PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Maria Juhontytär s. 1725 Paattisista


Petri Sihvonen
19.09.17, 12:31
Etsin esi-äidilleni Maria Juhontytär s. 1725 Paattinen ja k. 8.3.1812 Paattinen Törmäinen Heikkilä ja vihitty 10.10.1742 Heikki Mikonpoika Heikkilä (1720 - 1798) vanhempia ja mahdollisesti isovanhempia.

tilivallu
28.09.17, 21:41
Heikki Mikonpoika s. 24.5.1720 Paattinen Tekkala Ursala,
Maria Juhontytär s. Törmäinen Heikkilä.

heidän tyttärensä Brita, s. 24.12.1743, k. 18.1.1810 Paattinen Iso-Paijula, on esiäitini !!!!

timo v


jo kolmas yhteys....:)

Petri Sihvonen
29.09.17, 08:23
Isoisäni oli Antti Herman Tursas (1885 - 1974) Liedon Tursaan talosta läheltä Liedon vanhaa asemaa ja Nautelankoskea. Hän kuului Sepän sukuun joku tuli Lietoon Aurasta 1700-luvulla. Antin isälinja päätyy Paimion Yrjänvuoreen ja äitilinjaa Liedon Sakariin, molemmat 1600-luvulle. Eniten esivanhempia on Liedon ja vanhan Maarian alueella (Paattinen, Maaria, Hirvensalo) ja Paimio. Olen 90-luvulla asunut Turussa ja pyöräilyretkillä olen tutustunut niihin asuinpaikkoihin joissa esivanhempani ovat asuneet.

ristojohannes
29.09.17, 08:48
Petri.
Tursaan suku taitaa Tursaan taloa edelleen asuttaa.
Sukuharrastajat huomaavat tiedoston kasvaessa, että olemme sukua melkein jokaiselle.
Minäkin huomaan olevani Sinulle sukua monilta suunnilta, lähimmillään kuudes serkku.
Yhteisiä esi-vanhempia meillä on Paimion Yrjövuorella, Karinaisten Värrillä, Liedon Tootulan Knaapilla ja Pöytyän Kulhualla.

Petri Sihvonen
30.09.17, 09:31
Mieleeni tuli yksi kysymys, kuinka paljon tältä alueelta on tehty dna tutkimusta. Olen isäni puolelta I-haploryhmää Sydän-Hämeen alueelta (Pälkäne). Tämä haploryhmä korostuu erityisesti Satakunnan ja Etelä-Pohjanmaan maakunnissa ja äitilinjani on U5a1b1 joka on myös hämäläinen äitilinja ja vanhimmat tiedot ovat Laukaasta ja äitilinja on tullut todennäköisesti Vanajaveden alueelta Keski-Suomeen. Omissa dna tuloksissa korostuvat itäsuomalaiset suvut koska olen äitiniäidinisän kautta savolainen joissa korostuu miehissä N-haploryhmät.