PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Miksi vastaaminen ei joskus onnistu?


Tuulakki
06.08.08, 22:01
Tällä samalla istunnolla en pystynyt vastaamaan omaan ketjuuni kirpputorilla. Mistä johtuu tämä herja:

Tuulakki, sinulla ei ole lupaa päästä tälle sivulle. Tähän voi olla useitakin syitä:
Käyttäjätililläsi ei ehkä ole riittävästi oikeuksia tämän sivun käyttöön. Yritätkö muokata jonkun muun kirjoittamaa viestiä, päästä ylläpitosivuille tai jollekin muulle rajatulle alueelle?
Jos yrität lähettää viestiä, käyttäjätilisi on ehkä poistettu käytöstä, tai se voi vielä odottaa aktivointia.Minulla ei ole yksityisviestikiintiö täynnä, vain 11 tallennettua. Näin on käynyt joskus aiemminkin, kun yksinkertaisesti painan vastaus-painiketta itse aloittamani ketjuni vastauksen alla.

Osaisko ylläpitäjä kertoa syyn? Poistuin monta kertaa Suku Forumilta ja jopa avasin yhteyden firefoxin kautta uudestaan. Mikään ei tänään auta - kuitenkin voin lähettää uusia viestejä tällaisessa tilassa. Onko muilla ollut näitä ongelmia?

PS: Juha, laitoin sähköpostiviestinä vastauksen, saat kirjan.

Juha
06.08.08, 22:26
Mitään näkyvää syytä minä en moderaattorioikeuksillani näe tuohon epäonnistumiseen vastauksessa. Ehkäpä administraattorimme Hasse osaa auttaa?

Suku Forumin normaaliin viestiin vastaamisella ja yksityisviesteillä ei ole yhteyttä, joten vaikka yksityisviestikansiosi oli täynnä, se ei vaikuttaisi tähän suoraan vastaamiseen itse Forumin kautta.




Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
webmaster

ps. kiitos privaattiviestistäsi Tuulakki!

Laardi
06.08.08, 23:32
Tuulakki,

minulla oli sama ongelma kirpputorilla, en tosin yrittänyt vastata omaan ketjuuni vaan toisen esittämään kysymykseen.

admin
07.08.08, 07:33
Tällä samalla istunnolla en pystynyt vastaamaan omaan ketjuuni kirpputorilla. Mistä johtuu tämä herja:

Tuulakki, sinulla ei ole lupaa päästä tälle sivulle. Tähän voi olla useitakin syitä:
Käyttäjätililläsi ei ehkä ole riittävästi oikeuksia tämän sivun käyttöön. Yritätkö muokata jonkun muun kirjoittamaa viestiä, päästä ylläpitosivuille tai jollekin muulle rajatulle alueelle?
Jos yrität lähettää viestiä, käyttäjätilisi on ehkä poistettu käytöstä, tai se voi vielä odottaa aktivointia.Minulla ei ole yksityisviestikiintiö täynnä, vain 11 tallennettua. Näin on käynyt joskus aiemminkin, kun yksinkertaisesti painan vastaus-painiketta itse aloittamani ketjuni vastauksen alla.

Osaisko ylläpitäjä kertoa syyn? Poistuin monta kertaa Suku Forumilta ja jopa avasin yhteyden firefoxin kautta uudestaan. Mikään ei tänään auta - kuitenkin voin lähettää uusia viestejä tällaisessa tilassa. Onko muilla ollut näitä ongelmia?

PS: Juha, laitoin sähköpostiviestinä vastauksen, saat kirjan.

Huomenta,

Ainoat alafoorumit joissa on poikkeavat käyttöoikeudet ovat kirpputori ja Seura tiedottaa. Muiden alafoorumien kohdalla kunnolla sisäänkirjautuneena pääsee luomaan uuden viestin ja vastaamaan vanhassa ketjussa.

Oikeudet tallentuvat selaimen evästeisiin (cookies). Kokemukseni mukaan kaikki minulle tulleet tähänastiset vastaavanlaiset ongelmat ovat johtuneet

puuttuvusta tai epätäydellisistä evästeistä, ts. selain ei ole jostain syystä pystynyt tallentamaan evästeitä tietokoneen levylle esim. turvallisuusasetusten liiallisen tiukkuuden
pitkiä kirjoitusaikoja yhdistettynä siihen ettei käytä "Muista minut" rasti sisäänkirjautuessa aiheuttaa että istuntu menee vanhaksi ja käyttäjä kirjaudutaan ulos automaattisesti (ja siten ei-kirjauteena ei silloin voi lähettää viestejä)
käyttäjä ei ole ollut kirjautuneena
käyttäjä ei ole ollut kirjautuneena pitkään aikaan ja evästeet näinolleen ovat vanhentuneet
käyttäjä on ns. pannassa (moderaattorien toimesta)Miten siis voisi selvittää tällaisen ongelman?

evästeistä kirjoitetaan FAQ osiossa tässä (http://suku.genealogia.fi/faq.php?s=&do=search&q=Kuinka+poistan+ev%E4steeni&match=all&titlesonly=0) ja tässä (http://suku.genealogia.fi/faq.php?s=&do=search&q=Kuinka+poistan+ev%E4steeni&match=all&titlesonly=0)

poista niiden ohjeiden mukaan foorumin evästeet
varmistu siitä että koneessasi evästeiden käyttö on sallittua (ainakin suku.genealogia.fi -sivustolle!)
kirjoittaudu (kotikoneissa, henkilökohtaisissa koneissa) lisäten "Muista minut" rastiaMikäli ongelma kuitenkin jatkuu entsellään moderaattori/admin voi käyttäjän suostumuksella kokeilla käyttäjän käyttäjätunnusta josko toimii samalla tai eri tavalla eri koneessa/eri selaimella, eli voi nähdä onko ongelma konekohtainen ongelma vai käyttäjäkohtainen.

Tuulakki
07.08.08, 21:34
No juu, se aiempikin kerta oli kirpputorilla! Tämä valaisee ongelmaa, kun istuntoja uusimallakaan en päässyt vastaamaan. Ilmankos kirpputorilla ei ole viesteihin vastauksia oikeastaan lainkaan. Eipä haittaa enää, kun sen tietää.