PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Tiedonsaanti Ylä-Savon seurakuntayhtymästä


leag
25.05.18, 10:30
Millaisia kokemuksia teillä on tietojen saannista Iisalmesta eli Ylä-Savon seurakuntayhtymästä viime kuukausina, saako sieltä ollenkaan tietoja sukututkimusta varten? Olisiko jollakulla antaa vinkkejä siitä, miten tietojen saamista sukututkimukseen kielteisesti suhtautuvista seurakunnista / yhtymistä olisi mahdollista edistää?

Olen lähettänyt tietopyynnön Iisalmeen Ylä-Savon seurakuntayhtymälle 15.11.2017, jolloin siihen luvattiin vastata 6 kk kuluessa. Tuo aika on jo kulunut, mitään ei ole kuulunut. Lähetin sinne lisää tietopyyntöjä 11.12., jolloin sieltä tuli vastausviesti, että he vastaavat näihin pyyntöihin vain, jos muilta töiltä jää aikaa. Kyseessä ovat tiedot viimeisen sadan vuoden ajalta.

Kovin jo haluaisin päästä etenemään tutkimuksissani. Kaikki muut seurakunnat, joihin olen ollut yhteydessä, ovat ymmärtäneet tietopalvelun kuuluvan osaksi (maksullista) viranomaistoimintaa, ja ovat vastanneet kohtuullisessa ajassa, osa jopa todella nopeasti.

Juha
25.05.18, 11:34
Kohta vuosi on tosiaan itselläkin mennyt....ei auta kuin odotella



Juha

leag
25.05.18, 11:52
Kiitos Juha tiedosta; kertokaahan muutkin kokemuksistanne.

En oikein usko, että odottelu tässä asiassa auttaa. Jos muita ehdotuksia toimenpiteiksi ei tule, niin ajattelin itse olla yhtyksissä asiaan liittyviin tahoihin. Tätä varten olisi hyvä koota tättä lisää tietoa siitä, kuinka pitkä odotusaika tällä hetkellä on, ja kuinka monet ovat jo turhautuneet odottelemaan.

Terveisin Lea

Juha
25.05.18, 11:56
Tätä on tehty jo vuosia Seuramme toimesta. Ei auta


Juha

leag
25.05.18, 12:06
Kertoisitko, mitä seuran toimesta on tämän asian eteen tehty?

Tiedän, että asiasta on muistio tai vastaava, josta käy ilmi toivottu kohtuullisena pidettävä vastausaika 3 kk ja viranomaisvelvoitteet. Minkä tahojen kanssa se on käsitelty? Mitä muuta asian eteen on tehty?

Minulle voi vastata tarvittaessa myös henk.kohtaisen yhteystiedon kautta.

Terveisin Lea