PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Oiva Aleksander Jokisaari s. 1884 Savonlinnaan 1908


Seija Randell
09.02.18, 13:26
Oiva Aleksander Jokisaari (ent. Björkqvist) syntyi 14.9.1884 Muurlassa nahkurin ja maakauppiaan poikana ja muutti 31.11.1908 Savonlinnaan asemamiehenä.
Hän oli isoäitini serkku, josta viimeinen tieto on tuo muutto. ( Isoäiti kuoli 1939 ja eikä Oivan sisaruksilla ole jälkeläisiä, joten yhteydenpidosta minulla ei ole tietoa.)
Sattuisiko joku tietämään ?

ristojohannes
09.02.18, 14:34
Karjala 6.7.1922
Oiva Jokisaari haki konduktorin virkaa Viipurin asemalle.

Seija Randell
09.02.18, 22:27
Kiitos, siis ehkä muuttanut Viipuriin. Katihasta ilmeni, että oli muuttanut Kurkijoelle 1909 jarrumiehenä.
Itse asiassa hänen vanhempansa kuolivat kumpikin 1943 Muurlassa ja sisaruksiakin kuoli naimattomina, joten Turusta kansallisarkistosta perukirjasta selviäisi oliko elossa ja missä ja oliko perhettä. Yhden sisaren olen minäkin nähnyt, kun äitini kanssa kävin sairaalassa katsomassa.
Rautatieläisillä saattaa myös olla joku matrikkeli ?
Paljon on rautatiet kuljettaneet ihmisiä sekä itään että länteen.

Tuula Cu
11.02.18, 10:36
Konduktööri Oiva Jokisaari kihlautui Turussa 1924, löytyy useasta lehdestä:
https://digi.kansalliskirjasto.fi/sanomalehti/search?query=%22Oiva%20Jokisaari%22~6&requireAllKeywords=true&fuzzy=false&hasIllustrations=false&orderBy=RELEVANCE&pages=&page=1
- ja muitakin leikkeitä tuossa :-)

Tuula K

KKujansuu
11.02.18, 10:46
Ja hauta on Turussa: http://haudat.genealogia.fi/php/haudat1f.php?coun=fi&lang=fi&code=200&id=25500

Seija Randell
11.02.18, 10:47
Kiitos, enpä lehtihakuakaan tullut vielä ajatelleeksi, kun lähinnä nuo perukirjat oli mielessä. Sosialisti-lehti ? Ylioppilas-veljensä tappoivat punaiset ja se kuolinilmoitus olikin mukana noissa leikkeissä.
Kiitos vinkistä muutenkin; lehdistä löytyy varmaan monenlaista, mistä on kiinnostanut saada tietoa.

Seija Randell
11.02.18, 10:51
No haudasta selviää kuolinaika ja perukirja löytyy sen avulla ja perhettä, jos on. Kumma, että näistä en mitään ole tiennyt, mutta isoäitini varhainen kuolema kai selittää paljon, vaikka muurlalaisiin yhteys säilyikin.
Kiitän kovasti, tämä on hienoa.