PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Salomon von Rajalin


Päivi V.
20.10.19, 15:37
Tämän päivän (20.10.2019) Helsingin Sanomissa on pitkä juttu Ruotsin siirtomaasaaresta Saint-Barthélemystä, jonka ensimmäisenä kuvernöörinä 1780-luvulla toimi Salomon von Rajalin. Jutussa sanotaan hänellä olleen sukua Suomessa Satakunnassa. Kiinnostaisi tietää, liittyykö Huittisten Raijasta oleva Rajaleniusten suku jotenkin Salomoniin. Onko mahdollisesti tutkittua tietoa Salomonin esivanhemmista?

Päivi V.

Olarra
20.10.19, 16:23
Tässä aluksi jotain:

https://www.adelsvapen.com/genealogi/Von_Rajalin_nr_317

https://www.adelsvapen.com/genealogi/Von_Rajalin_nr_1903

Markku Harju
20.10.19, 16:55
Ainakin edesmennyt alueen "tietäjä" Henrik Impola oli sitä mieltä että liittyy Raijalasta lähteneisiin Rajalin ja Rajalenius sukuihin. Jossain olen nähnyt yritystä sovittaa häntä rovasti Thomas Rajalenius (k.1688) pojan Johannes Thomaen pojaksi.Itselläni ei ole asiasta enempää tietoa mutta mielenkiintoa sikäli että olen ainakin paperilla suoraa isälinjaa näihin pappeihin. Dna-testejä tehty mm.Big-Y. Vahinko vaan että että nuo naapurimaan isälinjat taitavat olla sammuneet. t.markku

Olarra
23.10.19, 08:16
Ainakin edesmennyt alueen "tietäjä" Henrik Impola oli sitä mieltä että liittyy Raijalasta lähteneisiin Rajalin ja Rajalenius sukuihin. Jossain olen nähnyt yritystä sovittaa häntä rovasti Thomas Rajalenius (k.1688) pojan Johannes Thomaen pojaksi.Itselläni ei ole asiasta enempää tietoa mutta mielenkiintoa sikäli että olen ainakin paperilla suoraa isälinjaa näihin pappeihin. Dna-testejä tehty mm.Big-Y. Vahinko vaan että että nuo naapurimaan isälinjat taitavat olla sammuneet. t.markku

Asiaa on siis selvitelty, mutta asia on jäänyt auki. Harmi, ettei lokakuussa 1673 syntyneen vara-amiraali Tomas von Rajalinin vanhempia ole saatu selvitettyä. Suku näyttää olleen uskollinen etunimille Tomas ja Johan sekä äidinpuolen etunimelle Olof. Onkohan kaikki sotilasuran alkuvaiheen lähteet käyty aikoinaan läpi? Adelsvapen wikistä puuttuu näköjään Olof Hallongreniä koskevat tiedot, onkohan joku niitä selvitellyt?