PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Vappu-laivan kohtalo 1948-1950?


leenakoivunen
26.08.08, 14:10
Löysin isoisäni raamatunvälistä lehtileikkeleen, joka on ollut sanomalehdessä joka alkaa Keski... ja ajattelin, että se voisi joku tietää tarinasta enemmän.

Artikkeli koskee; Suomalainen pakolaisalus Miamiin. Pakenivat "kommunistihallintoa"

(Hels.San kirjeenvaihtaja)

Miami 14.6. (UP), mutta ei ole vuosilukua, olisiko artikkeli vuodelta 1948 tai 1949?

Osaatteko auttaa minua, asia kiinnostaa minua kovasti, koska kapteenina on ollut setäni Albert Kääriä.

Erkki ja Eila Männynvälille oli syntynyt poika Virginia-saarella ja mukana laivalla olivat myös Martti Timonen ja hänen vaimonnsa Maj-Lis heidän tyttärensä Marja-Liisa sekä Laina Piironen ja Sampo Santasalo.

Haluaisin lisätietoja ko. matkasta ja ajankohdasta.

santasalo
19.07.13, 21:11
Hei
Sampo Santasalo oli varmaan mun sukulainen.

Hannu Numminen
19.07.13, 22:33
Jos tämä asia vielä on ajankohtainen, niin netistä löytyy aihetta sivuava juttu: http://www.merimieskuvia.net/kokeilukansio/Merimieskuvia/keskustelu/viewtopic.php?f=3&t=386 .

santasalo
20.07.13, 08:59
Hei
Sampo Santasalo on sukua, Hän pakeni Suomesta Amerikkaan ,koska kuului SKT.Hänen nimi oli Suomessa LUDVIG SANTASALO.