PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Matti Talonpojan asia v.1725/Haukipudas


tellervoranta
04.12.18, 09:38
Varsinaisten asioiden pöytäkirja, jakso 554, vuoden 1725 kesäkäräjät.

En muista, onko jo aiemmin minulla ollut tämä Torvelan lunastusjuttu.

http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=24624241

Samoilla käräjillä on myös Heikki Timosen juttu, mihin pitää palata.

tellervoranta
04.12.18, 15:13
Tuo Talonpojan juttu on aika selvä. Sitten alkaa juttua Heikki Timosesta..

Esivanhempani Markku Tapaninpka Leskelä s.1688 vihittiin 17.7.1719 alla olevan mukaisesti eli Margareta Heikintr Timosen kanssa. Minulla ei ole juontoa Margaretasta taaksepäin.

http://hiski.genealogia.fi/hiski?fi+t473131

Minulla ei Oulussa ole yhtään sukukirjaa, ei esim. Joloksen kylähistoriaa, mutta muistan sen, että Timosen taloa Ylikiimingissä asutti viimeksi Erkki Siponpka Timonen, joka perheineen (mahd. myös sisarusten lapsia) muutti Haukiputaalle Puuperän taloon, jolloin suku Timosessa vaihtui.

Tietääkö joku, mikä suku Ylikiimingin Timosen taloon tämän jälkeen tuli?

s.peltonen
05.12.18, 02:23
Tervehdys Tellervo,

Minulla ei Oulussa ole yhtään sukukirjaa, ei esim. Joloksen kylähistoriaa, mutta muistan sen, että Timosen taloa Ylikiimingissä asutti viimeksi Erkki Siponpka Timonen, joka perheineen (mahd. myös sisarusten lapsia) muutti Haukiputaalle Puuperän taloon, jolloin suku Timosessa vaihtui.

Tietääkö joku, mikä suku Ylikiimingin Timosen taloon tämän jälkeen tuli?

Talo pysyi tämänkin jälkeen samassa suvussa. Erkki Sigfridinpojan pois muuton jälkeen talon isännöintiä jatkoi Erkki Sigfridinpojan serkku Erkki Jaakonpoika Timonen (1698-29.04.1777).
Erkki Sigfridinpojan äiti (Brita Erkintytär Timonen) ja Erkki Jaakonpojan isä (Jaakko Erkinpoika Timonen) olivat sisaruksia.
Kun Jaakko Erkinpoika Timonen ja tämän vaimo Brita Klemetintytär menehtyivät, toimi Erkki Sigfridinpoika Timonen edunvalvojana Jaakon lapsille (Erkki, Jaakko ja Karin).

Sukuhenkisin Terveisin Toivotteleepi,
sari

tellervoranta
05.12.18, 22:02
Kiitos Sari.

Otsikko on väärä, vaan jatkan tähän näistä esivanhemmistani Markus Tapaninpka Leskelä (1688-1765) ja Margareta Heikintr Timonen (1688-1771).

En ole löytänyt Ylikiimingin Timosen talosta Heikki-nimistä henkilöä. Lappasin noita henkikirjojakin vuosittain 1688-lähtien.

Sitten kävin läpi kaikkien lasten kummit. 18.9.1830 syntyneen Elisabetin yksi kummi oli Liisa Heikintr Timonen. Liisa löytyy kuolleena 2.12.1760 Byfattig pigana talossa Pekkala 63 iässä. Tosin hänelle löytyy syntymäaika v.1692.

Tämä Talonpoika käräjäjutun jälkeen alkaa juttu Heikki Timosesta, jota pitää yrittää katsella.