PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Tunnistaako kukaan


Rishy42
29.09.19, 11:24
Tunnistaako kukaan kuvan henkilöitä? Kuva on Kalle Kinnusen ja Edla Ruusuvirran ent.Rosenström jäämistöä.

Essimi
29.09.19, 21:41
Kuvaamosta löytyi tietoa, joka ei juuri tarkenna itse kuvasta saatavaa ajankohtaa: "The photographer is Vansant of Eureka, California. Research reveals that there were two photographers named Vansant in Eureka. Joshua Vansant Jr worked there as a photographer between 1885 and 1908 while William Prescott Vansant was a photographer in Eureka between 1891 and 1896".
Siirtolaistutkimuksen lähteistä saattaisi löytyä keino jäljittää Kalifornian suomalaisia, joita varmaan oli siellä paljon vähemmän kuin itärannikolla. Jotenkin oletan, että kuvan henkilöt ovat suomalaisia...

Hannu Virttaalainen
30.09.19, 06:37
Eurekaan mentiin 1800-luvun alussa kullan perässä, mutta 1900-luvun vaihteessa sahateollisuus oli merkittävämpää
Yksi Eurekan suomalaissiirtolaisen tarina https://books.google.fi/books?id=3YkPDQAAQBAJ&pg=PA240&lpg=PA240&dq=eureka+kalifornia+siirtolaiset&source=bl&ots=TnQ6JaOKng&sig=ACfU3U18eIf9THfmjnWqO9bhKnEvDNmk5A&hl=fi&sa=X&ved=2ahUKEwjoqpGA2vfkAhWHB5oKHd_vAcA4ChDoATANegQIC RAB#v=onepage&q=eureka%20kalifornia%20siirtolaiset&f=false (https://books.google.fi/books?id=3YkPDQAAQBAJ&pg=PA240&lpg=PA240&dq=eureka+kalifornia+siirtolaiset&source=bl&ots=TnQ6JaOKng&sig=ACfU3U18eIf9THfmjnWqO9bhKnEvDNmk5A&hl=fi&sa=X&ved=2ahUKEwjoqpGA2vfkAhWHB5oKHd_vAcA4ChDoATANegQIC RAB#v=onepage&q=eureka%20kalifornia%20siirtolaiset&f=false)
jossa harkittiin Minnesotaan muuttoa, josta vuoden 1915 paikkeilta minun ensimmäiset kuvat ovatkin. Kuvia lähettiin laajalle joukolle. Minullakin olevista kuvista on kopioita 100 vuoden jälkeen tallella useilla sukulaisilla, molemmin puolin Atlantia.

Suvusta tai naapureista pitäisi löytää siirtolaiseksi 1900-luvun vaihteessa lähtenyt niin henkilöille voisi löytyä mahdolliset nimet.
Kuva näytti heti vanhemmalta kuin minulla olevat 1910-luvun Amerikan kuvat ja niinhän Essimin kehyksestä kaivamien kuvaamon tietojen mukaan onkin.

Rishy42
23.10.19, 20:28
Lisää kuvia samasta jäämistöstä.

Rishy42
23.06.20, 20:57
Osa kuvien hekilöistä on tunnistettu Genin maailmasukupuun kautta.