PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Viitanen


Repeolavi
21.04.18, 10:38
Olen tutkinut Pälkjärven Turusten sukua ja tehnytkin siitä opuksen ja tarkoitus oli laajentaa tutkimusta, ja siinä tutkimuksessa esiintyi nimi Viitanen, ja hänen syntymäpaikka olisi ollut Pälkjärvi s. 1898 mutta mitään tietoja ei ole Pälkjärveltä sen enempää kuin Viitasista yleensäkään? Onko kukaan törmännyt Viitasiin sillä suunnalla tai lähikunnista kun en löydä ja enkä muista mistä itse olen sen löytänyt?

Tapani Kovalaine
21.04.18, 18:41
Onko mitään merkkejä, että Turusten tavoin olisi Pielisjärven Viitasia päätynyt Pälkjärvelle? Oheisessa viestiketjussa on asiaa Viitasista:
http://suku.genealogia.fi/showthread.php?t=32382&highlight=viitanen

hirviniemi
04.06.18, 19:57
Hei!!
Tuo Yrjölän ketju on minusta varmaa tietoa. Ilomantsin Viitasiin en ole löytänyt Oululais lähtöistä muuttajaa. Minun tiedoissani on vain Daniel Vitander, joka syntyi Oulussa 1766. Hän oli räätälimestari Roveliuksen opissa. Jostakin syystä hän siirtyi Kajaaniin räätäli Saxman oppiin 1780-1790 vaihteilla. Sieltä Lieksan kylään vaimonsa Elsa Härkman kanssa muutaman vuoden kuluttua.
Pälkjärven Viitasista luin nyt ensi kerran...pitää yrittää tutkia yhteyttä.

Erkki Viitanen