PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Johan Mattsson


marjukka f
08.01.19, 17:32
Olen aloitteleva sukututkija. Aloitin isäni suvun tutkimisen ja olen päässyt sen kanssa jo melko pitkälle erään suvun kirjan avulla, jossa sukumme ovat kohdanneet. Nyt on etsimiseni pysähtynyt kun en löydä seuraavasta esi-isästä tietoja, että mistä hän tulla tupsahti.
Olisiko joku jo tutkinut Johan Mattsson’ia joka nai Jacob Ericsson Flanderin lesken Lisa Thomasdotterin Vähäkyrön Perkiön kylästä? (Rippikirja 1784-1796 nro 187/191) Pääkirjassa 212/405 ja joissain myöhemmissä rippikirjoissa syntymäpaikaksi on mainittu Malax. Syntymäaika on vain 1760 ja Hiskin kautta löysin Maalahdesta yhden Johanneksen syntynyt 5.3.1760 Ytterby:ssä, isä Matths Bränn, äiti Beata Erici. Saman tiedon löysin Maalahden seurakunnan arkiston syntyneistä.
En ole kuitenkaan varma onko hän esi-isäni. Olen yrittänyt etsiä häntä tuosta vihkimisestä taaksepäin, että mistä hän olisi putkahtanut Flanderien taloon, mutta en löydä varmaa tietoa. Hän on ollut renki ja varmaankin kulkenut eri taloissa, joten hänen etsimisensä on todella vaikeaa. Olen jo jotakin polkua etsinyt ja todennut että on ollut väärä Johan Matttsson. En ole myöskään löytänyt häntä Maalahdesta.
Olen kahlannut kaikki Vähäkyrön rippikirjat kaikkine kylineen ja taloineen moneen kertaan läpi. Myös kaikki naapuri seurakunnat. Onkohan minulta vaan jäänyt jotain huomaamatta.
Hänestä tuli naimakaupassa Flander, joka on tyttönimeni, mutta onko sukunimeni alkujaan kuitenkin joku muu?