PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : FinFamilyn asentaminen


Jorkki
11.05.19, 17:11
Microsoft ei tunne FinFamilyä ja Windows Defender SmartScreen estää sen asentamisen. Ei kai tuossa SourceForgen paketissa mitään epäilyttävää pitäisi olla.


Minä olen heittänyt mäkeen Javan. FinFamily taitaa tarvita sen asentamisen?

ilkant
16.05.19, 17:06
FinFamily on koodattu javalla. Se tarvinnee JRE:n koneelle toimiakseen. JDK:ta ei varmaan tarvita. Aiemmin koneelle on pitänyt asentaa vielä PostgreSQL. Nykyisin FinFamily osaa tallentaa tiedot tiedostomuotoiseksi, joten tuota PostgreSQL:ää ei tarvinne asentaa.

Windowsin kanssa Sukuohjelmistolla on ollut jotain pieniä juttuja. FinFamily on Sukuohjelmiston jatke. Käytän itse Linux-pohjaista käyttöjärjestelmää.

tkukkonen
16.05.19, 17:42
Kun käytössä PostGreSQL, niin sukutietokannan käyttäjiä voi olla useita ja heille kullekin asettaa salasanan. Silloin myös JRE asennus tarvitaan. Kun JRE päivitetään (mitä suositellaan turvasyistä), niin sen jälkeen sovellus ei välttämättä käynnisty entiseen tapaan, vaan tietokannan ja käyttöliittymän kesken on luotava uusi linkki. Ainakin se voi tapahtua siten, että PostgreSQL:n (eräänlaista master-) salasanaa käyttäen aletaan asennus ikään kuin uudestaan. Silloin olemassaoleva kanta löytyy.

Tekstimuotoisen kannan (H2) käytössä ollessa ei ole salasanaa ja käyttäjätunnuksia muuten kuin ne mitä käyttöjärjestelmään sisältyy.

Windowsia voi käyttää ilman käyttäjätunnuksia ja salasanoja, jolloin koko sukutietokanta saattaa olla aivan suojaamaton urkkijoilta. Siis jos haluaa Windowsista erillisen salasanan sukutiedoille, on syytä käyttää SQL:ää.