PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Mauno Koivisto - Huittisten Takut


penanni
09.12.17, 10:35
Hei!


Uunituoreessa 'Tasavallan Juuret'- juhlakirjassa mainitaan, että Risto Rydin lisäksi myös Mauno Koiviston sukujuuret menevät Huittisten Takkuihin. Se ei aineistosta selviä, miten sukuyhteys jatkuu MK:n kuudennesta esipolvistosta Matts Sigfridinpoika Takkuun, jonne sen sanotaan menevän.

Kysynkin, tuntisikö joku foorumilainen tämän yhteyden Matts Sigfridinpoika Takun ja MK:n välillä?

Ystävällisin terveisin,
- penanni

virpinissila
09.12.17, 14:34
Olen sen joskus katsonut, mutta en ottanut talteen. Joltakin voi löytyä suoraankin esipolvet. Tässä harukoiden muutama tieto.

Lähtöhenkilö Anna Erikintytär Wessman pressakirjan taulusta VI: 61 (s. 155), Juliana Matintytär Maskulinin äiti. Anna s. 30.11.1758; Vanhemmat "Förra Skredd: Eric Wessman, Brita Johansd." (Hiski).

Tässä Merimaskun RK 1749- http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=26846&pnum=22, 1749-, missä Annan vanhemmat näkyvät. Äiti on Erik Wessmannin toinen vaimo.

Annan isovanhemmat, Erik Wessmannin vanhemmat: https://ylioppilasmatrikkeli.helsinki.fi/henkilo.php?id=4873 ja Zideniusten kautta tulee Hebla Mattsintytär Takku. https://ylioppilasmatrikkeli.helsinki.fi/henkilo.php?id=2525

Virpi Nissilä

penanni
09.12.17, 16:30
Kiitos Virpi!


Siitähän se polku avautui kauniisti.

Ystävällisin terveisin,
- penanni

Pekka Hiltunen
11.12.17, 12:25
Hei!


Uunituoreessa 'Tasavallan Juuret'- juhlakirjassa mainitaan, että Risto Rydin lisäksi myös Mauno Koiviston sukujuuret menevät Huittisten Takkuihin. Se ei aineistosta selviä, miten sukuyhteys jatkuu MK:n kuudennesta esipolvistosta Matts Sigfridinpoika Takkuun, jonne sen sanotaan menevän.

Kysynkin, tuntisikö joku foorumilainen tämän yhteyden Matts Sigfridinpoika Takun ja MK:n välillä?

Ystävällisin terveisin,
- penanni
Miksi sinulla on kirja eikä minulla ole. Jäikö omani "joulupostiin"?
tv Mauno Koiviston sukulainen (lounaisesta maankolkasta),
PH

penanni
11.12.17, 12:48
Hei!

Itse sain kirjan päivää ennen itsenäisyyspäivää, tuli iltapäivällä kotiin jonkinlaisessa postin 'epätavalliseen aikaan' tapahtuneessa jakelussa (asun Helsingissä). Olin tilannut ja maksanut kirjan etukäteen SSH:n 'tarjouksen' mukaisesti.

En tietenkään osaa sanoa mitään Sinun tapauksestasi. Voisiko katse kääntyä postin jakelutoimintaan?

Ystävällisin terveisin,
- penanni

Pekka Hiltunen
11.12.17, 14:08
Hei!

Itse sain kirjan päivää ennen itsenäisyyspäivää, tuli iltapäivällä kotiin jonkinlaisessa postin 'epätavalliseen aikaan' tapahtuneessa jakelussa (asun Helsingissä). Olin tilannut ja maksanut kirjan etukäteen SSH:n 'tarjouksen' mukaisesti.

En tietenkään osaa sanoa mitään Sinun tapauksestasi. Voisiko katse kääntyä postin jakelutoimintaan?

Ystävällisin terveisin,
- penanni
No juu. Minulla on tuttu postissa duunissa. Kertoi, että jos olet tilannut kirjan Ameriikasta tai Lontoosta, saattaa se tulla Suomeen parin viikon sisällä, mutta Suomen Posti (ent. Posti, ent. Itella, nyk. Posti) saattaa makuuttaa tavaraa varastoissaan neljä tai kuusikin viikkoa. Ehkä asut oikeassa osoitteessa tai teit tilauksesi varhemmin - minä onneton kun asun tässä postin "naapurissa" Kampissa...
PH