PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Professori Risto Keskisen sukututkimukset


Leo Suomaa
29.08.17, 10:06
Tiedän Petäjävedellä syntyneen, nyttemmin edesmenneen professori Risto Keskisen tutkineen keskisuomalaisia sukuja, ilmeisesti myös jotain haaraa jämsäläisestä Marttila-Tuorila-Hyppölä -suvusta. Tietoni näistä tutkimuksista perustuu erään hänen sukulaisensa, jonka yhteystiedot valitettavasti olen kadottanut, minulle esittämään niitä koskeneeseen tietopyyntöön. Onkohan professori Keskisen tutkimustuloksia julkaistu tai nähtäväksi saatavana?

Olarra
29.08.17, 11:25
Tiedän Petäjävedellä syntyneen, nyttemmin edesmenneen professori Risto Keskisen tutkineen keskisuomalaisia sukuja, ilmeisesti myös jotain haaraa jämsäläisestä Marttila-Tuorila-Hyppölä -suvusta. Tietoni näistä tutkimuksista perustuu erään hänen sukulaisensa, jonka yhteystiedot valitettavasti olen kadottanut, minulle esittämään niitä koskeneeseen tietopyyntöön. Onkohan professori Keskisen tutkimustuloksia julkaistu tai nähtäväksi saatavana?

Tässä erään Risto Keskisen tuotanto Fennicassa, joukossa näkyy olevan useita sukututkimukseen liittyviä julkaisuja. Olisiko etsimäsi?

https://fennica.linneanet.fi/vwebv/search?searchType=7&searchId=1034&maxResultsPerPage=10&recCount=10&recPointer=0&resultPointer=1&headingId=819659

Leo Suomaa
29.08.17, 12:10
Kiitos vastauksesta. On sama professori Risto Keskinen. Noista kirjojen otsikoista en kuitenkaan pääse selville, onko niissä käsitelty jämsäläisen Marttila-Tuorila-Hyppönen -suvun haaroja. On sekin mahdollista, että hän olisi tutkinut sitä julkaisematta tuloksiaan kirjana.

Olarra
29.08.17, 17:51
Kiitos vastauksesta. On sama professori Risto Keskinen. Noista kirjojen otsikoista en kuitenkaan pääse selville, onko niissä käsitelty jämsäläisen Marttila-Tuorila-Hyppönen -suvun haaroja. On sekin mahdollista, että hän olisi tutkinut sitä julkaisematta tuloksiaan kirjana.

Siis tämän suvun haaroja?
http://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=1698475

Tuossa fennican luettelossa oli toinenkin sivu, jossa oli sukututkimuksia, eikö niistä joku voisi liittyä noihin jämsäläisiin?

Leo Suomaa
29.08.17, 18:59
Tämä Poppius ja Raevuori on minulla pöydälläni. Käsitykseni mukaan hän oli semmoisen tiedon perässä, mitä ei tässä kirjassa ole. Mutta löysikö hän sitä, sen haluaisin tietää.