PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : YFullin Mtree mullistui täysin


Fishersson
31.07.19, 19:56
Näyttää että YFullin äitilinjan sukupuu Mtree on yllättäen mullistunut totaalisesti. Minun äitilinjani oli vielä pari päivää sitten selkeä H45a (tai tarkemmin H45a1a) mutta nyt se on käsittämätön H-c1m2c23d22. Ja osumatkin ovat muuttuneet täysin. Ennen ne olivat lähinnä Suomesta nyt ympäri maailmaa. Onkohan tämä pysyvä muutos vai jokin kokeiluvirhe?



No kuitenkin FTDNA:ssa mikään ei näytä muuttuneen.

Fishersson
02.08.19, 14:59
Nähtävästi jo kysymys jostakin päivityksestä, jonka aikana kaikki näyttää olevan sekaisin.
Asiakkaille ei vain ole tiedotettu mitään.

Nina
02.08.19, 16:01
Asiakkaille on tiedotettu, mutta ehkä vain Yfullin fb-sivuilla, sillä siellä sitä on eniten kyselty - spostikyselyistä en tiedä.
Analyysiprosessi on kesken, ja valmistuu aikanaan.

Fishersson
03.08.19, 15:49
Hei. Onko mitään ennustetta milloin analyysiprosessi valmistuu?

Fishersson
03.08.19, 17:27
Tuo meneillään oleva analyysiprosessi ei näytä kovin lupaavalta. MM. haploryhmän H45a entiset tunnusmutaatiot G9039A ja G12192A on poistettu MTreestä vaikka ne ovat edelleen Phylotreessä ja FTDNA: puussakin.

En ole löytänyt YFullin s-postiosoitetta jonne suoraan voisi lähettää palautetta.

Juha
03.08.19, 17:35
Hommahan on ihan kesken vielä. Kärsivällisyyttä.



Juha

ilkant
06.08.19, 22:17
Olen tutkinut parin mt-haploryhmän mätsejä. Olen todennut, että mätsejä ei saa toisista haploryhmistä (upstreamiin eikä downstreamiin) oikestaan ollenkaan. Toisin kuin y-dna haplopuusta. Y-dna haplopuussa voi melko kaukaakin tulla mätsi.

Ehkä sekin seilittää vähän mätsien muuttumisia.

Petri Sihvonen
17.08.19, 09:32
Minulla on äitilinjan haploryhmä Familytreedna:ssa U5a1b1* nyt Mtfullissa tulokseni ovat valmiina ja tunnus U5a1b-a1d* Mtfullissa U5a1b1 sukupuun oksa on vielä päivittämättä. Onko haploryhmäni jatkossa U5a1b1d*

Kun olen tutkinut mtfullin mutaatioita niissä korostuvat Yamnaja-Bellbreaker kulttuurin ajanjakso, Skandinavian pronssikausi kauden alku ja Suomeen sopii roomalainen rautakausi ja kansainvaellusaika. Useita takaisinmutaatioita tapahtuu erityisesti Keski-ajalla 1100-1400-luvuilla ja muutaatioita tapahtuu tiheästi viimeisen 250 vuoden aikana.