PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Erick Samuelsson Mäntsälästä (Hautjärvi)


Ulla Juva
11.06.17, 00:31
Hei! Olen etsinyt jo pitkään Erik Samuelssonia pitkin Uuttamaata ja osin Hämettä, myös Mäntsälän naapurikunnista huonoin tuloksin. Viimeinen varma tieto Erich Samuelssonista on kun hän on avioitunut Hautjärvellä 28.12.1744 Maria Andersson kanssa. Haluaisin löytää Erikin syntymäajan ja mahdollisesti myös hänen isänsä Samuelin.

Vai onko minun nostettava kädet ylös ja antaa periksi? Sitä en mielelläni tekisi.
:confused:

Alpo Rantala
11.06.17, 14:36
Erik ja Maria asustelivat Hautjärvellä Sihvolan torppaa. Rippikirjojen mukaan Erik olisi syntynyt 1718. Hän kuoli 8.2.1774 Mäntsälän Hautjärvellä. Marian syntymävuodeksi on merkitty 1716. Lapsiakin löytyy.

Alpo Rantala

Ulla Juva
11.06.17, 14:56
Kiitos vastauksesta. Erikin kuolinaika minulla olikin, mutta vain laskettu syntymäaika. Sihvolan torppa auntopaikkana on näämä silloinkin ollut kuten seuraavalla polvella, joka sitten päätyi joiksikin vuosiksi Hausjärvelle. Seuraava polvi eli Erikin poika tuli sitten takaisin Hausjärvelle ja suku jatkuu meillä.
Marian syntymäaikaa ei minulla ollutkaan, joten se oli hyvä lisä.
Kiitos tiedoista

Ulla Juva
11.06.17, 14:59
Olen myös selannut digiarkistoja, Hiskiä, Sukuhistoriallisen yhdistyksen ja Arkistolaitoksen nettikuvia. Niistä ei löydy tai paremminkin en saa selvää. Oikeastaan pitäisi mennä lukemaan nuo kirjat paikan päälle Hämenlinnaan, josko ne olisikin siten paremmin luettavia kuin kuvat. Siis Hiskissä ei ole kuvia vain taulukoita.