm tytär Britha.

InkeriS
09.12.20, 16:00
Anskulle ja Leeville! On olemassa yksi asiakirja, joka todistaa että Olli Pesonen oli Antinpoika (ei Ollinpoika) ja hänellä oli vaimo Valpuri ja tytär Brita ja vävy Sigfrid Jämsä (ei Lämsä). Luulen että siinä on vastaus Anskun kysymykseen. Digitaaliarkiston Lapin lukutaitoiset http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=24916619
Inkeri Sivonen