PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : SukuJutut Maciin?


Liisa Rinkinen
06.07.17, 16:13
Hei!

Olen vaihtanut pc:n Macin kannettavaan ja mies yrittää saada SukuJutut uuteen koneeseeni.
Crossower on jo ladattu ja ohjelma pyytää valitsemaan tarvittavan Windows-ohjelman. SukuJuttujahan ei luonnollisesti löydy listalta...
Osaisiko joku asiaan perehtynyt neuvoa, kuinka edetä asiassa?

Luhtasaaren neuvonta on jo loppunut tältä viikolta, joten emme voi kysyä sieltä. Mies kuitenkin hätäisenä herrana haluaisi saada homman tehtyä...

Lämpimin terveisin
Liisa Rinkinen

Jernman
06.07.17, 18:04
Minulla on käytössä SukuJutut Linux- koneissani.

Asennus CrossOverin avulla menee tähän tapaan:

- Tools
- Install Software
- Browse Available
- Unknown
- Other Application
- Continue

Sitten valitaan asennuslähde.

Liisa Rinkinen
06.07.17, 18:32
Kiitos Matti Rautio nopeasta vastauksestasi!

Kovasti yritetään, vaikka täysin samanlaisia nappuloita ei meidän Crossowerista tunnu löytyvänkään...

Lämpimin terveisin
Liisa

Jernman
06.07.17, 21:21
Olisiko tästä aikaisemmasta viestiketjusta jotakin hyötyä?

http://suku.genealogia.fi/showthread.php?t=35565

Liisa Rinkinen
06.07.17, 22:00
Nyt ymmärrän kyllä, kuinka siirto pitäisi tehdä, mutten uskalla ruveta itse yrittämään. Odotan pojan kesälomaa, häneltä siirto kyllä käynee hyvin.

Koneelta toiselle siirtyminen olikin monimutkaisempaa, kuin osasin ajatella!
Kiitos kuitenkin ystävällisestä avusta ja oikein rentouttavaa kesää!

Liisa

Liisa Rinkinen
23.07.17, 10:46
Nyt on Sukujutut Macilla!

Poika siirsi ohjelman vaivattomasti CrossOwer-ohjelman avulla vanhasta Win-koneestani uuteen MacBook Airiin. Siirto kävi ongelmitta ja ohjelma näytti toimivan moitteettomasti.
Myöhemmin huomasin, että Etsi-toiminto ei pelittänyt. Luhtasaaren ohjeiden mukaan SukuJutun kirjautumisnäytölle piti lisätä täppä Mac-kohtaan ja nyt kaikki toimii moitteettomasti.

Uudelle Macin käyttäjälle SukuJuttujen käyttö on onneksi helppoa, kun se toimii entiseen tapaan! Muutoinhan tässä on ollut kaikenlaista uutta opettelua...

Kiitos vielä kerran ongelmaani tutustuneille!
Terkkusin Liisa