pirkko hagman
16.09.08, 16:19
Vastaanpa omaan kysymykseeni tai pikemminkin jatkan pähkäilyäni veljespari Petter, s.n.1761( kuoliniästä laskien) ja Mårten s. 1762(rk.- tieto)Johanssonien jäljityksessä. Miehet elivät aviossa Pyhtäällä 1790- luvulta alkaen.
Täsmäsyntymäpaikkaa/- aikaa en ole onnistunut heille löytämään.
Sellainenkin ajatus pölähti päähäni josko olisivat tulleet hyvinkin kaukaa työn perässä ja nimenomaa Strömforsin ruukille.
Olen, olen toki selannut Strömforsin työväen rk:sta --tuloksetta, mutta löytyisikö työväestä mahdollisesti 1780-90- luvuilta mitään muuta luetteloa.
Sellainen kun on olemassa esim. Orisbergin ruukista.
Yhden passelin Mårtenin, Mårten Nymanin,knippsmästaren, löysin ja vieläpä oikealla synt. vuodella 1762 varustettuna, mutta sillä veijarilla oli aivan erilaiset myöhemmät elämänvaiheet, kolme aviotakin, samaan aikaan kun tämä "oikea" Mårten eleli ja lissäntyi ainoassa aviossaan.
Siis työväkiluetteloa kyselen
uteliaana Pirkko H:man
Täsmäsyntymäpaikkaa/- aikaa en ole onnistunut heille löytämään.
Sellainenkin ajatus pölähti päähäni josko olisivat tulleet hyvinkin kaukaa työn perässä ja nimenomaa Strömforsin ruukille.
Olen, olen toki selannut Strömforsin työväen rk:sta --tuloksetta, mutta löytyisikö työväestä mahdollisesti 1780-90- luvuilta mitään muuta luetteloa.
Sellainen kun on olemassa esim. Orisbergin ruukista.
Yhden passelin Mårtenin, Mårten Nymanin,knippsmästaren, löysin ja vieläpä oikealla synt. vuodella 1762 varustettuna, mutta sillä veijarilla oli aivan erilaiset myöhemmät elämänvaiheet, kolme aviotakin, samaan aikaan kun tämä "oikea" Mårten eleli ja lissäntyi ainoassa aviossaan.
Siis työväkiluetteloa kyselen
uteliaana Pirkko H:man